KLASA: UP/II-008-07/22-01/919

URBROJ: 401-01/04-23-4

Zagreb, 27. veljače 2023.

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15 i 69/22), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/22-01/8, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 12. kolovoza 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Lepoglave KLASA: UP/I-008-01/22-01/8, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 12. kolovoza 2022. godine, kao neosnovana.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem Grada Lepoglave odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 2. kolovoza 2022. godine u dijelu u kojem traži odgovor na pitanja pod točkom 3., pod točkom 4., pod točkom 5. i pod točkom 6. zahtjeva, temeljem članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traže informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. (tijelo javne vlasti omaškom navodi članak 5. točku 3.) Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja Grada Lepoglave žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da rješenje pobija jer se u rješenju ne navode nikakve činjenice već se tijelo javne vlasti vodi subjektivnim razlozima. Nadalje, navodi da je Grad Lepoglava na njegov zahtjev djelomično odgovorio i to na pitanja br. 1. i 2., dok je za pitanja od 3. do 6. neistinito navedeno kako ta pitanja nisu sukladna Zakonu o pravu na pristup informacijama, a za što Grad Lepoglava ne navodi nikakve konkretne dokaze. Ističe, kako su pitanja itekako legitimna, životna i predstavljaju obavezu tijela javne vlasti da prema istima postupaju te da je na ista pitanja upravo gradonačelnik ......... odgovarao u medijima i na njih davao odgovore koji ovog puta izostaju. Nadalje, ističe kako je iz tog razloga poslan zahtjev za pristupom informacijama kako bi se otklonile nejasnoće i zbunjenost koja vlada ponašanjem Grada Lepoglave u konkretnom slučaju. Također, ističe kako je u dokumentu „Projektni plan nabave" od 17. kolovoza 2020. godine objavljeno upravo za grad Lepoglavu vrlo jasno kada radovi počinju, završavaju i kada će se mreža staviti u upotrebu. Napominje, kako je g. ......... na sastanku radnog naziva „Provedba projekta „Izgradnja mreža sljedeće generacije NGN/pristupnih mreža sljedeće generacije (NGA) u NGA bijelim područjima", održanog u prostorijama Općine Cestica, Dravska 1a, Cestica, dana 15. siječnja 2021. godine s početkom u 14:00 sati, jednoglasno izabran za odgovornu osobu pravnih i upravnih poslova, a s obzirom da taj uspješno prijavljeni i započeti projekt nije još opozvan smatra oportunim postaviti i takvo pitanje na koje Grad Lepoglava mora dati odgovor sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama. Predlaže da se njegova žalba uvaži, poništi rješenje Grada Lepoglave i omogući mu pristup informaciji koja je ključna za daljnju opstojnost 8 jedinica lokalne samouprave.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 2. kolovoza 2022. godine od Grada Lepoglave zatražio sljedeće: „Poštovana Službenice za informiranje, Dana 29. srpnja 2022 godine zatvorena je javna rasprava o nacrtu Plana razvoja širokopojasne infrastrukture (u nastavku PRŠI) u projektnom području Lepoglava. Tako bar to piše na ovom linku: https://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/javna-rasprava-o-nacrtu-plana-razvoia-sirokopojasne-infrastrukture-u-projektnom-području-lepoglava/4583

Lijepo molim budite ljubazna dati odgovore na ova kratka pitanja, koja postavljam sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama:

1.         Da li je bilo kakvih iskazanih interesa za projektno područje Lepoglava?

2.         Ako je koliko je takvih bilo i od koga sve?

3.         Što to konkretno znači za projektno područje Lepoglava?

4.         Kada će se početi s gradnjom u projektnom području Lepoglava?

5.         Kada se očekuju prvi priključeni korisnici u projektnom području Lepoglava?

6.         Koji će dio projektnog područja Lepoglava biti prvi priključen u mrežu?“.

 

Nadalje, utvrđeno je da je Grad Lepoglava dopisom KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 12. kolovoza 2022. godine, žalitelju odgovorio vezano za njegovo traženje navedeno pod točkama 1. i 2. zahtjeva za pristup informacijama kako je Izvješće o provedenom postupku javne rasprave o Nacrtu Plana razvoja širokopojasne infrastrukture na projektnom području Lepoglava i komentari zaprimljeni u javnoj raspravi, koje su dostavili A1 Hrvatska d.o.o., Hrvatski Telekom d.d. i Telemach Hrvatska d.o.o., objavljeni na web stranici Grada Lepoglave na poveznici: https://www.lepoglava.hr/sadrzaj/pregled/javna-rasprava-o-nacrtu-plana-razvoia-sirokopojasne-infrastrukture-u-projektnom-području-lepoglava/4583. Također je utvrđeno da je vezano za traženje žalitelja navedeno pod točkama 3., 4., 5. i 6. zahtjeva za pristup informacijama, Grad Lepoglava donio rješenje KLASA: UP/I-008-01/22-01/8, URBROJ: 2186-9-03/1-22-2 od 12. kolovoza 2022. godine, kojim je odbio zahtjev žalitelja temeljem članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer se traže informacije koje se ne smatraju informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

