KLASA: UP/II-008-07/20-01/910

URBROJ: 401-01/05-20-4

Zagreb, 7. listopada 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 23. lipnja 2020. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Karlovačke županije, KLASA: UP/I-008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-04 od 23. lipnja 2020. godine, kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Pobijanim rješenjem  Karlovačke županije odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj)  kojim je zatražen pristup informacijama kada je, pod kojim uvjetima i gdje župan  Damir Jelić upisao poslijediplomski studij. Predmetni zahtjev odbačen je temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatraženu informaciju.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je uložio žalbu, u kojoj navodi kako rješenje osporava u cijelosti. Smatra kako je nemoguće da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatraženu informaciju te kako je ona bitna da bi se otklonila sumnja u koruptivne aranžmane. Navodi kako javnost ima pravo na tu informaciju jer je postao polaznik poslijediplomskog studija za obnašanja dužnosti, a ne prije ili nakon toga. Smatra kako ne postoje razlozi za uskratom zatražene informacije te predlaže da se njegova žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 23. travnja 2020. godine od Karlovačke županije, kao tijela javne vlasti, zatražio sljedeće informacije: kada je, pod kojim uvjetima i gdje župan upisao poslijediplomski studij.

S obzirom da Karlovačka županija nije riješila zahtjev za pristup informacijama u roku koji je propisan Zakonom o pravu na pristup informacijama, žalitelj je izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je rješenjem, KLASA: UP/II-008-07/20-01/424, URBROJ: 401-01/14-20-1 od 5. lipnja 2020. godine, naložio Karlovačkoj županiji da u roku od 8 dana od zaprimanja rješenja riješi žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 23. travnja 2020. godine sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

U obrazloženju pobijanog rješenja, kojim je odbačen žaliteljev zahtjev, u bitnom se navodi kako je nakon izvršene provjere s resornim upravnim odjelom za kadrovske poslove utvrđeno kako Karlovačka županija ne posjeduje traženu informaciju  jer ista nije nastala u okviru ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Ured povjerenika za informiranje je u žalbenom postupku zatražio od Karlovačke županije dopisom, KLASA: UP/II-008-07/20-01/910, URBROJ: 401-01/05-20-4 od 1. listopada 2020. godine, nadopunu spisa, odnosno informaciju financira li se županov poslijediplomski studij iz privatnih sredstava ili sredstava Karlovačke županije.

Karlovačka županija je dopisom, KLASA: 008-02/20-01/1, URBROJ: 2133/1-01/03-20-08 od 28. rujna 2020. godine, izvijestio Ured povjerenika kako se poslijediplomski sada već bivšeg župana ne financira iz proračunskih sredstava Karlovačke županije te da o izvorima financiranja studija nemaju saznanja jer se radi o osobnoj stvari bivšeg župana, a ne o aktivnosti Karlovačke županije.

S obzirom na pravni temelj uskrate prava na pristup informacijama, u drugostupanjskom je postupku razmatrana odredba članka  23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Također je i razmatrana odredba članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom  je propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

U skladu sa navedenim odredbama, žalbeno je tijelo poklonilo povjerenje tijelu javne vlasti koje tvrdi da ne posjeduje zatraženu informaciju jer ista nije nastala u okviru ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Naime, župan ne mora imati završen fakultet, kao ni poslijediplomski studij, da bi obavljao funkciju župana – s obzirom da je izabran od strane građana – već je jedini uvjet njegovog izbora, odnosno kandidiranja, propisan odredbom članka 3. stavka 2. Zakona o lokalnim izborima („Narodne novine“, broj 144/12, 121/16, 98/19, 42/20), kojim je propisano kako za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana te njihovog zamjenika ima pravo biti biran birač koji na dan stupanja na snagu odluke o raspisivanju izbora ima najmanje šest mjeseci prijavljeno prebivalište na području jedinice za čije se tijelo izbori provode.

Nadalje, s obzirom da Karlovačka županija ne financira županov studij, dakle ne uzima se u obzir raspolaganje javnim sredstvima, ne postoji niti jedan razlog zašto bi tijelo javne vlasti moralo imati dokumentaciju koja se odnosi na županov studij, koja u tom slučaju ulazi u njegovu privatnu domenu te potpada pod zaštićene osobne podatke.

Žaliteljeva žalba je paušalna te navod kako treba „otkloniti sumnju u quid pro quo koruptivne aranžmane“ nema svoje uporište u obrazloženju žalbe niti stvarnom primjeru koji bi ukazivao na postojanje javnog interesa.

S obzirom da je tijelo javne vlasti povodom zaprimljenog zahtjeva utvrdilo da ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi, kao da i ne postoji pravni temelj koji bi nalagao posjedovanje zatražene informacije, Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a prvostupanjsko tijelo je stoga o zahtjevu stranke odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tako da se  prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                                       dr. sc. Zoran Pičuljan