KLASA: UP/II-008-07/20-01/1224

URBROJ: 401-01/10-20-2

Zagreb, 23. studenog 2020. godine

            

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-01/20-01/20, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 9. listopada 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-01/20-01/20, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 9. listopada 2020. godine kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (dalje u tekstu: žalitelj) za preslikom dokumentacije iz zbirki isprava za udrugu Kinološki športski klub Karlovac, iz razloga što prvostupanjsko tijelo u bitnom smatra da u konkretnom slučaju ne prevladava javni interes za traženom informacijom, te da se praktički traži cijeli spis predmeta, a što se sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra zahtjevom za pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da je prvostupanjsko tijelo suprotno članku 23. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama odbilo njegov zahtjev. Ističe da mu je odbijanjem zahtjeva uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Navodi da rješenje osporava u cijelosti i to zbog pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Predlaže da se žalba prihvati.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 28. rujna 2020. godine tražio preslike dokumentacije iz zbirki isprava za udrugu Kinološki športski klub Karlovac i to: 1. Zapisnike i odluke sa izbornih sjednica Skupština s datumom zaprimljenosti od 1. siječnja 2015. godine do 28. rujna 2020. godine, 2. Zapisnike i odluke sa redovnih sjednica Skupština sa datumom zaprimljenosti od 1. siječnja 2015. godine do 28. rujna 2020. godine, i 3. Rješenja o upisu promjena od 1. siječnja 2015. godine do 28. rujna 2020. godine.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje po žalbi žalitelja.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Iz pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo smatra da u konkretnom slučaju ne prevladava javni interes za traženom informacijom, odnosno da se radi o uvidu u spis predmeta što se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama.

Navedeni stav prvostupanjskog tijela nije moguće prihvatiti iz sljedećih razloga.

Ako se određeni zahtjev ne smatra zahtjevom za pristup informacijama, tada po logici stvari nema mjesta provođenju testa razmjernosti i javnog interesa, jer provođenje testa razmjernosti i javnog interesa u smislu članka 16. Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja da je riječ o zahtjevu za pristup informacijama.

Međutim, navedeni propust prvostupanjskog tijela nije od utjecaja, jer je pobijano rješenje na zakonu osnovano iz razloga koji se navode u nastavku.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da žalitelj, na obrascu zahtjeva za pristup informacijama traži preslike dokumentacije iz zbirki isprava za udruge.

Sukladno članku 6. Pravilnika o sadržaju i načinu vođenja Registra udruga Republike Hrvatske i Registra stranih udruga u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“, broj 4/15, 14/20, dalje u tekstu: Pravilnik) propisano je da se zbirka isprava vodi za svaku udrugu upisanu u Registar udruga. Prema stavku 2. navedenog članka zbirka isprava se čuva u omot izrađenom od tvrdog papira ili drugog odgovarajućeg materijala, a može se voditi i u elektroničkom obliku. Na omotu zbirke ispisuje se naziv udruge i registarski broj udruge.

Stavkom 3. navedenog članka propisano je da se u zbirku isprava pohranjuje, između ostalog i rješenje o upisu u registar udruga, rješenje o upisu promjena u sudski registar te zapisnik o radu i odlukama skupštine udruge.

Prema članku 20. stavku 3. Pravilnika pravo uvida u zbirke isprava ima svaka zainteresirana osoba koja ima pravo tražiti i presliku dokumentacije iz zbirki isprava.

Uzimajući u obzir navedeno, ističe se sljedeće.

Po mišljenju Povjerenika za informiranje, u konkretnom slučaju ne radi se o zahtjevu za pristup informacijama, već se radi o zahtjevu za uvid u zbirku isprava za određenu udrugu.

To je razvidno iz samog sadržaja žaliteljevog zahtjeva, pa niti činjenica što je zahtjev podnesen na obrascu zahtjeva za pristup informacijama ne mijenja njegovu pravnu karakterizaciju, jer se i sam žalitelj poziva na Pravilnik vezano za uvid u zbirku isprava,

Osim toga, treba imati u vidu činjenicu da se sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra zahtjevom za pristup informacijama, između ostalog, traženje uvid u cjelokupni spis predmeta.

Imajući u vidu da žalitelj traži informacije za razdoblje od preko 5 godina, te da se zbirka isprava vodi pojedinačno po određenoj udruzi kao spis, Povjerenik za informiranje smatra da navedeno također jasno ukazuje na činjenicu da se u konkretnom slučaju ne radi o zahtjevu za pristup informacijama, a što pravilno utvrđuje i prvostupanjsko tijelo.

Pri tome treba imati u vidu činjenica da gore citirani Pravilnik daje izričito pravo zainteresiranoj osobi da traži uvid u zbirku isprava, pa bi se smislenim tumačenjem članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama moglo zaključiti da se na takva traženja ne primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama.

Posebno se ukazuje da se prilikom zahtjeva za uvid u zbirku isprava zahtijeva određeni interes za navedeno traženje, dok kod podnošenja zahtjeva za pristup informacijama razlog traženja informacija nije potrebno navoditi sukladno članku 18. stavku 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 3. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) trebalo je odbiti žalbu žalitelja kao neosnovanu, jer je prvostupanjsko rješenje zasnovano na zakonu iz razloga koji su navedeni u ovom rješenju.

 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                            POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                        dr. sc. Zoran Pičuljan