KLASA: UP/II-008-04/13-01/248

URBROJ: 401-01/04-14-07

Zagreb, 05. svibnja 2014.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 25. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.), povodom žalbe ……… iz Gračišća, ………, izjavljene protiv dopisa Istarske županije, Fonda za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre, KLASA: 320-01/09-02/02, URBROJ: 2163/1-03/10-13-14 od 17. lipnja 2013. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se dopis Istarske županije, Fonda za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre, KLASA: 320-01/09-02/02, URBROJ: 2163/1-03/10-13-14 od 17. lipnja 2013. godine.

2.    Odobrava se ……… pristup zatraženim informacijama na način da mu se dostavi preslika:

-        Fattura proforma N. 52/09 od 14.10.2009. godine, DURI'Agriservice,  Talmassons (Udine),

-        Potvrde OTP banke d.d. od 20.10.2009. godine po osnovu prof.fa. br. 52/09 od 14.10.2009. godine,

-        Platnog naloga OTP banke d.d. izvršenog dana 09.11.2009. godine (poziv na broj odobrenja: 832-09),

-        Fattura proforma N. 53/09 od 14.10.2009. godine, DURI'Agriservice, Talmassons (Udine),

-        Potvrde OTP banke d.d. od 20.10.2009. godine po osnovu prof.fa. br. 53/09 14.10.2009. godine,

-        Platnog naloga OTP banke d.d. izvršenog dana 09.11.2009. godine, (poziv na broj odobrenja: 53-09),

-        Ponude br. 355/09 od 19.10.2009. godine, AGROKLAS d.o.o. Zlatar Bistrica,

-        Platnog naloga OTP banke d.d. izvršenog dana 09.11.2009. godine, (poziv na broj odobrenja: 355/09),

-        Rješenja Općinskog suda u Pazinu Posl. broj Z-2982/09 od 02. studenog 2009. godine

-        Izvatka iz zemljišne knjige Općinskog suda u Pazinu, Zemljišno-knjižnog odjela, od 02.11.2009. godine, katastarska općina: Gračišće, broj zemljišnoknjižnog uloška: 2834, katastarska čestica: 3591/6.

3.    Djelomično se odobrava se ……… pristup zatraženim informacijama na način da mu se dostave preslike zatraženih informacija, a pri tome da se prekriju sljedeći podaci:

-        na Ugovoru o kreditu  br. 832/09 prekriti JMBG i OI za ……… i ………, kao i njihove adrese, te vlastoručne potpise,

-        na Potvrdi privatne isprave Posl.br. OV-7480/09 prekriti adresu i datum rođenja, te broj osobne iskaznice za ……… i ………,

-        na Potvrdi o odobrenju kredita od 11. studenog 2009. godine prekriti MBG/MG.

4.    Nalaže se Istarskoj županiji, Fondu za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre da riješi zahtjev ……… u dijelu koji se odnosi na Poslovni plan nabavke traktora, malčera i traktorskog utovarivača obrta za cestovni prijevoz „PROMET MIJANDRUŠIĆ“, Gračišće prosinac 2008. godine odnosno Investicijski elaborat.

5.    Nalaže se Istarskoj županiji, Fondu za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točkama 2., 3. i 4. izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim dopisom koji ima značenje negativnog rješenja odbijen je zahtjev ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama jer informacije iz poslovanja s korisnicima kredita poprimaju karakter poslovne tajne i osobnog su karaktera samog korisnika kredita.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je dana 18.05.2013. godine uputio zahtjev za pristup informaciji Istarskoj županiji, Fondu za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre (u daljnjem tekstu: Fond), te da je na svoj zahtjev dobio negativan odgovor kojim mu se uskraćuje pravo na informaciju. Nadalje navodi da je zahtjevom za pristup informacijama zatražio Ugovor o kreditu 832/09 od 16.10.2009. godine, solemniziran kod javnog bilježnika ……… u Pazinu, sa svom potrebnom dokumentacijom koju je tražitelj kredita predao. Također navodi da je riječ o kreditu kojega je Fond dao načelniku Općine Gračišće u iznosu od 410.882 kune, a što je javno dostupno na internetu. Ističe da je načelnik zbog tako velikog kredita koji je dobio od Fonda trebao dati razrađeni program s tehnološkim opisom i troškovnikom, kao i izrađeni elaborat, a što proizlazi iz objavljenog Prospekta Fonda. Napominje da bi se dostavom traženog kredita sa popratnom dokumentacijom vidjelo je li kredit potrošen namjenski. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Sukladno članku 66. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama od 25.10.2013. godine Agencija za zaštitu osobnih podataka više nije nadležna za zaštitu prava na pristup informacijama već je nadležna Povjerenica za informiranje.

