KLASA: UP/II-008-07/22-01/1132

URBROJ: 401-01/04-23-2

Zagreb, 27. ožujka 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja KLASA: UP/I-008-01/21-02/26, URBROJ: 522-1-21-8 od 24. kolovoza 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja KLASA: UP/I-008-01/21-02/26, URBROJ: 522-1-21-8 od 24. kolovoza 2022. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Ministarstva hrvatskih branitelja u točki 1. izreke rješenja odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) u dijelu kojim je tražio dostavu podataka o hrvatskim braniteljima s prebivalištem na području Općine Gornji Mihaljevec i to: 1. popis hrvatskih branitelja (ime i prezime, datum rođenja, adresa, pripadnost postrojbi temeljem kojeg je dobio status branitelja), 2. popis umrlih hrvatskih branitelja zaključno sa 2020. godinom (ime i prezime, datum rođenja, datum ukopa), 3. popis hrvatskih ratnih vojnih invalida (ime i prezime, adresa, datum rođenja, temeljem čega je status: ranjavanje, bolest) temeljem članka 23. stavka 6. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavka 2. točke 7. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22). Točkom 2. izreke osporenog rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja odbačen je zahtjev žalitelja u dijelu u kojem je žalitelj tražio dostavu informacija o mjestu ukopa umrlih hrvatskih branitelja s prebivalištem na području Općine Gornji Mihaljevec temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22).

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi kako je tijelo javne vlasti suprotno odredbama članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njegov zahtjev zbog procjene da isti ne ispunjava uvjete za korištenje baze podataka. Nadalje, navodi kako mu je odbijanjem zahtjeva uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Također, navodi kako rješenje osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Ističe, kako je Ministarstvo hrvatskih branitelja nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga jer mu već dvije godine odbija dati tražene podatke, a da nije cjelovito proučilo njegove razloge koji su od posebnog javnog interesa za branitelje i članove njihovih obitelji na lokalnoj razini (Općina Gornji Mihaljevec). Ističe, kako je kao razlog odbijanja njegova zahtjeva tijelo javne vlasti navelo da je Zakonom o hrvatskim braniteljima u članku 151. propisano da podaci iz Evidencije hrvatskih branitelja nisu javno dostupni i da služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo hrvatskih branitelja i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisima. Nadalje, žalitelj ističe kako se on poziva na Zakon o pravu na pristup informacijama i traži samo ograničene podatke o braniteljima na području jedne jedinice lokalne samouprave. Također, ističe kako je jasno naznačio i obvezao se da neće javno objavljivati podatke već da će ti podaci služiti isključivo za pomoć braniteljima i članovima njihovih obitelji u potrebi, a što sada ne može napraviti jer su branitelji u raznim postrojbama, na raznim ratištima i nemoguće je na terenu saznati tko ima status branitelja. Žalitelj navodi kako je zahtjev za pristup informacijama predao tijelu javne vlasti 1. kolovoza 2021. godine, a Pravilnik o Evidenciji hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata je objavljen u „Narodnim novinama“, broj 127/2021 od 26. studenoga 2021. godine te tijelo javne vlasti nije nikako moglo primjenjivati isti u rješavanju njegovog zahtjeva. Nadalje, navodi kako Ministarstvo hrvatskih branitelja nije postupilo po uputama Povjerenika za informiranje, već se izvlači na tvrdnju da nije potrebno zatražiti mišljenje Ureda Vijeća za nacionalnu sigurnost te je odbilo njegov zahtjev na temelju provedenog testa razmjernosti i javnog interesa ne navodeći u rješenju rezultate istoga. Također, navodi kako nije tražio podatke za sve branitelje već za njih 164 te da mu je taj statistički broj za Općinu Gornji Mihaljevec dalo Ministarstvo hrvatskih branitelja. Ističe kako ima informacije da neki branitelji ni ne znaju da imaju status branitelja, a žaliteljeva je statutarna zadaća da osigura da se isti bar po smrti pokopaju s počastima, stoga mu je nejasno pozivanje Ministarstva na odredbe o zaštiti osobnih podataka i provođenje testa razmjernosti i javnog interesa, osobito jer smatra da nema većeg javnog interesa od brige za branitelje i njihove obitelji i odavanja priznanja i pijeteta hrvatskim braniteljima. Ujedno, navodi kako je do unazad oko 6 godina Registar hrvatskih branitelja bio javno dostupan stoga ne može prihvatiti odbijanje informacije i nemogućnost da do iste dođe. Napominje, kako nije tražio cijelu bazu podataka, te da ispunjava uvjete iz najmanje 3 točke članka 6. stavka 1. Opće uredbe o zaštiti podataka, a stavak 4. istog članka mu daje pravo da korištenjem baze podataka za svoje područje djelovanja može osim socijalne komponente, informiranja, edukacije i pomoći, utvrditi i poduzeti radnje zaštite braniteljskih prava kod svih građana koji imaju status branitelja i hrvatskih ratnih vojnih invalida. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima toga Zakona, a ograničenja su propisana člankom 15. navedenog Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 1. kolovoza 2021. godine zatražio od Ministarstva hrvatskih branitelja da mu se za hrvatske branitelje s prebivalištem na području Općine Gornji Mihaljevec dostave sljedeći podaci: 1. popis hrvatskih branitelja (ime i prezime, datum rođenja, adresa, pripadnost postrojbi temeljem kojeg je dobio status branitelja), 2. popis umrlih hrvatskih branitelja zaključno sa 2020. godinom (ime i prezime, datum rođenja, datum ukopa, mjesto ukopa), 3. popis hrvatskih ratnih vojnih invalida (ime i prezime, adresa, datum rođenja, temeljem čega je status: ranjavanje, bolest). U zahtjevu je žalitelj naveo da prihvaća sve obveze kao voditelj baze podataka i jamči pod materijalnom i kaznenom odgovornošću da traženi podaci neće biti javno objavljeni niti dostupni, te da će ih koristiti isključivo za pružanje eventualne potrebite pomoći braniteljima i članovima njihovih obitelji na području Općine Gornji Mihaljevec.

