KLASA: UP/II-008-07/15-01/185

URBROJ: 401-01/11-15-01

Zagreb, 28. prosinca 2015.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.) povodom žalbe ……… iz Vinkovaca, ………, izjavljene protiv rješenja Hrvatske komore primalja od 26. siječnja 2015. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Hrvatske komore primalja od 26. siječnja 2015. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žaliteljica) temeljem odredbi članka 15. stavka 2. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je informacija u postupku izrade unutar tijela javne vlasti, a njeno bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces donošenja odluke te članka 15. stavka 3. točke 1. citiranog Zakona jer bi objavljivanje informacije onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da izjavljuje žalbu zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava. Nadalje, navodi da smatra kako su razlozi zbog kojih je odbijen zahtjev za dostavom izvješća Ministarstva zdravlja neosnovani te da kao članica Skupštine Hrvatske komore primalja ima pravo uvida u sve dokumente koji se odnose na rad Hrvatske komore primalja. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom od 12. siječnja 2015. godine, zatražila od Hrvatske komore primalja da joj se dostavi izvješće Ministarstva zdravlja o provedenom upravnom nadzoru nad radom Hrvatske komore primalja od 23. listopada 2014. godine. Nadalje, utvrđeno je da je Hrvatska komora primalja rješenjem od 26. siječnja 2015. godine odbila zahtjev žaliteljice temeljem odredbi članka 15. stavka 2. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je informacija u postupku izrade unutar tijela javne vlasti, a njeno bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces donošenja odluke te članka 15. stavka 3. točke 1. citiranog Zakona jer bi objavljivanje informacije onemogućilo učinkovito, neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka.

Člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana su ograničenja prava na pristup informacijama. Stavkom 2. točkom 5. citiranog članka Zakona propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija u postupku izrade unutar tijela javne vlasti, a njeno bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces donošenja odluke. Nadalje, stavkom 3. točkom 1. citiranog članka Zakona propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje onemogućilo učinkovito neovisno i nepristrano vođenje sudskog upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne.

Uvidom u informacije koje je Hrvatska komora primalja dostavila Povjerenici za informiranje uz očitovanje od 14. svibnja 2015. godine u predmetu KLASA: UP/II-008-07/15-01/220, razvidno je da je dana 23. listopada 2014. godine u Hrvatskoj komori primalja Ministarstvo zdravlja provelo upravni nadzor sukladno odredbama Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 150/11 i 12/13) te je o istome sastavljeno Izvješće o provedenom upravnom nadzoru u Hrvatskoj komori primalja KLASA: 040-01/14-01/11, URBROJ: 534-02-1-2/2-14-11 od 15. prosinca 2014. godine. Nadalje, razvidno je da povodom citiranog Izvješća o provedenom upravnom nadzoru, Hrvatska komora primalja uložila prigovor, sukladno odredbama članka 12. stavka 3. i članka 122. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09).

Iz spisa predmeta proizlazi da je prilikom odlučivanja o zahtjevu žaliteljice Hrvatska komora primalja sukladno odredbama članka 16. Zakona o pravu na pristup informacijama provela test razmjernosti i javnog interesa te utvrdila da u konkretnom slučaju ne postoji javni interes zbog kojeg bi se morali ugroziti upravnim postupkom zaštićeni interesi stranaka, a do čega bi došlo ustupanjem traženog dokumenta. Hrvatska komora primalja je prilikom provođenja testa razmjernosti i javnog interesa zaključila da traženi dokument ne sadržava informacije od javnog interesa koje bi prevladale u odnosu na štetu po zaštićene interese upravnim postupkom.

Člankom 8. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima, te da su korisnici ravnopravni u njegovom ostvarivanju.

Odredbom članka 9. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi.

U žalbenom postupku utvrđeno je da, iako postoji javni interes za omogućavanjem tražene informacije, taj javni interes u ovom slučaju ne preteže nad potrebom zaštite prava na ograničenje pristupa informaciji iz članka 15. stavka 3. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je podnošenjem prigovora zbog postupanja u upravnom nadzoru od 23. listopada 2014. godine u kojem je doneseno Izvješće o provedenom upravnom nadzoru u Hrvatskoj komori primalja KLASA: 040-01/14-01/11, URBROJ: 534-02-1-2/2-14-11 od 15. prosinca 2014. godine pokrenut upravni postupak koji u vrijeme kad je žaliteljica podnijela zahtjev za pristup informacijama nije bio završen. S obzirom da se prigovor čelniku tijela, sukladno odredbi članka 156. Zakona o općem upravnom postupku, podnosi kada osoba smatra da joj je drugim postupanjem javnopravnog tijela iz područja upravnog prava, o kojem se ne donosi rješenje, povrijeđeno pravo, obveza ili pravni interes, sve dok takvo postupanje traje ili traju njegove posljedice, tek bi okončanjem po prigovoru pokrenutog upravnog postupka javnosti mogli biti dostupni dokumenti sastavljeni o provedenom upravnom nadzoru. Stoga je prvostupanjsko tijelo pravilno zaključilo da u konkretnom slučaju postoje razlozi za ograničenje pristupa traženoj informaciji sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Navodi žaliteljice da kao članica Skupštine Hrvatske komore primalja ima pravo uvida u sve dokumente koji se odnose na rad Hrvatske komore primalja, ne mogu se prihvatiti. Naime, sukladno odredbi članka 8. stavka 1. Zakona  o pravu na pristup informacijama pravo na pristup informacijama i pravo na ponovnu uporabu informacija pripada svim korisnicima na jednak način i pod jednakim uvjetima te su korisnici jednaki u njegovu ostvarivanju. Stoga, ukoliko žaliteljica smatra da joj navedeno pravo uvida pripada kao članici Skupštine Hrvatske komore primalja, tada svoje pravo treba ostvarivati temeljem nekog posebnog propisa kojim bi bilo propisano posebno pravo članica na ostvarivanje uvida u dokumente koji se odnose na rad Hrvatske komore primalja. 

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari. Rješenjem Hrvatske komore primalja od 26. siječnja 2015. godine odbijen je zahtjev žaliteljice temeljem odredbe članka 15. stavka 2. točke 5. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tražena informacija u postupku izrade unutar tijela javne vlasti, a njeno bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces donošenja odluke. Iz svega navedenog proizlazi da Hrvatska komora primalja posjeduje već izrađenu informaciju koju je žaliteljica zatražila zahtjevom za pristup informacijama, stoga se u rješenju od 26. siječnja 2015. godine nije mogla pozivati na citirani članak Zakona o pravu na pristup informacijama.

Potrebno je napomenuti da je člankom 15. stavkom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne javnosti nakon što prestanu razlozi na temelju kojih je tijelo javne vlasti ograničilo pravo na pristup informacijama.

Stoga, po završetku upravnog postupka žaliteljica može novim zahtjevom za pristup informacijama ponovno od tijela javne vlasti zatražiti istu informaciju. 

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

drsc. Anamarija Musa, dipliur.