KLASA:     008-08/20-01/231

URBROJ:  401-01/21-20-2

Zagreb,      10. lipnja 2020.

 

Trgovačko društvo

 

Poštovana,

Ured povjerenika za informiranje je dana 8. lipnja 2020. godine putem elektroničke pošte zaprimio Vaš upit, u kojem Vas u bitnom zanima kako postupiti prilikom rješavanja zahtjeva za pristup informacijama korisnice koja Vam ni nakon poziva na ispravak, odnosno dopunu zahtjeva, nije dostavila adresu, koja je potrebna zbog donošenja rješenja o djelomičnom odbijanju zahtjeva. Zanima Vas trebate li sastaviti službenu zabilješku ili donijeti rješenje o odbacivanju zahtjeva te, u slučaju potonjeg, trebate li korisnici dostaviti rješenje elektronskom poštom.

Nastavno na Vaš upit, odgovaramo sljedeće.

Prilikom provjere urednosti zaprimljenog zahtjeva za pristup informacijama, službenik za informiranje treba provjeriti je li korisnik naveo puno ime i prezime i adresu ako se radi o fizičkoj osobi. Svaki korisnik u zahtjevu može navesti i druge kontakt podatke, kao što su broj telefona, mobitela ili adresa elektroničke pošte, pri čemu elektronička pošta ne predstavlja adresu korisnika te je njihova svrha različita. Putem elektroničke pošte službenik za informiranje može korisniku dostaviti zatražene informacije i ostvariti bržu komunikaciju s njim, s obzirom na kratkoću rokova za postupanje, međutim, u slučaju postojanja zakonskog ograničenja pristupa informacijama, službenik za informiranje ima obvezu donijeti rješenje, a adresa korisnika je neophodni sastavni dio rješenja.

Člankom 20. stavka 2. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, br. 25/13. i 85/15.) propisano je da će u slučaju nepotpunog ili nerazumljivog zahtjeva tijelo javne vlasti bez odgode pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od pet dana od dana zaprimanja poziva za ispravak. Ako podnositelj zahtjeva ne ispravi zahtjev na odgovarajući način, a na temelju dostavljenog se ne može sa sigurnošću utvrditi o kojoj se traženoj informaciji radi, tijelo javne vlasti odbacit će zahtjev rješenjem. Dakle, u tom slučaju potrebno je donijeti rješenje o odbacivanju, a ne sastavljati službenu zabilješku.

Ujedno, kako je za rješavanje zahtjeva u meritumu donošenjem rješenja potrebna potpuna adresa podnositelja zahtjeva (a ne samo adresa elektroničke pošte), radi osobne dostave rješenja sukladno članku 85. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, br. 47/09), osobna dostava u ovom slučaju nije moguća. Stoga se dostava rješenja izvršava stavljanjem na oglasnu ploču tijela javne vlasti, a o čemu se podnositeljicu treba obavijestiti putem elektroničke pošte (da je sukladno članku 95. Zakona o općem upravnom postupku, dostava rješenja izvršena javnom objavom rješenja na oglasnoj ploči tijela javne vlasti i da se dostava smatra obavljenom istekom osmog dana od dana objave).