Nadalje, uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je Ministarstvo hrvatskih branitelja dopisom KLASA: 008-01/21-02/26, URBROJ: 522-1-21-3 od 17. kolovoza 2021. godine odgovorilo žalitelju vezano za njegov zahtjev navodeći u bitnome da žalitelj nije u mogućnosti dobiti tražene podatke radi zaštite osobnih podataka jer nije zadovoljen niti jedan uvjet iz članka 6. Opće uredbe o zaštiti podataka (EU 2016/679) da bi obrada podataka bila zakonita te da je člankom 151. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji („Narodne novine“, broj 121/17, 98/19 i 84/21) propisano da podaci iz Evidencije nisu javno dostupni i da služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo hrvatskih branitelja i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisom. Također, utvrđeno je da je žalitelj nezadovoljan dobivenim odgovorom izjavio žalbu Ministarstvu hrvatskih branitelja zbog neodlučivanja o njegovom zahtjevu za pristup informacijama, koju je navedeno Ministarstvo dostavilo Povjereniku za informiranje. Postupajući po navedenoj žalbi Povjerenik za informiranje je donio rješenje KLASA: UP/II-008-07/21-01/667, URBROJ: 401-01/11-21-2 od 2. rujna 2021. godine, kojim je naložio Ministarstvu hrvatskih branitelja da riješi žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 1. kolovoza 2021. godine sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Uvidom u spis predmeta, nadalje je utvrđeno da je postupajući po rješenju Povjerenika za informiranje, Ministarstvo hrvatskih branitelja donijelo rješenje KLASA: UP/I-008-01/21-02/26, URBROJ: 522-1-21-5 od 22. rujna 2021. godine, kojim je nakon provedenog testa razmjernosti i javnog interesa, odbilo zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što su zatražene informacije zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Nezadovoljan citiranim rješenjem žalitelj je izjavio žalbu te je postupajući po toj žalbi Povjerenik za informiranje donio rješenje KLASA: UP/II-008-07/21-01/843, URBROJ: 401-01/04-22-8 od 8. lipnja 2022. godine kojim je poništio rješenje Ministarstva hrvatskih branitelja KLASA: UP/I-00801/21-01/26, URBROJ: 522-1-21-5 od 22. rujna 2021. godine i vratio predmet navedenom Ministarstvu kao prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

