KLASA: UP/II-008-07/22-01/1136

URBROJ: 401-01/06-22-2

Zagreb, 24. listopada 2022. godine

 

Povjerenik za informiranje, OIB: 68011638990, na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13., 85/15. i 69/22.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv odluke Turističke zajednice Grada Zadra od 12. kolovoza 2022. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se odluka Turističke zajednice Grada Zadra od 12. kolovoza 2022. godine.

 

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici sljedećih informacija:

 

-       Odluka Turističkog vijeća Grada Zadra Ur. br.: 87-8/22 od 1. ožujka 2022. godine,

 

-       Ugovor o poslovnoj suradnji sklopljen između trgovačkog društva PEPERMINT d.o.o. i Turističke zajednice Grada Zadra od 7. ožujka 2022. godine,

 

-       Dodatak ugovoru o poslovnoj suradnji sklopljen između trgovačkog društva PEPERMINT d.o.o. i Turističke zajednice Grada Zadra od 3. lipnja 2022. godine,

 

-       Ugovor o donaciji novčanih sredstava KLASA: 402-01/22-01/60, URBROJ: 2198/01-2-22-4 od 3. lipnja 2022. godine, sklopljen između Grada Zadra i Turističke zajednice Grada Zadra,

 

-       R1 račun Turističke zajednice Grada Zadra Broj računa: 230-01-01 od 29. lipnja 2022. godine,

 

-       R1 račun Turističke zajednice Grada Zadra Broj računa: 218-01-01 od 18. lipnja 2022. godine,

 

-       R1 račun Turističke zajednice Grada Zadra Broj računa: 237-01-01 od 5. srpnja 2022. godine,

 

-       Faktura Br. 573-001010-216 trgovačkog društva Hoteli Zadar d.d., Hotel Kolovare od 29. travnja 2022. godine izdana Turističkoj zajednici Grada Zadra,

 

-       Faktura Br. 588-001010-216 trgovačkog društva Hoteli Zadar d.d., Hotel Kolovare od 3. svibnja 2022. godine izdana Turističkoj zajednici Grada Zadra,

 

-       Račun broj: 162/PJ01/1 od 18. ožujka 2022. godine obrta K Marijanu, vl. Zvonimira Suraća, izdan Turističkoj zajednici Grada Zadra,

 

-       Račun br. 2897/IPSE1/1 trgovačkog društva IPSE KORNAT d.o.o. od 10. lipnja 2022. godine, izdan Turističkoj zajednici Grada Zadra,

 

-       Račun br. 2239/IPSE1/1 trgovačkog društva IPSE KORNAT d.o.o. od 11. lipnja 2022. godine, izdan Turističkoj zajednici Grada Zadra

 

-       Račun: 3259-1-2 trgovačkog društva Manifest d.o.o., bistro Pet bunara, od 8. lipnja 2022. godine, i

 

-       Račun br: 424/P1/1 obrta za ugostiteljstvo MARE, Buffet Mare, od 12. lipnja 2022. godine.

 

3.    Nalaže se Turističkoj zajednici Grada Zadra da postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.


O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenom odlukom odbijen je zahtjev ......... (dalje u tekstu: žalitelj) od 5. srpnja 2022. godine, kojim je od Turističke zajednice Grada Zadra zatražio dostavu informacija o troškovima vezanim za realizaciju događaja pod nazivom Sunset Sports Media Festival, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 4., a u vezi s člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga jer se zahtjevom zatražena informacija ne smatra informacijom u smislu navedenog Zakona.