U obrazloženju rješenja Grada Lepoglave u bitnom se navodi da pristup informacijama pretpostavlja pristup informaciji koja postoji u gotovom obliku i isto ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da odgovara korisnicima na pitanja odnosno da stvara informaciju.

Dopisom Ureda povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/22-01/919, URBROJ: 401-01/04-23-2 od 24. siječnja 2023. godine, od Grada Lepoglave zatraženo je da se očituje vezano za (ne)posjedovanje kao izrađene dokumentacije koja sadrži odgovore na postavljena pitanja iz zahtjeva.

Grad Lepoglava se dopisom KLASA: UP/I-008-01/22-01/8, URBROJ: 2186-9-03/1-23-6 od 22. veljače 2023. godine, očitovao Uredu povjerenika za informiranje kako je dana 12. kolovoza 2022. godine žalitelju upućen dopis Grada Lepoglave dopis KLASA: 008-01/22-01/12, URBROJ: 2186-6-03/1-22-2, kojim ga se uputilo da su informacije pod točkama 1. i 2. zahtjeva dane/objavljene informacije na internet stranici Grada Lepoglave i proslijeđen mu je link na kojem je objavljeno Izvješće o provedenom postupku javne rasprave o Nacrtu Plana razvoja širokopojasne infrastrukture na projektnom području Lepoglava, kao i komentari zaprimljeni u javnoj raspravi koje su dostavili A1 Hrvatska d.o.o., Hrvatski telekom d.d. i Telemach Hrvatska d.o.o. Nadalje, navodi se kako je u preostalom dijelu zahtjev žalitelja odbijen s obzirom da su se tražile informacije koje se ne smatraju informacijama u smislu odredbe članka 5. točka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Također se navodi, kako su uz citirani dopis žalitelju ujedno dane sve tražene informacije vezane na postupak Javne rasprave budući se na dostavljenom linku nalaze: 1. objavljeni dokument pod nazivom Nacrt Plana razvoja širokopojasne infrastrukture (PRŠI) u projektnom području Lepoglava, 2. obavijest o počeku javne rasprave sa obrascem za sudjelovanjem u javnoj raspravi i upitnikom za operatore, 3. pristigli komentari operatora kao i 4. Izvješće o provedenom postupku javne rasprave. Ujedno se u dopisu ističe kako je dokument, koji je prilog žalbi pod nazivom „Projektni plan nabave", KLASA: 344-01/20-01/04, URBROJ: 2186-014-20-05 od 17. kolovoza 2020. godine, dokument izdan od strane Općine Donja Voća i potpisan od žalitelja, koji je u vrijeme donošenja navedenog akta obnašao funkciju načelnika Općine Donja Voća te se isti ne odnosi na dokument Nacrt Plana razvoja širokopojasne infrastrukture (PRŠI) u projektnom području Lepoglava niti na projekt Grada Lepoglave pod nazivom „Plan razvoja širokopojasne infrastrukture na projektnom području Lepoglava" za koji je žalitelj uputio Gradu Lepoglavi zahtjev za pristup informacijama.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama u skladu s načelima otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podataka koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Prema odredbi članka 23. stavka 6. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti rješenjem će odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Na temelju dokumentacije spisa predmeta u žalbenom postupku je utvrđeno da je Grad Lepoglava pravilno i zakonito postupio kada je odbio zahtjev žalitelja.

Naime, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da izrađuje popise, analize, izvješća, i sastavlja odgovore na pitanja i izjave, pokreće postupke ili da obavlja dodatne aktivnosti. Drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta ili drugog zapisa podataka.

U žalbenom postupku je utvrđeno da žalitelj traži odgovore na pitanja, a koji nisu sadržani u postojećim dokumentima tijela javne vlasti već bi tijelo javne vlasti trebalo sastavljati odgovore na pojedina pitanja žalitelja.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09 i 110/21) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

U žalbenom postupku je utvrđeno da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari, slijedom čega je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan