KLASA: UP/II-008-04/13-01/104

URBROJ: 401-01/05-14-04

Zagreb, 18. veljače 2014.

Povjerenica za informiranje, na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ………, Dramalj, ………,  izjavljene protiv rješenja Turističke zajednice otoka Krka, KLASA: 02/92-13 od 15. 11. 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ………, izjavljena protiv rješenja Turističke zajednice otoka Krka, KLASA: 02/92-13 od 15. 11. 2013. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Turističke zajednice otoka Krka (u daljnjem tekstu: TZ otoka Krka) odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) u točkama 2. i 3. zahtjeva, temeljem članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama (u daljnjem tekstu: ZPPI), iz razloga jer su  žaliteljevim zahtjevom zatražene informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ZPPI-ja.

TZ otoka Krka nije odlučila rješenjem u odnosu na točke 1. i 4. zahtjeva, jer je u odnosu na te točke, primjenom odredbe članka 23. stavka 1. točke 4. ZPPI-ja, obavijestila žalitelja da mu je kao stranci u navedenom postupku dostupnost tih informacija utvrđena propisom.

Protiv pobijanog rješenja žalitelj je uložio žalbu, u kojoj u bitnom navodi kako u skladu sa člankom 25. stavkom 2. ZPPI-ja izjavljuje žalbu protiv rješenja TZ otoka Krka , KLASA: 02/92-13 od 15. 11. 2013. godine, kojim je tijelo javne vlasti odbilo njegov zahtjev od dana 12. 11. 2013. godine.

 Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 12. 11. 2013. od TZ otoka Krka zatražio da mu se žurno dostave sljedeće informacije: 1. Preslika kompletne natječajne dokumentacije „Natječaja za imenovanje direktora Turističke zajednice otoka Krka“, uključujući sve zapisnike Natječajnog povjerenstva, Turističkog vijeća, dokumentaciju komunikacije TZ otoka Krka sa Ministarstvom turizma RH i HTZ (sve vezano uz natječaj), kao i dokumentaciju izabranog kandidata s kojom se ovaj prijavio na natječaj i dokazao da zadovoljava zakonske i natječajne uvjete, te preslike testova kandidata, uključujući i bodovanje istih. 2. Informaciju da li su ………, vlasnica agencije ……… i Mirela Ahmetović, načelnica Omišlja i predsjednica TV TZ otoka Krka, obje prijavljene na istoj adresi, ………, Omišalj, u kakvoj rodbinskoj vezi? 3. Da li je točna informacija da  je Mirela Ahmetović kao neslužbeni natječajni uvjet Željki Barešić postavila da ova prethodno dana 25. 10. 2013. (turističku agenciju „Klub tours“ iz Njivica) de facto prepiše na njenu 2 dana „staru“ ortakinju …….., a tek je onda obavijestila medije da je Barešić „pobjednica“ natječaja? 4. Imena svih sudionika natječaja.

Prema odredbi članka 23. stavka 5. točke 4. ZPPI-ja tijelo javne vlasti će rješenjem odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona

Prema članku 5. stavak 1. točka 3. ZPPI-ja „informacija“ je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Iz žaliteljevog zahtjeva u točkama 2. i 3. proizlazi da on ne traži informaciju kao određeni dokument, odnosno zapis podataka koji posjeduje, raspolaže ili nadzire tijelo javne vlasti, već angažira to isto tijelo da mu odgovara na postavljena pitanja.

Pristup informaciji u smislu ZPPI-ja pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, i ne predstavlja dužnost tijela javne vlasti da sastavlja odgovore na pitanja.

Drugim riječima, pristup informacijama u zakonskom smislu znači dobivanje preslike gotove informacije, npr.  određenog dokumenta, cd-a ili drugog zapisa podataka.

Nadalje, člankom 1. stavkom 3. ZPPI-ja propisano je kako se odredbe ovoga Zakona ne primjenjuju kad je dostupnost informacijama iz sudskih, upravnih i drugih na zakonu utemeljenih postupaka propisom utvrđena, kao i kad je informacija dostupna primjenom drugog propisa.

Iz spisa predmeta je utvrđeno kako je žalitelj sudjelovao kao kandidat u natječaju za imenovane direktora Turističkog ureda TZ otoka Krka, kako je obaviješten o kandidatkinji koja je  imenovana  na spomenuto radno mjesto, te kako je dobio pouku o pravnom lijeku, a koju  je žalitelj i iskoristio.

Uvidom u spis predmeta je također utvrđeno kako je TZ otoka Krka dopisom, KLASA : 02/93-13 od 15. 11. 2013. godine obavijestila žalitelja na njegovo pravo da čim zaprimi Odluku o imenovanju direktora Turističkog ureda TZ otoka Krka može, uz prethodnu najavu, ponedjeljkom, srijedom i petkom u periodu od 12,00 do 14,00 sati u prostorijama TZ otoka Krka, na adresi Trg sv. Kvirina 1, 51 500 Krk, izvršiti uvid u cjelokupnu natječajnu dokumentaciju vezanu za izbor i imenovanje direktora Turističkog ureda TZ otoka Krka.

U skladu s navedenim, članak 23. stavak 1. točka 4. ZPPI-ja propisuje da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad obavještava korisnika da mu je kao stranci u postupku dostupnost informacija iz sudskih, upravnih i drugih na zakonu utemeljenih postupaka propisom utvrđena.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako je tijelo javne vlasti obavijestilo žalitelja, kao kandidata u natječajnom postupku, da može izvršiti uvid u kompletnu natječajnu dokumentaciju.

S obzirom da kompletna natječajna dokumentacija, te dokumentacija izabranog kandidata, sadrži čitav niz zaštićenih osobnih podataka, razumljivo je zašto se u natječajnom postupku primjenjuju posebna pravila postupka i zašto se kandidatima omogućava samo uvid u natječajnu dokumentaciju bez pravljenja preslika iste.

Što se točke 4. žaliteljevog zahtjeva tiče, iz spisa predmeta je razvidno kako je TZ otoka Krka dopisom, KLASA : 02/81-13 od 31. 10. 2013. godine obavijestila žalitelja o svim kandidatima koji su sudjelovali u predmetnom natječaju.

Sa stajališta ZPPI-ja, takva bi informacija bila zakonom zaštićeni osobni podatak, budući da neizabrani kandidati u natječajnom postupku imaju pravo na anonimnost.

Na temelju provedenog žalbenog postupka drugostupanjsko tijelo je utvrdilo da je prvostupanjski postupak proveden u skladu s odredbama ZPPI-ja te da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.