U ponovnom postupku Ministarstvo hrvatskih branitelja donijelo je rješenje KLASA: UP/I-008-01/21-02/26, URBROJ: 522-1-21-8 od 24. kolovoza 2022. godine, kojim je u točki 1. izreke rješenja odbilo zahtjev žalitelja u dijelu kojim je tražio dostavu podataka o hrvatskim braniteljima s prebivalištem na području Općine Gornji Mihaljevec i to: 1. popis hrvatskih branitelja (ime i prezime, datum rođenja, adresa, pripadnost postrojbi temeljem kojeg je dobio status branitelja), 2. popis umrlih hrvatskih branitelja zaključno sa 2020. godinom (ime i prezime, datum rođenja, datum ukopa), 3. popis hrvatskih ratnih vojnih invalida (ime i prezime, adresa, datum rođenja, temeljem čega je status: ranjavanje, bolest) temeljem članka 23. stavka 6. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavka 2. točke 7. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22). Nadalje, u točki 2. izreke rješenja Ministarstvo hrvatskih branitelja je odbacilo zahtjev žalitelja u dijelu u kojem je žalitelj tražio dostavu informacija o mjestu ukopa umrlih hrvatskih branitelja s prebivalištem na području Općine Gornji Mihaljevec, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) jer ne posjeduje traženu informaciju o mjestu ukopa.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavcima 2., 3. i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. ovog Zakona.

Odredbom članka 15. stavka 2. točke 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji u ostalim slučajevima utvrđenim zakonom.

U obrazloženju osporenog rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja u bitnom se navodi da je u provedenom postupku utvrđeno kako žalitelj traži podatke koji se nalaze u Evidenciji hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (u daljnjem tekstu: Evidencija branitelja), izuzev podataka o mjestu ukopa, u kojem dijelu se zahtjev odbacuje jer Ministarstvo ako ne posjeduje informaciju o mjestu ukopa te nema saznanja gdje se informacija nalazi. Nadalje, navodi se kako je Zakonom o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji („Narodne novine“, broj 121/17, 98/19 i 84/21) u članku 151. propisano da podaci iz Evidencije branitelja nisu javno dostupni, te da služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo hrvatskih branitelja i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisom. Također, navodi se kako Ministarstvo hrvatskih branitelja vodi Evidenciju branitelja, koja je službena evidencija u kojoj su objedinjene sve osobe koje imaju priznat status hrvatskog branitelja iz Domovinskog rata, a ista se vodi se temeljem službenih podataka tijela državne uprave nadležnog za obranu i tijela državne uprave nadležnog za unutarnje poslove, koja su ih Ministarstvu hrvatskih branitelja dužna dostavljati po službenoj dužnosti bez odgode od trenutaka nastanka ili promjene određenog podatka.

U obrazloženju osporenog rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja ističe se kako je Pravilnikom o Evidenciji branitelja uređen način prikupljanja, vođenja i ažuriranja podataka u Evidenciji branitelja, način na koji će Evidencija branitelja biti dostupna nadležnim tijelima kao i drugo važno za Evidenciju branitelja a da je člankom 3. Pravilnika o Evidenciji branitelja jasno definirano koje podatke Evidencija sadrži. Nadalje, ističe se kako je Zakonom o pravu na pristup informacijama propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji u ostalim slučajevima utvrđenim zakonom, sukladno odredbi članka 15. stavka 2. točke 7. Zakona, a da je u konkretnom slučaju utvrđeno postojanje zakonske zapreke za omogućavanje pristupa traženim informacijama s obzirom da je u članku 151. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji propisano da podaci iz Evidencije nisu javno dostupni i da služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo hrvatskih branitelja i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisom.

