KLASA: 008-08/15-01/02

URBROJ: 401-01/04-15-204

Zagreb, 17.04.2016.

 

Jedinica LP(R)S

Povjerenica za informiranje zaprimila je Vaš upit vezano za provedeni otvoreni postupak javne nabave s namjerom sklapanja okvirnog sporazuma s jednim  gospodarskim subjektom za nabavu uredskog materijala za potrebe proračunskih korisnika. Navodite da je postupak proveden i da je protekom svih zakonskih rokova sklopljen Okvirni sporazum s odabranim ponuditeljem i u Elektronskom oglasniku javne nabave objavljena obavijest o sklopljenim ugovorima. Nadalje navodite da ste zaprimili zahtjev lokalnog web portala koji traži dostavu kopija sve četiri zaprimljene ponude s troškovnicima u prilogu i  kopiju ugovora s odabranim ponuditeljem. Također navodite da ste upit ustupili ponuditeljima na daljnje postupanje te o tome izvijestili korisnika prava na informaciju. Zanima Vas stručno mišljenje Povjerenice za informiranje da li možete dostaviti sve tražene dokumente uključujući troškovnike. Napominjete da u Obavijesti o sklopljenim ugovorima kreiranim u Elektronskom oglasniku javne nabave stoji samo broj pristiglih ponuda, naziv odabranog ponuditelja i njegova cijena ponude, ali se ne vide nazivi ostalih ponuditelja kao ni njihove cijene ponuda. S obzirom na navedeno dajemo sljedeći odgovor:

Člankom 102. stavkom 1. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“, broj 90/11., 83/13., 143/13. i 13/14. - Odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske) propisano je da nakon dostave odluke o odabiru iz članka 96. ovoga Zakona ili odluke o poništenju iz članka 101. ovoga Zakona do isteka roka za izjavljivanje žalbe, javni naručitelj obvezan je ponuditelju na njegov zahtjev omogućiti uvid u bilo koju ponudu uključujući i naknadno dostavljene dokumente te pojašnjenja i upotpunjenja ponude sukladno članku 92. ovoga Zakona, osim u one podatke koje su ponuditelji označili tajnima sukladno članku 16. ovoga Zakona. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je u roku iz stavka 1. ovoga članka javni naručitelj obvezan ponuditelju na njegov zahtjev omogućiti uvid u sve priloge zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda.

Člankom 103. stavkom 1. citiranog Zakona propisano je da postupak javne nabave završava danom izvršnosti odluke o odabiru iz članka 96. ovoga Zakona ili odluke o poništenju iz članka 101. ovoga Zakona.

Kako je razvidno iz citiranih odredbi za postupak javne nabave koji je u tijeku pristup dokumentaciji je ograničen i za same sudionike javne nabave, dok im se uvid u bilo koju ponudu, uključujući i naknadno dostavljene dokumente, te pojašnjenja i upotpunjenja ponude, omogućava tek nakon dostave odluke od odabiru iz članka 96. ili odluke o poništenju iz članka 101. Zakona o javnoj nabavi i to do isteka roka za žalbu.

Kada je postupak javne nabave okončan mišljenja smo da bilo koja fizička ili pravna osoba domaća ili strana može temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama zatražiti informacije iz natječajne dokumentacije izabranog ponuditelja kao i dobiti preslike iste. Da li će biti omogućena sva dokumentacija izabranog ponuditelja ili dio, ovisi da li postoje razlozi za ograničenje pristupa informacijama iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i rezultatima testa javnog interesa i razmjernosti koji se provodi u određenim slučajevima kada se ograničava pravo na pristup informacijama. U odnosu na natječajnu dokumentaciju ostalih ponuditelja načelnog smo mišljenja da ne preteže javni interes da se omogući njihova dokumentacija budući da nemamo dokumentaciju i ne provodimo  prvostupanjski postupak već smo drugostupanjsko tijelo.

S obzirom da korisnik prava na pristup informacijama traži i kopiju ugovora s odabranim ponuditeljem ističemo kako je kroz dosadašnju praksu Povjerenice za informiranje zauzeto je stajalište da bi ugovori koje tijelo vlasti sklapa sa fizičkim ili pravnim osobama privatnog prava trebali biti javni, uz eventualne primjene zakonskih ograničenja.

Napominjemo da u slučaju da pojedini dijelovi ugovora potpadaju pod izuzetke od prava na pristup informacijama propisane člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, takvi će se dijelovi ugovora izuzeti, ali se ostatak ugovora mora dati. Naime, zakonodavac je u članku 15. stavku 5. navedenog Zakona propisao da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim. Primjerice ako ugovor sadrži osobne podatke fizičke osobe kao što je OIB, datum rođenja, adresa stanovanja i slično, isti se mogu na ugovoru zacrniti, prekriti, a ostatak ugovora omogućiti.

S obzirom da se naveli da ste upit ustupili ponuditeljima na daljnje postupanje, te o tome izvijestili korisnika prava na informaciju, ističemo kako takvo postupanje nije u skladu s odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, obveznici primjene Zakona o pravu na pristup informacijama su tijela javne vlasti, a iz Vašeg upita nije razvidno da su u predmetnom postupku javne nabave ponuditelji tijela javne vlasti. Nadalje Zakon o pravu na pristup informacijama predviđa ustupanje zahtjeva za pristup informacijama drugom tijelu javne vlasti u  sljedećim slučajevima: ako tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju, a ima saznanja o tijelu koje je posjeduje, zatim ako tijelo javne vlasti zaprimi zahtjev za pristup informaciji koja je klasificirana stupnjem tajnosti sukladno zakonu kojim se uređuje tajnost podataka, a nije njezin vlasnik, te ako tijelo javne vlasti zaprimi zahtjev za pristup međunarodnoj informaciji. Stoga ako bi ponuditelji i bili tijela javne vlasti nisu ispunjeni uvjeti za ustupanje zahtjeva  ponuditeljima ukoliko Jedinica LP(R)S posjeduje tražene informacije, a ne radi se o klasificiranim informacijama, niti međunarodnim informacijama.