KLASA: UP/II-008-07/20-01/287

URBROJ: 401-01/04-20-3

Zagreb, 16. srpnja 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 106. stavka 4. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Državne nekretnine d.o.o. KLASA: 008-02/19-02/14, URBROJ: DN-4/ŽF-20-27 od 24. travnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

Obustavlja se postupak povodom žalbe ..........

 

     O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 9. listopada 2019. godine, u dijelu kojim je zatražila pregled svih obračunatih i naplaćenih iznosa najamnine od početka obračunavanja do dana podnošenja zahtjeva u odnosu na stanarku ......... u stanu na adresi .......... Predmetni zahtjev žaliteljice odbijen je temeljem članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, zbog potrebe zaštite osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da istu izjavljuje zbog pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja te pogrešne primjene materijalnog prava. Navodi da ne traži podatak o trećoj, fizičkoj osobi koji joj ne bi bio poznat iz općedostupnih izvora kao i iz činjenice da kao suvlasnik i suposjednik nekretnine u kojoj navedena osoba ima navodni status „zaštićenog najmoprimatelja“ ima pravo znati i mogućnost saznati tko se nalazi u njezinoj nekretnini. Ističe da traži informaciju o prihodu koji trgovačko društvo Državne neketnine d.o.o. kao upravitelj u ime Republike Hrvatske ostvaruje od nekretnine koje je ista suvlasnica. Navodi da je u zahtjevu navela ime i prezime konkretne osobe, ali da je svrha toga navoda dokazivanje, odnosno utemeljenje tvrdnje da trgovačko društvo Državne nekretnine d.o.o. doista ostvaruje prihod u obliku najamnine iz predmetne nekretnine, a ne traženja bilo kakve informacije o fizičkoj osobi kao takvoj, a što ista i ne treba, s obzirom da takvom informacijom već raspolaže. Ističe da navedeno tijelo javne vlasti ima mogućnost dostave potpuno anonimizirane informacije o navedenim prihodima od predmetne nekretnine, tako da dostavi podatke o uplatama i stanju na računu bez navođenja izvora uplata te smatra neutemeljenim da se njezinom zahtjevu odbija udovoljiti barem u tom dijelu, odnosno na takav način. Smatra pogrešnim stav prvostupanjskog tijela da korisnik ima pravo tražiti samo podatke o načinu na koji tijelo javne vlasti troši sredstva, već da isti ima pravo tražiti podatke o učinkovitosti gospodarenja sredstvima (o prihodima i o rashodima). Ukazuje na stav Visokog upravnog suda Republike Hrvatske iskazan u presudi UsII-96/16-10 od 21. rujna 2016. godine, da zainteresirana osoba ima pravo na uvid u podatke o uplatama (i isplatama) novčanih sredstava (kontni plan) tijela javne vlasti, a kojom je potvrđeno drugostupanjsko rješenje Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/15-01/296, URBROJ: 401-01/06-16-02 od 16. svibnja 2016. godine vezano uz odobravanje pristupa preslkama ispisa kontnih kartica, na način da se na istima prekriju osobni podaci fizičkih osoba koje su vršile uplate u općinski proračun (imena i prezimena). Smatra da su stav i obrazloženje Visokog upravnog suda Republike Hrvatske u citiranoj presudi u potpunosti primjenjivi i u ovom predmetu. Predlaže da se žalba uvaži.

Dana 26. lipnja 2020. godine Povjerenik za informiranje zaprimio je dopis trgovačkog društva Državne nekretnine d.o.o., KLASA: 008-02/19-02/14, URBROJ: DN-4/NV-20-33, u prilogu kojeg je dostavljen podnesak žaliteljice kojim povlači žalbu izjavljenu protiv osporavanog rješenja navedenog tijela javne vlasti.

Iz sadržaja navedenog podneska proizlazi da žaliteljica odustaje od žalbe izjavljene protiv osporavanog rješenja trgovačkog društva Državne nekretnine d.o.o., s obzirom da je zaprimila zatraženu informaciju od navedenog tijela javne vlasti temeljem drugog propisa, u parničnom postupku koji se vodi na Općinskom građanskom sudu u Zagrebu.

Člankom 106. stavkom 3. Zakona o općem upravnom postupku, propisano je da stranka može odustati od žalbe sve do otpreme rješenja o žalbi.

Stavkom 4. istog članka Zakona propisano je da kad stranka odustane od izjavljene žalbe, postupak u povodu žalbe, obustavit će se rješenjem.

Slijedom navedenog, valjalo je temeljem članka 106. stavka 4. Zakona o općem upravnom postupku odlučiti kao u izreci rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan