KLASA: UP/II-008-07/20-01/824

URBROJ: 401-01/11-20-5

Zagreb, 20. studenoga 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Grada Siska KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-1 od 15. lipnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Grada Siska KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-1 od 15. lipnja 2020. godine u dijelu u kojem je odbačena točka 2. zahtjeva za pristup informacijama ..........

2.    Omogućava se ......... pravo na pristup preslici:

-        rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave sisačko-moslavačke, Službe upravnih i inspekcijskih poslova Broj:511-10-06-03-UP/I-274/2-17. 3/5 od 31. ožujka 2017. godine;

-        suglasnosti Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave sisačko-moslavačke Broj: 511-10-03/03-1611-11/2012 od 13. rujna 2012. godine.

3.    Odbija se žalba ......... u preostalom dijelu kao neosnovana.

4.    Nalaže se Gradu Sisku da postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

 

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu tražene informacije vezane uz postavljanje videonadzora u gradu Sisku.

Žalitelj je protiv rješenja Grada Siska KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-1 od 15. lipnja 2020. godine pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da je citiranim rješenjem odbačen njegov zahtjev za pristup informacijama koji je podnio dana 10. veljače 2020. godine i kojim je zatražio više informacija vezanih uz videonadzor u gradu Sisku, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje tražene informacije. Nadalje, navodi da rješenje osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja. Također, navodi da je jasno i očito da tijelo javne vlasti posjeduje podatke o točnom broju svojih uređaja za videonadzor javnih površina i njihove lokacije jer je dovoljno pregledati putem Internet preglednika videonadzor u Sisku kojom prilikom se izdvoji više članaka na tu temu te da su na prostoru Trga bana Jelačića u Sisku jasno postavljene gradske videokamere, kao i na dugim lokacijama u Ulici Stjepana i Antuna Radića. Ističe kako je iz svega navedenoga razvidno da tijelo javne vlasti namjerno odbija pružiti informacije te da ne postoje razlozi za odbacivanje zahtjeva. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je djelomično osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama zatražio od Grad Siska da mu dostavi sljedeće: 1. presliku akta (pravilnik, uredba, odluka i sl.) nadležnog tijela Grada Siska temeljem kojeg je uspostavljen video nadzor javnih površina u Gradu Sisku, konkretno na prostoru pješačke zone na Trgu bana J. Jelačića, 2. presliku zaprimljenog akta (rješenje, suglasnost-odobrenje) nadležne policijske uprave kojim je nadležnom tijelu Grada Siska odobreno postavljanje i korištenje videosustava u skladu s odredbom članka 5. stavka 1. točke 3., u vezi s člankom 5. stavkom 4. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, 3. podatak o datumu početka rada sustava videonadzora na lokaciji u Sisku, Trg bana J. Jelačića, odnosno videonadzora nad označenim mjestom za zaustavljanje vozila nasuprot banke RBA, 4. brojčani podatak o ukupnom broju utvrđenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama putem sustava videonadzora na navedenoj lokaciji te broj pokrenutih prekršajnih postupaka u vezi istog od početka primjene videonadzora i 5. podatak o točnom broju uređaja za videonadzor javnih površina i lokacije na kojima su postavljeni.

Nadalje, utvrđeno je da je postupajući po predmetnom zahtjevu tijelo javne vlasti donijelo rješenje KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-1 od 15. lipnja 2020. godine kojim je odbačen zahtjev žalitelja u skladu s odredbom 23. stavak 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je u postupku utvrđeno da Grad Sisak ne posjeduje tražene informacije.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

U drugostupanjskom postupku Grad Sisak dostavio je Povjereniku za informiranje na nadležno postupanje spis predmeta te u dopisu KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-7 od 23. srpnja 2020. godine da Grad Sisak prihvaća žalbu u odnosu na točku 2. žaliteljevog zahtjeva te dostavlja tražene informacije, odnosno rješenje Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave sisačko-moslavačke, Službe upravnih i inspekcijskih poslova Broj:511-10-06-03-UP/I-274/2-17. 3/5 od 31. ožujka 2017. godine i suglasnost suglasnosti Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave sisačko-moslavačke Broj: 511-10-03/03-1611-11/2012 od 13. rujna 2012. godine.

S obzirom da je tijelo javne vlasti Povjereniku za informiranje dostavilo informacije koje su predmet točke 2. žaliteljevog zahtjeva, u žalbenom je postupku utvrđeno da u odnosu na navedeno nisu ispunjeni uvjeti iz članka 25. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da je nesumnjivo da tijelo javne vlasti navedene informacije posjeduje.

Stoga je u žalbenom postupku utvrđeno da je u odnosu na točku 2. zahtjeva tijelo javne vlasti pogrešno primijenilo odredbu članka 25. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, te je iz navedenog razloga valja poništiti pobijano rješenje u tom dijelu.

Uvidom u informacije koje su predmet točke 2. žaliteljevog zahtjeva, a koje su dostavljene u drugostupanjskom postupku, utvrđeno je da iste predstavljaju informaciju u smislu odredbe članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te razmotrivši sadržaj zatraženih informacija, Povjerenik za informiranje nije utvrdio postojanje zakonskih razloga za ograničenje pristupa istima.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) riješeno kao  u točkama 1., 2. i 4. izreke ovog  rješenja.

U odnosu na preostali dio žaliteljevog zahtjeva, uvidom u spis predmeta, a osobito u sadržaj zahtjeva, utvrđeno je da žalitelj u točkama 1., 2. i 4. istoga traži podatke za točno određenu lokaciju u gradu Sisku, točnije videonadzor postavljen na Trgu bana Josipa Jelačića, odnosno kako navodi u zahtjevu, na mjestu označenom za zaustavljanje vozila nasuprot Raiffeisen banke (preslika akta nadležnog tijela temeljem kojeg je isti postavljen, datum početka rada i broj utvrđenih prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama za navedenu lokaciju), dok u točki 5. traži podatke o svim uređajima za videonadzor javnih površina i lokacijama gdje su postavljeni na području grada Siska.

Nadalje, uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je Grad Sisak putem elektroničke pošte uputio žalitelju dana 24. travnja 2020. godine žalitelju dostavio odgovor u kojem se navodi da ne posjeduje akt nadležnog tijela o postavljanju video nadzora na prostoru pješačke zone na Trgu bana Josipa Jelačića te da na navedenoj lokaciji nema postavljen uređaj za videonadzor, a nema ni podatke o videonadzoru koji koristi Raiffeisen banka, kao i da ne postoji „označeno mjesto za zaustavljanje vozila, nasuprot banke RBA“. Ujedno, navodi se da Grad Sisak ne izdaje dozvole za postavljanje uređaja za videonadzor javnih površina, pa nema ni podatke o njihovom broju i lokacijama.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, Grad Sisak, pravilno proveo prvostupanjski postupak te rješenjem KLASA: UP/I-008-03/20-01/2, URBROJ: 2176/05-03-02/2-20-1 od 15. lipnja 2020. godine, odbacilo zahtjev žalitelja u odnosu na točke 1., 3., 4. i 5.

Naime, tijelo javne vlasti dužno je u prvostupanjskom postupku odlučivati u granicama postavljenog zahtjeva, odnosno u konkretnom slučaju samo u odnosu na informacije koje je žalitelj zahtjevom zatražio, a koje u trenutnu podnošenja zahtjeva posjeduje u smislu odredbe članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine”, broj 47/09.) je propisano da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u točki 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan