KLASA: UP/II-008-04/13-01/169

URBROJ: 567-06/06-13-04

Zagreb, 30. rujna 2013.

Agencija za zaštitu osobnih podataka na temelju članka 25. stavka 3., a u vezi s člankom 66. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv odgovora na njegov zahtjev za dopunu/ispravak informacije od strane Županijskog suda u Osijeku, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv odgovora Broj: Su-PPI-4/2013-7 od 16. travnja 2013. godine Županijskog suda u Osijeku, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

U osporenim odgovoru žalitelju (koji ima značenje negativnog rješenja),  Županijski sud u Osijeku je izvijestio istog da je na njegov zahtjev za dopunu i ispravak informacije odgovoreno 25. ožujka 2013. godine te da se stoga sukladno članku 23. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama za istu informaciju ne dostavlja obavijest, jer nije protekao rok od 90 dana od podnošenja prethodnog zahtjeva.

Žalitelj je protiv navedenog odgovora pravodobno podnio žalbu Agenciji za zaštitu osobnih podataka dana 18. travnja 2013. godine u kojoj navodi da je 2. travnja 2013. godine od Županijskog suda u Osijeku zatražio dopunu i ispravak informacija koje su mu dostavljne povodom njegovog zahtjeva navedenom Sudu od 4. ožujka 2013. godine. Nadalje navodi da su informacije koje su mu dostavljene nepotpune i nejasne, a da su mu povodom zahtjeva za dopunu i ispravak informacija dostavljene iste već dostavljene informacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj  dana 4. ožujka 2013. godine podnio Županijskom sudu u Osijeku zahtjev za slijedećim informacijama: „1. Jesu li i kada u predmetu Gž-1485/10 predsjednica vijeća dr.sc. Sanja Zagrajski i član vijeća sudac Josip Gabrić pismeno obavijestili predsjednika suda o razlozima za izuzeće i zatražili izuzeće u predmetu Gž-1485/10?, 2. Je li, kada i koji predsjednik suda donio rješenje o izuzeću ovih dvoje sudaca? i 3.  Je li, kada i koji predsjednik suda donio rješenje da u novom predmetu Gž-1431/12 otvorenom po žalbama tužitelja i tuženika, predsjednik vijeća bude sudac Drago Grubeša, a član vijeća sutkinja Marijana Žigić?“

Iz žaliteljevog zahtjeva je vidljivo da isti postavlja pitanja tijelu javne vlasti iz kojih se može zaključiti kako žalitelj traži pisanu obavijest o izuzeću odnosno rješenje o izuzeću, ukoliko takvi dokumenti postoje, a odnose se na imenovane suce Županijskog suda u Osijeku.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je Županijski sud u Osijeku dostavio obavijest žalitelju Broj: Su-PPI-4/2013-3 od 25. ožujka 2013. godine u kojoj je na postavljena pitanja iz njegova zahtjeva za pristup informacijama od 4. ožujka 2013. godine i odgovoreno. Iz dostavljenog odgovora proizlazi da niti jedan sudac nije tražio izuzeće u predmetima koje u gore navedenom zahtjevu za pristup informacijama navodi žalitelj.

Žalitelj je 2. travnja 2013. godine od Županijskog suda u Osijeku zatražio dopunu i ispravak informacije, međutim u tom zahtjevu traži potpuno nove informacije o tome zašto su ili zašto nisu pojedini suci sudili u predmetu Gž-1431/12 u kojem je žalitelj stranka odnosno ima li imenovano tijelo javne vlasti navedene informacije.

Županijski sud u Osijeku dostavio je žalitelju odgovor Broj: Su-PPI-4/2013-7 od 16. travnja 2013. godine u kojem navode da mu je u obavijesti od 26. ožujka 2013. godine već odgovoreno na njegova pitanja.

Člankom 24. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ukoliko korisnik  smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njen ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti obvezno je odlučiti o zahtjevu za ispravak odnosno dopunu informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

U članku 23. stavku 5. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Budući da je žalitelj u svom zahtjevu za dopunu i ispravak informacije zatražio potpuno nove informacije, a ne dopunu ili ispravak onih informacija koje je povodom svog zahtjeva za pristup informacijama dobio, u ovom je predmetnom slučaju tijelo javne vlasti bilo dužno rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za ispravak odnosno dopunu informacije, a što je Županijski sud u Osijeku propustio učiniti u formi rješenja. Iz odgovora Broj: Su-PPI-4/2013-3 od 25. ožujka 2013. godine vidljivo je da Županijski sud u Osijeku nema zatraženu informaciju.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Agencija za zaštitu osobnih podataka je utvrdila nema osnove da se žaliteljeva žalba usvoji ali da je prvostupanjsko tijelo  dužno u propisanim slučajevima iz Zakona o pravu na pristup informacijama donositi rješenje o odbijanju zahtjeva, odnosno o odbacivanju zahtjeva.

Slijedom navedenog prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točka 1. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno kao u izreci ovog Rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog Rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave Rješenja.

ZAMJENICA RAVNATELJA

Dubravka Dolenc, dipl. iur.