KLASA: UP/II-008-07/20-01/1396

URBROJ: 401-01/05-20-1

Zagreb, 17. prosinca 2020.

            

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Općine Posedarje, KLASA: 362-01/20-01/03, URBROJ: 2198/07-3-20-6 od 8. rujna 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

 

1.    Poništava se rješenje Općine Posedarje, KLASA: 362-01/20-01/03, URBROJ: 2198/07-3-20-6 od 8. rujna 2020. godine.

2.    Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem Općine Posedarje odbačen zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj)  kojim je zatražen pristup preslici akta KLASA: 373-02/18-01/01, URBROJ: 2198/07-1/1-18-01, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Žalitelj je  na pobijano rješenje pravovremeno izjavio žalbu zbog pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, s obzirom da rješenje tijela javne vlasti nije u nikakvoj vezi sa podnesenim zahtjevom za pristup informacijama. Predlaže da se njegova žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj dana 23. lipnja 2020. godine tijelu javne vlasti, Općini Posedarje, podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio informaciju u formi preslike akta KLASA: 373-02/18-01/01, URBROJ: 2198/07-1/1-18-01.

Tijelo javne vlasti je donijelo pobijano rješenje kojim je odbacilo žaliteljev zahtjev, navodeći u obrazloženju u bitnom kako je žalitelj podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio presliku dopisa kojim je tvrtka DALMACIJA AGENT d.o.o. iz Šibenika inicirala pokretanje postupka imenovanja prinudnog upravitelja na području Općine Posedarje. S obzirom da Općina Posedarje u arhivi nije pronašla zatraženi dopis, rješenjem je odbacila žaliteljev zahtjev.

S obzirom na razlog uskrate prava na pristup informacijama, u žalbenom je postupku kao mjerodavno pravo razmatrana odredba članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Slijedom navedenog, u žalbenom postupku je utvrđeno kako je Općina Posedarje u prvostupanjskom postupku nepotpuno i pogrešno utvrdila činjenično stanje, što čini pobijano rješenje nezakonitim.

Tijelo javne vlasti se u obrazloženju rješenja uopće nije referiralo na žaliteljev zahtjev kojim je zatražena preslika akta KLASA: 373-02/18-01/01, URBROJ: 2198/07-1/1-18-01, već spominje nepostojanje preslike dopisa kojim je tvrtka DALMACIJA AGENT d.o.o. iz Šibenika inicirala pokretanje postupka imenovanja prinudnog upravitelja na području Općine Posedarje, iz čega se ne može zaključiti postoji li te posjeduje li Općina Posedarje  akt pod navedenom klasom i urbrojem.

Slijedom svega navedenog, valjalo je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku poništiti prvostupanjsko rješenje, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

Prilikom ponovnog rješavanja zahtjeva za pristup informacijama prvostupanjsko tijelo treba utvrditi posjeduje li akt KLASA: 373-02/18-01/01, URBROJ: 2198/07-1/1-18-01, a ako ga ne posjeduje i nema saznanja gdje se akt nalazi, donosi rješenje o odbacivanju zahtjeva.

Ako tijelo javne vlasti posjeduje predmetni akt i utvrdi da sadržava ograničenja pristupa informacijama iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama za koje je potrebno provesti test razmjernosti i javnog interesa, potrebno je postupiti sukladno članku 16. Zakona o pravu na pristup informacijama i u određenim slučajevima provesti test razmjernosti i javnog interesa.

Napominje se da tijelo javne vlasti kod rješavanja zahtjeva za pristup informacijama treba razmotriti je li  moguće korisniku omogućiti djelomičan pristup traženoj informaciji. Naime, u članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisana je obvezu tijelu javne vlasti u slučaju kada tražena informacija sadrži podatak koji podliježe ograničenju, da preostale dijelove informacije treba učiniti dostupnima. 

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja te ih prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti odgovarajućim dokazima, te na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja riješiti ovu upravnu stvar.

 UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan