KLASA: UP/II-008-04/13-01/202

URBROJ: 567-06/05-13-05

Zagreb, 24. rujna 2013.

Agencija za zaštitu osobnih podataka na temelju članka 25. satvka 3., a u vezi članka 66. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom Žalbe odvjetnice ………, Zagreb, ………,  izjavljene protiv Rješenja Hrvatske ljekarničke komore, KLASA: 053-01/13-01/15, URBROJ: 330-05/2-13-2 od 3. travnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se Rješenje Hrvatske ljekarničke komore, KLASA: 053-01/13-01/15, URBROJ: 330-05/2-13-2 od 3. travnja 2013. godine, u dijelu u kojem je odbijen Zahtjev odvjetnice ………

2.    Odobrava se odvjetnici ……… dobivanje:

-      Financijskog plana Hrvatske ljekarničke komore za 2012. godinu;

-      bruto iznosa visine naknade predsjednika Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012.;

-      bruto iznosa visine plaće glavne tajnice Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012.;

-      bruto iznosa visine plaće glavne pravnice Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012.;

-      bruto iznosa visine plaće stručnih suradnica Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012.;

-      bruto iznosa visine plaće administracije Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012.;

-      Ugovora između Plive i Hrvatske ljekarničke komore vezan za projekt e-stručnog usavršavanja.

3.    Nalaže se Hrvatskoj ljekarničkoj komori da u roku od 8 dana omogući odvjetnici ……… dobivanje zatraženih informacija.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim Rješenjem djelomično je odbijen Zahtjev odvjetnice ……… (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 20. ožujka 2013., iz razloga jer se plaće radnika u zaposlenih u Hrvatskoj ljekarničkoj komori, kao i ostali poslovi Hrvatske ljekarničke komore, ne financiraju iz državnog proračuna ili proračuna jedinica lokalne samouprave, i kao takvi nisu dostupni javnosti već nadležnim institucijama za nadzor zakonitosti poslovanja Hrvatske ljekarničke komore. U osporenom Rješenju se također navodi kako Hrvatska ljekarnička komora nije dužna provoditi postupak javne nabave, pa slijedom toga nije dužna temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti bilo koje podatke o ugovorima koje Hrvatska ljekarnička komora sklapa sa trećim osobama.

U dijelu u kojem žaliteljica traži pristup informaciji o iznosu visine sredstava primljenih iz proračuna Republike Hrvatske za 2012. godinu, Zahtjev je usvojen.

Protiv osporenog Rješenja žaliteljica je izjavila Žalbu, u kojoj u bitnom navodi kako je predmetnim Rješenjem odbijen Zahtjev za pristup informacijama u kojem se traži Financijski plan Hrvatske ljekarničke komore za 2012. godinu, iznos visine naknade predsjedniku Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012., iznos visine plaće glavne tajnice Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012., iznos visine plaće glavne pravnice Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012. iznos visine plaće stručnih suradnica Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012., iznos visine plaće administracije Hrvatske ljekarničke komore za mjesec 11/2012. i 12/2012. te Ugovor između Plive i Hrvatske ljekarničke komore vezan za projekt e-stručnog usavršavanja.

Žaliteljica nadalje navodi kako se Hrvatska ljekarnička komora, kao pravna osoba s javnim ovlastima, smatra tijelom javne vlasti sukladno odredbi članka 5. stavka 1. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, te kako je, sukladno navedenom, Hrvatska ljekarnička komora obvezna omogućiti pravo na pristup svim zatraženim informacijama, budući da Zakon o pravu na pristup informacijama ne razlikuje informacije ovisno o tome na koji se način poslovi vezani uz te informacije financiraju, već da je obveznik svaka pravna osoba s javnim ovlastima.

Žaliteljica stoga predlaže drugostupanjskom tijelu da usvoji njezinu Žalbu i da izmijeni pobijano Rješenje na način da se korisniku prava na informaciju i ponovnu uporabu informacije usvoji cjelokupni Zahtjev te omogući pristup traženim informacijama.

Žalba je osnovana.

Člankom 32. Zakona o ljekarništvu („Narodne novine“, broj 121/03., 35/08. i 117/08.) propisano je kako je Hrvatska ljekarnička komora samostalna i neovisna strukovna organizacija sa svojstvom pravne osobe i javnim ovlastima.

Članak 5. stavak 1. točka 2. Zakona o pravu  na pristup informacijama propisuje kako su „tijela javne vlasti“, u smislu navedenog Zakona, između ostalih i pravne osobe s javnim ovlastima.

Člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana su ograničenja prava na pristup informacijama.

U drugostupanjskom postupku je utvrđeno kako Hrvatska ljekarnička komora, kao tijelo javne vlasti, nije odbila Zahtjev temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, već temeljem proizvoljnog tumačenja navedenog Zakona, čime je povrijeđeno materijalno pravo.

Kao što je žaliteljica već napomenula u svojoj Žalbi, Zakon o pravu na pristup informacijama ne razlikuje informacije ovisno o tome na koji se način poslovi vezani uz te informacije financiraju, već je svako tijelo javne vlasti u cijelosti obveznik postupanja po predmetnom Zakonu, te su, u slučaju odbijanja ili odbacivanja zahtjeva za pristup informacijama, rješenja dužna temeljiti na zakonskim odredbama.

Nakon što je u drugostupanjskom postupku izvršen uvid u informacije koje je žaliteljica zatražila, utvrđeno je kako ne postoje  ograničenja propisana Zakonom o pravu na pristup informacijama koja bi onemogućavala njihovo dobivanje.

Hrvatska ljekarnička komora je dužna zatraženu visinu naknade, odnosno plaća, omogućiti žaliteljici u bruto iznosu, a sve zbog zaštite osobnih podataka.

Člankom 25. stavkom 7., a u vezi članka 66. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, propisano je da  kad  utvrdi da je žalba osnovana, Agencija za zaštitu osobnih podataka će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u izreci Rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave Rješenja.

ZAMJENICA RAVNATELJA

Dubravka Dolenc, dipl. iur.