KLASA:  UP/II-008-07/14-01/179

URBROJ:  401-01/0-14-04

Zagreb, 12. svibnja 2014.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ………. iz Svete Marije, ………., izjavljene protiv rješenja Općine Sveta Marija KLASA: 008-02/14-01/02, URBROJ: 2109/24-14-2 od 17. veljače 2014. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Sveta Marija, KLASA: 008-02/14-01/02, URBROJ: 2109/24-14-2 od 17. veljače 2014. godine.

2.    Odobrava se ………. iz Svete Marije, ……….,  pristup zatraženoj informaciji, na način da joj se dostave preslike svih računa ispostavljenih prema Općini Sveta Marija od strane trgovačkog društva „Info-far“ d.o.o. iz Čakovca, ………., u razdoblju od 1.6.2013. do 31.1.2014. te preslike svih računa ispostavljenih Općini Sveta Marija od strane obrta „Komapanija Janković“ iz Svete Marije, ………., u razdoblju od 1.9.2013. godine do 31.1.2014. godine.

3.    Nalaže se Općini Sveta Marija, da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ………. za ostvarivanje prava na pristup informacijama temeljem odredbe članka 23. stavka 5., a u vezi članka 15. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravodobno izjavila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je osporeno rješenje neosnovano te da je istim povrijeđeno njezino zakonsko pravo na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama zatražila od Općine Sveta Marija, kao tijela javne vlasti, da joj dostave sljedeće informacije: 1. preslike svih računa ispostavljenih prema Općini Sveta Marija od strane trgovačkog društva „Info-far“ d.o.o. iz Čakovca, ………., u razdoblju od 1.6.2013. do 31.1.2014. i 2. preslike svih računa ispostavljenih Općini Sveta Marija od strane obrta „Komapanija Janković“ iz Svete Marije, ………., u razdoblju od 1.9.2013. godine do 31.1.2014. godine. Nadalje je utvrđeno da je tijelo javne vlasti donijelo rješenje kojim se odbija zahtjev žaliteljice temeljem članka 15. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer bi omogućavanje pristupa traženim podacima bilo od utjecaja na vođenje pokrenutog postupka zbog teške povrede službene dužnosti protiv kćerke žaliteljice kod Službeničkog suda.

U članku 15. stavku 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje:1) onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne, 2) onemogućilo rad tijela koja obavljaju upravni nadzor, inspekcijski nadzor, odnosno nadzor zakonitosti i 3) povrijedilo pravo intelektualnog vlasništva, osim u slučaju izričitoga pisanog pristanka autora ili vlasnika.

Člankom 16. stavkom 3. gore citiranog Zakona propisano je da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja postupka iz stavka 1. ovog članka, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak.

Povjerenica za informiranje ne nalazi zapreke da se žaliteljici dostave tražene informacije. Naime, radi se o informacijama o trošenju sredstava tijela javne vlasti koje bi trebale biti dostune svim korisnicima koji bi ih zatražili te nije od utjecaja činjenica da su vlasnici trgovačkog društva i obrta koji se navode u predmetnom zahtjevu, pozvani svjedočiti u nekom na zakonu utemeljenom postupku, samim tim što su iste informacije u posjedu tijela javne vlasti. Naime, predmetne informacije nisu predmet postupka koji navodi Općina Sveta Marija u obrazloženju osporenog rješenja.

Jedan od ciljeva Zakona o pravu na pristup informacijama je osiguravanje transparentnosti rada tijela javne vlasti. Kako bi to bilo moguće ostvariti nužno je građanima omogućiti kontrolu rada tijela javne vlasti, a osobito trošenja proračunskog novca. Uvidom u zatražene informacije, a imajući u vidu citirane zakonske odredbe, Povjerenica za informiranje ne nalazi razlog zbog kojeg bi za tražene informacije postojala ograničenja iz članka 15. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Uvidom u osporeno rješenje utvrđeno je da tijelo javne vlasti nije obrazložilo na koji bi način omogućavanje pristupa traženim informacijama onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje postupka pokrenutog kod Službeničkog suda za teške povrede službene dužnosti protiv kćerke žaliteljice, u kojem žaliteljica nije niti stranka u postupku. Nadalje, informacije koje je žaliteljica tražila predmetnim zahtjevom za pristup informacijama mogla bi zatražiti bilo koja fizička ili pravna osoba, budući da se iste odnose na rad tijela javne vlasti odnosno trošenje proračunskih sredstava tijela javne vlasti te bi iz tog razloga trebale biti dostupne svim korisnicma koji ih zatraže.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da  kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temeljem članka 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u izreci rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.        

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc Anamarija Musa, dipl. iur.