U obrazloženju osporenog rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja napominje se da je postupajući po uputama iz obrazloženja rješenja Povjerenika za informiranje od 8. lipnja 2022. godine Ministarstvo utvrdilo kako nije potrebno tražiti mišljenje Ureda Vijeća za nacionalnu sigurnost u pogledu klasificiranih informacija iz razloga što podaci iz Evidencije nisu javno dostupni, te služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo hrvatskih branitelja i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisom.

Zaključno se u obrazloženju osporenog rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja navodi, kako je provođenjem testa razmjernosti i javnog interesa utvrđeno da prevladava potreba zaštite prava na ograničenje tražene informacije.

S obzirom da se Ministarstvo hrvatskih branitelja pozvalo na Zakon o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji kao zakon kojim je propisano ograničenje od pristupa informacijama u žalbenom postupku razmotrene su relevantne odredbe navedenog akta.

Tako je člankom 151. stavkom 1. navedenog Zakona propisano da Evidencija branitelja nije javno dostupna, a podaci služe za potrebe postupaka koje vodi Ministarstvo i druga nadležna tijela te u druge svrhe predviđene posebnim propisom. Stavkom 2. propisano je da se podaci iz Evidencije branitelja koje je Ministarstvo učinilo dostupnim nadležnim tijelima za potrebe postupaka u tim tijelima smatraju javnom ispravom, dok je stavkom 3. propisano da će se način vođenja Evidencije branitelja i način na koji će Evidencija branitelja biti dostupna nadležnim tijelima propisati pravilnikom koji donosi ministar.

Žalitelj u žalbi navodi kako je zahtjev za pristup informacijama predao tijelu javne vlasti 1. kolovoza 2021. godine, a Pravilnik o Evidenciji branitelja je objavljen u „Narodnim novinama“, broj 127/2021 od 26. studenoga 2021. godine te da Ministarstvo hrvatskih branitelja nije nikako moglo primjenjivati isti u rješavanju njegovog zahtjeva. Vezano uz citirani navod žalitelja ističe se kako iz obrazloženja rješenja Ministarstva hrvatskih branitelja nije razvidno da je Ministarstvo navelo broj „Narodnih novina“ Pravilnika o Evidenciji branitelja već je samo navelo što je uređeno tim Pravilnikom i da je člankom 3. Pravilnika o Evidenciji branitelja jasno definirano koje podatke Evidencija sadrži. Uvidom u članak 3. Pravilnika o Evidenciji branitelja („Narodne novine“, broj 119/2018), a koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja žaliteljeva zahtjeva za pristup informacijama vidljivo je da je istim propisano da se Evidencija branitelja sastoji od općeg dijela, posebnog dijela te pomoćnih podataka. Međutim, neovisno o tome da li se Ministarstvo hrvatskih branitelja pozvalo na odredbe Pravilnika o Evidenciji branitelja („Narodne novine“, broj 127/2021) ili Pravilnika o Evidenciji branitelja („Narodne novine“, broj 119/2018), koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja žaliteljeva zahtjeva bitno je za istaknuti kako je osnova ograničenja prava na pristup informacijama u konkretnom slučaju zakon, a ne pravilnik.

Iz spisa predmeta proizlazi da je Ministarstvo hrvatskih branitelja žalitelju onemogućilo pristup svim zatraženim informacijama zbog zakonskog ograničenja propisanog drugim zakonom, a ne zbog toga što je jedna od zatraženih informacija ujedno i klasificirana informacija, pa je stoga navod žalitelja da Ministarstvo hrvatskih branitelja nije postupilo po uputama Povjerenika za informiranje jer nije zatražilo mišljenje Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost neosnovan. Naime, iz spisa predmeta proizlazi kako je informacija o pripadnosti postrojbi klasificirana i to sukladno Pravilniku o kriterijima za određivanje stupnjeva tajnosti podataka Ministarstva hrvatskih branitelja KLASA: 804-01/19-01/95, URBROJ: 522-02/3-19-1 od 30. srpnja 2019. godine, međutim ta informacija ujedno je i dio Evidencije branitelja, a kojoj je pristup ograničen temeljem članka 151. Zakona o hrvatskim braniteljima iz Domovinskog rata i članovima njihovih obitelji, te je temeljem te osnove Ministarstvo hrvatskih branitelja žalitelju uskratilo pristup istoj, a nakon provedenog testa razmjernosti i javnog interesa.

