KLASA: UP/II-008-07/14-01/233

URBROJ: 401-01/06-14-04

Zagreb, 5. prosinca 2014.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Osijeka, ………, izjavljene protiv rješenja Hrvatskog Crvenog križa, Gradskog društva Crvenog križa Osijek Ur.broj: 489/2014 od 22. travnja 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Hrvatskog Crvenog križa, Gradskog društva Crvenog križa Osijek Ur.broj: 489/2014 od 22. travnja 2014. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za dopunu/ispravak informacije, od 31. ožujka 2014. godine, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu odnosno ispravak informacije.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj navodi kako je još 12. prosinca 2013. godine Gradskom društvu Crvenog križa Osijek podnio zahtjev za pristup informacijama temeljem kojeg mu navedeno tijelo javne vlasti nije dostavilo tražene informacije pod rednim brojem 1. i 3. zahtjeva te je iz tog razloga podnio zahtjev za dopunu/ispravak informacije povodom kojeg mu po drugi put isti nisu dostavili tražene informacije. Žalitelj nadalje navodi kako je dana 25. travnja 2014. godine običnom poštom zaprimio rješenje Gradskog društva Crvenog križa Osijek Ur.broj: 489/2014 od 22. travnja 2014. godine kojim mu se neopravdano uskraćuju tražene informacije odnosno da tijelo javne vlasti iste ili ne posjeduje ili namjerno skriva. Također, žalitelj u žalbi navodi način postupanja tijela javne vlasti kojim bi bio zadovoljan umjesto dostavljanja traženih informacija (da tijelo javne vlasti napiše da ne posjeduje tražene informacije ili da povuče tužbu protiv njega u predmetu K-664/12 i o tome ga obavijesti) te da mu je jasno da se zatražene informacije ne nalaze u Statutu tijela javne vlasti koji nije niti tražio jer mu je dostupan. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Uvidom u dokumentaciju u spisu predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 12. prosinca 2014. godine Hrvatskom Crvenom križu, Gradskom društvu Crvenog križa Osijek podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio sljedeće informacije: 1. skenirani original ovjerenog dokumenta potpisan od ovlaštene osobe u kojem su iz Statuta posebno taksativno navedene tzv. „nematerijalne djelatnosti“ GDCK Osijek., 2. kolikim dijelom od 0,5 % iz proračuna više jedinica lokalne samouprave GDCK Osijek financira Školu u prirodi kao jednu od javnih ovlasti i djelatnosti? i 3. kada i u kolikom iznosu dospijeva prvi sljedeći obrok po kreditu od 737 000 eura podignutog kod Zagrebačke banke d.d.. Također je utvrđeno da je povodom navedenog zahtjeva Gradsko društvo Crvenog križa Osijek dostavilo žalitelju odgovor Ur.broj: 331/2014 od 18. ožujka 2014. godine kojim su mu pružili tražene informacije. Utvrđeno je također da je žalitelj nakon što je zaprimio citirani odgovor nezadovoljan dobivenim informacijama podnio navedenom tijelu javne vlasti podnesak nazvan žalba u kojem je ponovno tražio informacije pod rednim brojem 1. i 3. te da je tijelo javne vlasti navedeni podnesak tretiralo kao zahtjev za dopunu/ispravak informacije. Nadalje, utvrđeno je da je povodom predmetnog zahtjeva za dopunu/ispravak informacije tijelo javne vlasti donijelo osporeno rješenje Ur.broj: 489/2014 od 22. travnja 2014. godine kojim je odbilo navedeni zahtjev zbog toga što nema osnove za dopunu/ispravak informacije.

 U drugostupanjskom postupku, Hrvatski Crveni križ, Gradsko društvo Crvenog križa Osijek dostavilo je 2. lipnja 2014. godine Povjerenici za informiranje dopis Broj: 711/2014 od 30. svibnja 2014. godine, u kojem su pojasnili da u njihovom Statutu kao i u Zakonu o Hrvatskom Crvenom križu postoji jedino podjela na javne ovlasti i djelatnosti te da njihovo tijelo javne vlasti ne posjeduje „skenirani original ovjerenog dokumenta potpisanog od ovlaštene osobe u kojemu su iz Statuta posebno taksativno navedene tzv. nematerijalne djelatnosti odnosno da takva podjela nije formalno pravno izvršena niti jednim dokumentom. Također su se očitovali vezano za upit žalitelja iz predmetnog zahtjeva o kreditu u eurima da je isti u postupku zamjene u kunski te da taj postupak nije okončan, te su dostavili zapisnik s 9. sjednice njihovog Odbora od 27. veljače 2014. godine kao dokaz za navedeno.

Razmatrajući sve prethodno navedeno te žaliteljev zahtjev za dopunu/ispravak informacije, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je žalitelj navedenim zahtjevom ponovno tražio iste informacije te da je tijelo javne vlasti u svom prvom odgovoru pružilo žalitelju informacije koje posjeduje, dakle da je tijelo javne vlasti smatrali kako je isti zahtjev pozitivno riješen pružanjem informacije korisniku, o čemu se ne donosi posebno rješenje. Naime, vezano za informaciju traženu pod rednim brojem 1. tijelo javne vlasti izvijestilo je žalitelja da je njihov Statut javno objavljena informacija na njihovoj internetskoj stranici, vezano za informaciju pod rednim brojem 2. odgovorili su mu na postavljeno pitanje te su mu vezano za informaciju pod rednim brojem 3. pružili informaciju koju su imali u trenutku podnošenja predmetnog zahtjeva.

S obzirom na zahtjev žalitelja od 12. prosinca 2013. godine te odgovor kojim je navedeni zahtjev riješen, razvidno je da tijelo javne vlasti nije posjedovalo izrađene informacije ni pod jednom točkom zahtjeva te su sukladno tome bili u obvezi donijeti rješenje o odbacivanju zahtjeva.

Vezano za sve navedeno, mišljenja smo da je prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju ispravno odlučilo da nema osnove za dopunu/ispravak informacije (budući da iste ne posjeduje) iako je u postupku rješavanja inicijalnog zahtjeva za pristup informacijama u pogledu pojedinih točaka zahtjeva, za koje nije imalo izrađenu informaciju, trebalo donijeti rješenje o odbacivanju zahtjeva.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje ove upravne stvari.

 Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                            POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.