KLASA: UP/II-008-04/13-01/232

URBROJ: 401-01/04-13-07

Zagreb, 18. studenog 2013.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Zagreba, ………, izjavljene protiv rješenja Agencije za lijekove i medicinske proizvode KLASA: UP/I-008-02/13-03/01, URBROJ: 381-14/178-13-02 od 07. lipnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Agencije za lijekove i medicinske proizvode KLASA: UP/I-008-02/13-03/01, URBROJ: 381-14/178-13-02 od 07. lipnja 2013. godine u točkama 2. i 3. navedenog rješenja.

2.    Odobrava ……… pristup zatraženim informacijama na način da mu se dostave preslike:

-        Ugovora o zakupu poslovnog prostora, sklopljenog između OFFICIUM PARTNER d.o.o. i Agencije za lijekove i medicinske proizvode dana 08. kolovoza 2012. godine,

-        Ugovora o podmirivanju troškova zajedničke potrošnje sklopljenog između OFFICIUM PARTNER d.o.o. i Agencije za lijekove i medicinske proizvode dana 31. prosinca 2012. godine.

3.    Nalaže se Agenciji za lijekove i medicinske proizvode da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… za ostvarivanje prava na pristup informacijama u dijelu koji se odnosi na dostavu preslika ugovora o zakupu poslovnih prostora i ugovora koji se odnose na plaćanje troškova održavanja i režija poslovnih prostora unajmljenih na adresi Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9, Zagreb, odnosno dostavu podataka o razdoblju zakupa, mjesečnoj cijeni zakupa prema vrstama prostora, te podatke o mjesečnim troškovima održavanja i režija za unajmljene poslovne prostore Agencije za lijekove i medicinske proizvode na adresi Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9, Zagreb,  temeljem odredbe članka 15. stavka 2. točke 2. i članka 23. stavka 5. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je zatražena dokumentacija od strane zakupodavca označena poslovnom tajnom.

Protiv navedenog rješenja imenovani je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da smatra da je Agencija za lijekove i medicinske proizvode (u daljnjem tekstu HALMED) obvezna na javnost svojeg rada. Navodi da je HALMED obveznik provedbe postupaka javne nabave, te da je ugovor o zakupu prostora morao biti sklopljen sukladno odredbama Zakona o javnoj nabavi. Nadalje navodi da smatra da HALMED ne može odbiti dostaviti podatke o ugovorenim cijenama troškova zakupa poslovnog prostora, jer je takvo postupanje u suprotnosti sa odredbama članka 16. stavka 3. Zakona o javnoj nabavi koji propisuje da takvi podaci ne mogu biti tajni i članka 10. stavka 1. točke 9. Zakona o pravu na pristup informacijama koji propisuje obvezu tijela javne vlasti da objavljuje informacije o postupcima javne nabave i dokumentaciji za nadmetanje, te informacije o izvršavanju ugovora. Također navodi kako ima informacije da je HALMED zakupio poslovne prostor na adresi Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9 u Zagrebu po cijenama značajno višim od tržišnih pa smatra kako je u javnom interesu, uvidom u tražene podatke provjeriti istinitost tih navoda. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Prema članku 15. stavku 2. točki 2. Zakona o pravu na pristup informacijama  tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna sukladno zakonu.

Povjerenica za informiranje razmotrila je navode žalbe i spise predmeta, te je utvrdila da osporeno rješenje treba poništiti.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 25. svibnja 2013. godine zatražio od HALMED-a kao tijela javne vlasti da mu se dostave preslike svih ugovora koje navedeno tijelo ima sklopljeno za najam poslovnih prostora na adresi Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9, Zagreb, kao i ugovor sklopljen sa zakupodavcem prostora a koji se odnose na plaćanje troškova održavanja i režija poslovnih prostora unajmljenih na navedenoj adresi. Također je utvrđeno da je žalitelj zatražio da ukoliko dostavljanje preslika ugovora iz bilo kojeg razloga nije moguće da mu se dostave podaci o površini zakupljenog prostora prema vrstama prostora (uredski, skladišni, parkirni…), razdoblje zakupa prema trenutno važećem ugovoru, mjesečnu cijenu zakupa bez PDV-a prema vrstama prostora (uredski, skladišni, parkirni…), mjesečne troškove održavanja i režija za unajmljene poslovne prostore. Nadalje je utvrđeno da je tijelo javne vlasti odobrilo pristup informaciji u dijelu koji se odnosi na podatke o površini zakupljenog prostora, a u preostalom dijelu odbilo zahtjev žalitelja jer se radi o dokumentaciji koja je od strane zakupodavca označena poslovnom tajnom.

U očitovanju na žalbu, dostavljenom tijekom žalbenog postupka, HALMED navodi da  poslovni prostor na adresi Ulica Roberta Frangeša Mihanovića 9, Zagreb  nije u cijelosti dan u zakup, te bi javnom objavom traženih podataka bile nanesene štetne posljedice za gospodarske interese zakupodavca, čime bi njegov gospodarski interes mogao biti ozbiljno ugrožen i povrijeđen prilikom sklapanja budućih ugovora o zakupu. Također se navodi, kao i u obrazloženju pobijanog rješenja, da je provedbom testa razmjernosti i javnog interesa iz članka 16. Zakona o pravu na pristup informacijama, HALMED ocijenio da bi omogućavanje pristupa svim traženim informacijama moglo prouzročiti štetne posljedice za zakupodavca, te  da u konkretnom slučaju ne prevladava javni interes za pristup svim traženim informacijama.

Člankom 16. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne su javnosti i bez provođenja postupka iz stavka 1. ovog članka, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak.

Iz spisa predmeta razvidno je da je trgovačko društvo OFFICIUM PARTNER d.o.o. za poslovanje nekretninama i usluge dana 02.05.2013. godine donijelo Odluku kojom je utvrđeno da sadržaj svih Predugovora o zakupu poslovnih prostora, Predugovora o zakupu parkirališnih mjesta te Ugovora o podmirivanju troškova zajedničke pričuve, koje navedeno društvo kao Zakupodavac zaključuje s zakupnicima poslovnih prostora i parkirnih mjesta poslovnog objekta SKY OFFICE u Zagrebu, Roberta Frangeša Mihanovića 9, predstavlja poslovnu tajnu. Također je razvidno da se Odluka odnosi na sve prethodno navedene Predugovore i Ugovore koje je Društvo već zaključilo kao i one koje će tek zaključiti.

Kako je vidljivo iz navedene Odluke, sadržaj citiranih predugovora i ugovora naknadno je proglašen poslovnom tajnom.

Unatoč činjenici da su sadržaji zatraženih Ugovora određeni poslovnom tajnom žalbeno tijelo smatra da zatražene informacije o razdoblju zakupa, mjesečnoj cijeni zakupa prema vrstama prostora, te podatke o mjesečnim troškovima održavanja i režija za unajmljene poslovne prostore predstavljaju informacije o raspolaganju javnim sredstvima i da u tom slučaju nema mjesta za ograničavanje pristupa takvim informacijama.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da  kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske  u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.           

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr.sc. Anamarija Musa, dipl.iur.