KLASA: UP/II-008-07/15-01/364

URBROJ: 401-01/11-15-02

Zagreb, 1. listopada 2015.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.) povodom žalbe ……… iz Planog, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Trogira KLASA: UP/I 032-01/15-01/1, URBROJ: 2184/01-05/05-15-1 od 25. kolovoza 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ………, izjavljena protiv rješenja Grada Trogira KLASA: UP/I 032-01/15-01/1, URBROJ: 2184/01-05/05-15-1 od 25. kolovoza 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 19. lipnja 2015. godine kojim je zatražena informacija da li je rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo, Sektora za rudarstvo KLASA: UP/I-310-01/14-03/226, URBROJ: 526-04-02-02-02 od 27. travnja 2015. godine oglašeno na službenoj oglasnoj ploči, od kada do kada te službenu potvrdu o tome, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je u više navrata temeljem Zakona o pravu na pristup informacijama zatražila odgovor Grada Trogira da li je rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo, Sektor za rudarstvo KLASA: UP/I-310-01/14-03/226, URBROJ: 526-04-02-02/2-15-21 od 27. travnja 2015. godine oglašeno na oglasnoj ploči Grada Trogira, a što je Gradu naloženo točkom 21. predmetnog rješenja. Nadalje, navodi da je Grad Trogir dužan organizirati svoje poslovanje sukladno Uredbi o uredskom poslovanju te između ostaloga voditi potrebne upisnike, evidencije, pa tako i evidencije otpremanja odnosno oglašavanja te da iz odgovora Grada Trogira od 6. srpnja, 23. srpnja i rješenja od 25. kolovoza proizlazi zaključak da predmetno rješenje nije oglašeno na oglasnoj ploči. Također, ističe da je iz svega navedenog jasno da je pozivanje Grada Trogira na to da nema tražene informacije neosnovano te da se radi o prikrivanju traženih informacija i pokušaju onemogućavanja daljnjih radnji u drugom upravnom postupku, pa stoga traži da se Gradu Trogiru naloži da joj dostavi jasan i nedvosmislen odgovor na njezin upit. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta razvidno je da je žaliteljica zahtjevom od 19. lipnja 2015. godine zatražila od Grada Trogira informaciju da li je rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo, Sektora za rudarstvo KLASA: UP/I-310-01/14-03/226, URBROJ: 526-04-02-02-02/2-15-21 od 27. travnja 2015. godine oglašeno na službenoj oglasnoj ploči Grada Trogira, od kada do kada te službenu potvrdu o tome, te da je Grad Trogir dopisom KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-05/05-15-4 od 6. srpnja 2015. godine žaliteljici dostavio dopis Upravnog odjela za prostorno planiranje, urbanizam i graditeljstvo Grada Trogira KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-02/01-15-3 od 2. srpnja 2015. godine u kojem navodi da je predmetno rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo u Gradu Trogiru zaprimljeno dana 4. svibnja 2015. godine, ali nije dostavljeno navedenom Upravnom odjelu te isti ne raspolaže informacijom da li je isto i oglašeno na oglasnoj ploči Grada Trogira. Nadalje, razvidno je da se žaliteljica obratila Gradu Trogiru dana 9. srpnja 2015. godine putem elektroničke pošte navodeći da je zaprimila prethodno citirani odgovor, ali da isti ne prihvaća  jer je nedefiniran te traži da se u najhitnijem roku odgovori na postavljeno pitanje sa jasnim odgovorom. Povodom navedenog, Grad Trogir dostavio je žaliteljici dopisom KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-05/05-15-10 od 23. srpnja 2015. godine očitovanje Upravnog odjela za prostorno planiranje, urbanizam i graditeljstvo KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-08/01-15-9 od 22. srpnja 2015. godine u kojem navodi da je predmetno rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo u Gradu Trogiru zaprimljeno 4. svibnja 2015. godine, ali nije dodijeljeno navedenom Upravnom odjelu na nadležno postupanje, zatim očitovanje Upravnog odjela za poslove gradonačelnika i Gradskog vijeća KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-05/04-15-8 od 21. srpnja 2015. godine u kojem navodi da je predmetno rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo na Protokolu Grada Trogira provedeno kroz urudžbeni upisnik dana 4. svibnja 2015. godine, a da oglašavanje na oglasnoj ploči nije u nadležnosti navedenog Upravnog odjela te očitovanje Upravnog odjela za financije i javnu nabavu KLASA: 032-01/15-01/19, URBROJ: 2184/01-03/11-15-7 od 21. srpnja 2015. godine u kojem navodi da je dana 6. svibnja 2015. godine kroz internu dostavnu knjigu, a temeljem prijamnog pečata Grada Trogira kojeg stavlja i popunjava Protokol Grada Trogira zaprimio Rješenje o odobrenju za istraživanje mineralnih sirovina u istražnom prostoru karbonatne sirovine za industrijsku preradu „Trogir“, radi davanja koncesije za eksploataciju mineralnih sirovina KLASA: UP/I-I-310-01/14-03/226, URBROJ: 526-04-02-02-02/2-15-21 od 27. travnja 2015. godine, ujedno da Upravni odjel za financije i javnu nabavu nije nadležan za postupanje koje traži žaliteljica, niti je obveza stavljanja na oglasnu ploču navedena u rješenju. Također, iz spisa predmeta je razvidno da se žaliteljica ponovno putem elektroničke pošte dana 28. srpnja 2015. godine obratila Gradu Trogiru ističući da s obzirom da ni nakon dopune zahtjeva za pristup informacijama nije dobila traženi odgovor, ponovno zahtijeva da joj se dostavi jednostavan odgovor na pitanje da li je Grad Trogir oglasio sporno rješenje.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis).