Žalitelj je protiv navedene odluke pravovremeno podnio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je 5. srpnja 2022. godine od Turističke zajednice Grada Zadra zatražio određene podatke, sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama povodom kojeg je zaprimio predmetnu odluku u kojoj se netočno navodi da mu je omogućen pristup informacijama, a o čemu je već detaljno izvijestio Povjerenika za informiranje u svom podnesku s prilozima od 1.kolovoza 2022.godine, iz kojeg je evidentno da su mu umjesto traženih informacija dostavili šture odgovore izostavljajući ključne podatke poput Odluke Turističkog vijeća, troškovnika i dr. Nadalje, ističe kako se tijelo javne vlasti pogrešno poziva na odredbu članka 18. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer on zahtjevom nije tražio uvid u cjelokupni spis niti izrade analize i ostalo, pa ponavlja sadržaj svog zahtjeva. Također, ističe kako navod tijela javne vlasti da prilikom traženja informacija nije naveo konkretnu oznaku akta koji traži, kao ni njegov datum i poslovni broj, drži potpuno pogrešnim tumačenjem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama, osobito stoga što tražene informacije nisu dostupne na službenim stranicama Turističke zajednice grada Zadra, i takve mogu se dobiti isključivo podnošenjem zahtjeva za pristup informacijama. Žalitelj zaključuje da je iz korespondencije s tijelom javne vlasti jasno da je njegov konačni cilj izbjegavanje pružanja informacija o događaju koji je financiran javnim novcem, s obzirom da je prije gotovo 20 godina donesen prvi Zakon o pravu na pristup informacijama. Također navodi kako pozivanje tijela javne vlasti na odredbu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama pokazuje nerazumijevanje, kako navedenog Zakona tako i predmetnog zahtjeva, jer je u istome potpuno jasno i konkretno navedeno što ga zanima, i to u vidu troškovnika, taksativnih troškova u kojima je sudjelovalo tijelo javne vlasti, Odluke Turističkog vijeća i sl. U nastavku pojašnjava kako su pogrešni i navodi službenice za informiranje koji se tiču navodnih nedostataka njegovog zahtjeva, s obzirom na to da je Zakonom o pravu na pristup informacijama jasno propisano što zahtjev za informacijama mora sadržavati, a iz čega je također vidljiva namjera tijela javne vlasti da izbjegne pružanje traženih informacija. Slijedom navedenog traži postupanje Povjerenika za informiranje u cilju ostvarivanja prava na pristup informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje prava na pristup informacijama fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su sve informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj dana 5. srpnja 2022. godine Turističkoj zajednici Grada Zadra podnio sljedeći zahtjev za pristup informacijama: „Sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama moli sve i potpune informacije o svim troškovima organizacije i realizacije Sunset Sports Media Festivala koji je održan u Zadru od 9. do 11. lipnja 2022. godine. Dakle, trebaju mu svi troškovi, taksativno te tko je eventualno, osim Turističke zajednice Grada Zadra sudjelovao u troškovima. Moli da mu tražene podatke, ako je moguće, dostave na e-mail, a spreman je, ukoliko je dokumentacija opsežna, i osobno pristupiti gdje bi sa svojim fotoaparatom načinio preslike tražene dokumentacije. Posebno napominje da ne želi šture podatke u par redaka, već sve i potpune podatke.“

Također je utvrđeno da je povodom predmetnog zahtjeva Turistička zajednica Grada Zadra žalitelju dostavila odgovor putem elektroničke pošte dana 15. lipnja 2022. godine u kojem ga je izvijestila da je Turistička zajednica Grada Zadra sklopila Ugovor o poslovnoj suradnji s organizatorom Sunset Sports Media Festivala, tvrtkom PEPERMINT d.o.o., kojim je regulirana financijska potpora predmetnom događaju u iznosu od 937.500,00 kuna za organizaciju i promociju temeljem Odluke Turističkog vijeća Turističke zajednice Grada Zadra. U obavijesti je navedeno i to da je Grad Zadar za predmetni projekt izdvojio 150.000,00 kuna te da je tvrtka PEPERMINT d.o.o. organizator, dok je Turistička zajednica grada Zadra bila partner projekta.

Nadalje je utvrđeno da je nakon što je žalitelj nezadovoljan dobivenim odgovorom više puta ponovio svoj zahtjev, Turistička zajednica Grada Zadra donijela osporenu odluku od 12. kolovoza 2022. godine, kojom je odbila predmetni zahtjev od 5. srpnja 2022. godine, pozivom na odredbu članka 23. stavka 5. točke 4. i članka 5. stavka 3. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, navodeći kako se u konkretnom slučaju ne traže informacije u zakonskom smislu, da predmetni zahtjev predstavlja uopćeno traženje s obzirom da u njemu nisu navedene točne oznake akta koji se traži, kao i da je zahtjev nepotpun, jer ne sadrži OIB podnositelja niti je isti dokazao svoju vezu sa subjektom Mega Media.

U žalbenom postupku Turistička zajednica Grada Zadra je slijedom traženja Ureda povjerenika za informiranje od 5. rujna 2022. godine, dostavila dana 16. rujna 2022. godine Povjereniku za informiranje putem elektroničke komunikacije akt Ur.broj: 144-1/22 od 15. rujna 2022. godine te spis predmeta na nadležno postupanje, a kao njegov sastavni dio i informacije koje su predmet postupka, a koje su u posjedu prvostupanjskog tijela. U citiranom aktu Turistička zajednica Grada Zadra se u pogledu traženog troškovnika očitovala kako je ona jedan od partnera predmetnog projekta koji je ugovorno regulirao poslovnu suradnju s organizatorom tvrtkom PEPERMINT d.o.o., koja raspolaže sa svim i potpunim informacijama o prihodima i rashodima organizacije i realizacije predmetnog događanja.