Uvidom u spise predmeta razvidno je da se žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 18.05.2013. godine obratio Fondu, koji je zahtjev zaprimio 21.05.2013. godine,  te da je Fond dopisom odgovorio žalitelju da mu zatražene informacije ne može dostaviti jer kroz svoje poslovanje sa korisnicima kredita raspolaže raznim informacijama koje poprimaju karakter poslovne tajne i osobnog su karaktera samog korisnika kredita.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je  da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga zakona.

U članku 15. navedenog  Zakona propisana su ograničenja prava na pristup informacijama. Tako je propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija klasificirana stupnjem tajnosti, sukladno zakonu kojim se uređuje tajnost podataka, ako je informacija poslovna ili profesionalna tajna, sukladno zakonu, ako je informacija porezna tajna, sukladno zakonu, ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka i tako dalje. Zakonodavac je također u članku 16. Zakona propisao obvezu tijela javne vlasti da prije donošenja odluke kada su zatražene informacije koje podliježu ograničenjima iz članka 15. provede test razmjernosti i javnog interesa. Od provođenja navedenog testa izuzete su informacije o raspolaganju javnim sredstvima i iste su dostupne javnosti, osim ako informacija predstavlja klasificiran podatak.

S obzirom da zatražene informacije ne predstavljaju klasificirane podatke i iste se odnose na raspolaganje javnim sredstvima, one bi trebale biti dostupne javnosti.

Kako je vidljivo s internet stranica Istarske županije Fond je konstituiran Odlukom o osnivanju koju je donijela Skupština Istarske županije 24. ožujka 1995. godine s osnovnim ciljem pribavljanja povoljnijih financijskih sredstava za potrebe dugoročnog financiranja (kreditiranja) agrara kao strategijske gospodarske grane Istarske županije i Republike Hrvatske.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130 /11. i 106/12., pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (ispitanik); osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet.

Člankom 7. stavkom 1. podstavkom 1. do 8. istog Zakona propisani su pravni temelji prikupljanja i obrade osobnih podataka.

Člankom 11. stavkom 3. Zakona o zaštiti osobnih propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Povjerenica za informiranje je uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrdila da ista sadrži osobne podatke, stoga je u žalbenom postupku razmotrila da li je moguć djelomičan pristup zatraženim informacijama, te je ocijenila da je moguće žalitelju odobriti djelomičan pristup zatraženim informacijama.  

U žalbenom postupku je utvrđeno da ne dolazi do kršenja Zakona o zaštiti osobnih podataka ako se dostave osobni podaci o imenu i prezimenu, dok je za ostale osobne podatke poput JMBG-a, adrese, potpisa i slično, potrebna zaštita istih.

Tijekom žalbenog postupka Istarska županija, Fond za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre nije dostavio Povjerenici za informiranje cjelokupnu informaciju Poslovni plan nabavke traktora, malčera i traktorskog utovarivača obrta za cestovni prijevoz „PROMET MIJANDRUŠIĆ“, Gračišće prosinac 2008. godine, već samo naslovnu stranicu. Također su izvijestili Povjerenicu za informiranje da je Investicijski elaborat bio u obradi u Stručnoj službi Fonda, a da je nakon prihvaćanja isti zajedno s potrebnom dokumentacijom poslan od strane korisnika kredita u Ministarstvo poljoprivrede i šumarstva radi ostvarivanja prava na kapitalna ulaganja. Sukladno navedenom, ukoliko Istarska županija, Fond za razvoj poljoprivrede i agroturizma Istre ne posjeduje Poslovni plan nabavke traktora, malčera i traktorskog utovarivača obrta za cestovni prijevoz „PROMET MIJANDRUŠIĆ“, Gračišće prosinac 2008. godine odnosno Investicijski elaborat jer je dostavljen Ministarstvu poljoprivrede i šumarstva, potrebno je zahtjev žalitelja u tom dijelu ustupiti navedenom Ministarstvu na nadležno postupanje.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku i članka 17. stavka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama riješeno kao izreci ovog  rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.