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da  će tijelo javne vlasti rješenjem će odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju, te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U žalbenom postupku Grad Trogir očitovao se Povjerenici za informiranje dopisom KLASA: UP/I 032-01/15-01/1, URBROJ: 2184/01-05/05-15-3 od 10. rujna 2015. godine u kojem navodi da je informacija o objavi rješenja na oglasnoj ploči zatražena od tri upravna odjela koji su ili ranije bili uključeni u očitovanja za davanje koncesije trgovačkom društvu White rock d.o.o. ili imali obvezu postupanja po rješenju Ministarstva gospodarstva ili su zaprimili navedeno rješenje u rad putem pošte ili interne dostavne knjige pošte. Nadalje, navodi da su žaliteljici dana 23. srpnja 2015. godina dostavljene preslike očitovanja te je žaliteljica putem elektroničke pošte ponovno izrazila nezadovoljstvo ovakvim očitovanjem. Također, naglašava da pravo na pristup informacijama podrazumijeva pravo tražiti dokumente, zapise, podatke i druge informacije koje su već u posjedu tijela javne vlasti, a ne predstavlja obvezu stvaranja novih informacija koje ne postoje u trenutku donošenja te je, s obzirom da Grad Trogir ne posjeduje zatraženu informaciju, niti ima saznanja gdje bi se ista nalazila, rješenjem odbačen žaliteljičin zahtjev za pristup informacijama od 19. lipnja 2015. godine.

Iz spisa predmeta proizlazi da Grad Trogir ne posjeduje dokument koji sadrži informaciju koju je žaliteljica zatražila zahtjevom za pristup informacijama, odnosno informaciju da li je rješenje Ministarstva gospodarstva, Uprave za energetiku i rudarstvo, Sektora za rudarstvo KLASA: UP/I-310-01/14-03/226, URBROJ: 526-04-02-02-02 od 27. travnja 2015. godine oglašeno na službenoj oglasnoj ploči, od kada do kada te službenu potvrdu o tome.

S obzirom da žaliteljica putem elektroničke pošte od 9. i 28. srpnja 2015. godine traži od Grada Trogira jasan i jednostavan odgovor da ili ne na postavljeni upit te da žaliteljica u žalbi zahtjeva da se naloži Gradu Trogiru da joj dostavi jasan i nedvosmislen odgovor na njezin upit, valja naglasiti da pravo na pristup informacijama predstavlja pristup pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji koju tijelo javne vlasti posjeduje u materijaliziranom obliku, odnosno u obliku dokumenta, zapisa, dosjea ili registra i ne predstavlja dužnost tijela javne vlasti da ulaže dodatni trud, povezivanje, tumačenje, odnosno stvaranje informacije. Svaka pravna ili fizička osoba može tijelu javne vlasti postaviti pitanje na koje ono treba pružiti odgovor, na način da ga mora tek izraditi ili dati neko objašnjenje, a takav upit ne smatra se zahtjevom za pristup informacijama, već je tijelo javne vlasti dužno pružiti tražene informacije prema odredbama Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11 i 12/13), koji se sukladno članku 90. navedenog Zakona primjenjuje i na jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave te pravne osobe koje imaju javne ovlasti u obavljanju povjerenih im poslova državne uprave.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari. Rješenje Grada Trogira KLASA: UP/I 032-01/15-01/1, URBROJ: 2184/01-05/05-15-1 od 25. kolovoza 2015. godine doneseno je pozivajući se na odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), a žaliteljica je zahtjev podnijela 19. lipnja 2015. godine prije stupanja na snagu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 85/15) 9. kolovoza 2015. godine. Stoga je sukladno odredbi članka 32. citiranog Zakona kojom je propisano da će se postupci započeti do stupanja na snagu ovog Zakona  nastaviti i dovršiti prema odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13), bilo potrebno predmet riješiti prema odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13)

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.        

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.