Prije svega se napominje kako je razlog odbijanja zahtjeva na koji se pozvalo prvostupanjsko tijelo propisan u članku 23. stavku 6. točki 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, a ne u stavku 5. točki 4. navedenog Zakona, na koju se pozvalo prvostupanjsko tijelo, s obzirom da je 25. lipnja 2022. godine stupio na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 69/22.).

Prema članku 5. stavku 1. točki 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, informacija je svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Iz dostavljene dokumentacije spisa predmeta je utvrđeno da Turistička zajednica Grada Zadra posjeduje dio u predmetnom zahtjevu zatraženih informacija kao izrađene i dovršene informacije. S obzirom da su predmetne evidencije sa spisom predmeta dostavljene Povjereniku za informiranje, nejasno je zbog čega je tijelo javne vlasti odbilo predmetni zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 6. točke 4., a u vezi s člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Osim toga, iz spisa predmeta je razvidno da se Turistička zajednica Grada Zadra još u odgovoru koji je po zahtjevu dostavila žalitelju dana 15. lipnja 2022. godine sama očitovala o postojanju Ugovora o poslovnoj suradnji koji je sklopljen s organizatorom Sunset Sports Media Festivala, temeljem Odluke Turističkog vijeća Turističke zajednice Grada Zadra, pa je već iz navedenog jasno kako kod prvostupanjskog tijela mora postojati barem dio informacija koje se odnose na traženje žalitelja u obliku koji je propisan člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Stoga je u žalbenom postupku utvrđeno da je prvostupanjsko tijelo rješavajući o zahtjevu žalitelja nepotpuno utvrdilo činjenično stanje te nakon toga pogrešno primijenilo materijalno pravo, iz kojeg razloga je valjalo poništiti osporenu odluku.

S obzirom da su u žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljene informacije u posjedu prvostupanjskog tijela koje se odnose na predmetni zahtjev žalitelja, u istom postupku je razmotreno je li žalitelju moguće odobriti pristup navedenim informacijama, a također i da li se pristup tim informacijama može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 16. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima koje se odnose na osobno ime ili naziv, iznos i namjenu sredstava dostupne su javnosti i bez provođenja testa razmjernosti i javnog interesa iz stavka 1. ovoga članka, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak.

Razmatrajući dostavljene informacije koje su predmet postupka - odluku, ugovor te račune dobavljača, a koji su izdani prvostupanjskom tijelu vezano za organizaciju predmetnog Festivala, utvrđeno je da je iz navedenih dokumenata moguće vidjeti međusobna prava i obveze tijela javne vlasti koje je određenim iznosom financiralo organizaciju događanja te trgovačkog društva koje je isti događaj organiziralo odnosno raspolaganje sredstvima prvostupanjskog tijela te Grada Zadra. Uvidom u navedene dokumente je također utvrđeno kako oni, sadrže imena i prezimena i potpise odgovornih fizičkih osoba, kako u tijelu javne vlasti tako i u pravnoj osobi. S obzirom na navedeno u konkretnom slučaju je nesporno da se radi o informacijama koje se vezane uz potrošnju javnih sredstava, odnosno dokumentima iz kojih je vidljivo u koju su svrhu potrošena javna sredstava, a za koje informacije nedvojbeno postoji javni interes.

S obzirom na sve navedeno, u postupku po žalbi je zaključeno da u predmetnom slučaju nema mjesta a ni zakonskog uporišta za ograničenje pristupa traženim informacijama niti iz jednog razloga opisanog u članku 15. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, imajući u vidu odredbu članka 16. stavka 3. navedenog Zakona odlučeno kako se predmetnoj informaciji u cijelosti može omogućiti pristup, s obzirom da se radi o raspolaganju sredstvima tijela javne vlasti i da bi na istu informaciju imala pravo bilo koja fizička ili pravna osoba, s obzirom da se u takvom slučaju javni interes podrazumijeva.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će kad utvrdi da je žalba osnovana Povjerenik rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 25. stavka 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao u izreci ovog rješenja.

Posebno se napominje da je člankom 25.a propisana obveznost izvršenja pravomoćnih rješenja Povjerenika kojima se omogućava pristup informacijama i rješenja kojima se tijelu javne vlasti nalaže rješavanje zahtjeva za pristup informacijama.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                            dr. sc. Zoran Pičuljan