Vezano za navode žalitelja kako je on jasno naznačio i obvezao se da neće javno objavljivati podatke već da će ti podaci služiti isključivo za pomoć braniteljima i članovima njihovih obitelji u potrebi, ističe se da ukoliko bi se tražene informacije omogućile žalitelju u tom slučaju bi se primjenjivalo načelo jednakosti propisano odredbama članka 8. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao i načelo raspolaganja informacijom, propisano odredbom članka 9. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je određeno da korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi. Dakle, sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, korisnici se ne mogu staviti u neravnopravan položaj, a informaciju koju dobiju imaju pravo javno iznositi. Sukladnom navedenom, nijednom korisniku prava na pristup informacijama, pa tako ni žalitelju, bez obzira što se isti obvezao da neće tražene informacije javno iznositi, ne može se na temelju takve izjave omogućiti pristup traženim informacijama jer je ista protivna zakonskim odredbama odnosno načelima Zakona o pravu na pristup informacijama. Stoga bez obzira što žalitelj u žalbi iskazuje poseban interes kao udruga čija je uloga zaštita statusa, dostojanstva i interesa hrvatskih branitelja i hrvatskih ratnih vojnih invalida iz Domovinskog rata i njihovih obitelji, te pružanje svekolike pomoći njenim članovima, žaliteljev zahtjev za pristup informacijama u smislu odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama treba se razmotriti kao da ga je postavila bilo koja druga osoba fizička ili pravna osoba, domaća ili strana. Svrha Zakona o pravu na pristup informacijama nije u tome da se pojedinim korisnicima daju određene informacije za koje je očito ne bi bile dostupne trećim osobama, već je svrha zakona omogućiti korisnicima dostupnost informacija od javnog značaja. Iz sadržaja samog zahtjeva za pristup informacijama vidljivo je da se traže osobni podaci živih osoba te umrlih osoba. Osobni podaci živih osoba zaštićeni su propisima kojima se uređuje područje zaštite osobnih podataka, dok podaci umrlih osoba zbog načela pijeteta također nisu svima dostupni.

U pravu je žalitelj kada navodi da postoji javni interes u pogledu traženih informacija, međutim taj interes u konkretnom slučaju ne prevladava nad zakonom zaštićenim interesom.

Sukladno svemu navedenom, u žalbenom postupku je utvrđeno kako je Ministarstvo hrvatskih branitelja pravilno ocijenilo da javni interes u konkretnom slučaju ne prevladava nad zakonom zaštićenim interesom. Sam zakonodavac ograničio je pristup traženim informacijama, a u konkretnom slučaju nije utvrđen širi javni interes da zatražene informacije budu javno dostupne, odnosno iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezane za zatražene informacije, da se iste ne odnose na pitanje javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganja javnim sredstvima te nije vjerojatno da bi objava tih informacija doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti (kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet).

S obzirom da Ministarstvo hrvatskih branitelja ne posjeduje informacije o mjestu ukopa, pravilno je odlučilo kada je odbacilo žaliteljev zahtjev, međutim pri tome se, kao i kod odbijanja dijela žaliteljeva zahtjeva pogrešno pozvalo na Zakon o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22) umjesto na Zakon o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), koji je bio na snazi u vrijeme podnošenja zahtjeva za pristup informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.

Naime, u žalbenom postupku je utvrđeno da se Ministarstvo hrvatskih branitelja prilikom rješavanja žaliteljevog zahtjeva za pristup informacijama pozvalo na odredbe koje nisu važile u vrijeme podnošenja zahtjeva za pristup informacijama. Tako je navedeno tijelo javne vlasti dio žaliteljevog zahtjeva odbilo u točki 1. izreke osporenog rješenja temeljem članka 23. stavka 6. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22), umjesto temeljem članka 23. stavka 5. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), a također je u točki 2. izreke osporenog rješenja dio žaliteljevog zahtjeva odbacilo pozivajući se na Zakon o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22).

Slijedom svega navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku trebalo je odlučiti kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan