KLASA: UP-II-008-07-17-01/1004

URBROJ: 401-01-06-20-2

Zagreb, 13. ožujka 2020.

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Tehnološki park Varaždin d.o.o. od 7. kolovoza 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja trgovačkog društva Tehnološki park Varaždin d.o.o. od 7. kolovoza 2017. godine, kao neosnovana.

 

 Obrazloženje

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica), kojim je od trgovačkog društva Tehnološki park Varaždin d.o.o. tražila Studiju izvodljivosti za Tehnološki park – CKOIE, koji je izradila Mreža znanja, iz razloga što je zatražena Studija izvodljivosti dio natječajne dokumentacije projekta „Tehnološki park Varaždin-Centar kompetencije za obnovljive izvore energije“ prijavljenog na natječaj „Ulaganje u organizacijsku reformu i infrastrukturu u sektoru istraživanja, razvoja i inovacija“, KK.01.1.1.02 Ministarstva znanosti i obrazovanja te je u navedenom natječaju u tijeku postupak evaluacije.

Protiv osporenog rješenja žaliteljica je pravodobno izjavila žalbu u kojoj u bitnome navodi da istu izjavljuje protiv navedenog rješenja u cijelosti obzirom da je zatražena Studija financirana sredstvima Ministarstva znanosti i obrazovanja koje je za projektnu dokumentaciju trgovačkom društvu Tehnološki park Varaždin d.o.o. osiguralo oko 15 milijuna kuna. S obzirom na to da se radi o dokumentu koji je financiran javnim novcem žaliteljica smatra da tijelo javne vlasti ne može traženu Studiju odbiti dati javnosti na uvid. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 25. srpnja 2017. godine podnijela trgovačkom društvu Tehnološki park Varaždin d.o.o. zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražila sljedeću informaciju: Studija izvodljivosti za Tehnološki park CKOIE koju je izradila Mreža znanja.

Nadalje je utvrđeno da je trgovačko društvo Tehnološki park Varaždin d.o.o. postupajući po navedenom zahtjevu donijelo osporeno rješenje od 7. kolovoza 2017. godine, kojim je isti zahtjev odbačen temeljem odredbe članka 20. Zakona o pravu na pristup informacijama, a iz razloga što je tražena informacija dio dokumentacije u natječajnom postupku koji je u tijeku odnosno jer je u tijeku evaluacijski postupak po prijavama.

U obrazloženju osporenog rješenja je navedeno kako je uvidom u zahtjev žaliteljice utvrđeno da se radi o traženju dokumenta koji je izrađen unutar projekta „Izrada projektne dokumentacije za TPV-CKOIE“, a koji je financiran iz strukturnih fondova i Kohezijskog fonda EU u sklopu programa 2007-2013, a sukladno Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji su financirani iz strukturnih fondova i Kohezijskog fonda EU u sklopu programa 2007-2013 RC.2.2.07-003, potpisanim s Ministarstvom znanosti i obrazovanja kao Posredničkog tijela 1 te Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije kao Posredničkog tijela 2. Nadalje je navedeno kako se sukladno odredbama o povjerljivosti i zaštiti podataka Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava za projekte koji su financirani iz strukturnih fondova i Kohezijskog fonda EU u sklopu programa 2007 - 2013 RC.2.2.07-003, u članku 5.1. „Provedbeno tijelo i Korisnik obvezuju čuvati povjerljivost svih dokumenata, informacija i drugih materijala koji su predmetom povjerljive komunikacije u razdoblju najmanje 5 godine nakon završetka projekta“, te je također prema članku 5.3. „Korisnik dužan ograničiti pristup podacima samo za ono osoblje koje izričito mora imati pristup radi izvođenja, upravljanja i praćenja Ugovora“. Također je navedeno da je trgovačko društvo Tehnološki park Varaždin d.o.o. projekt „Tehnološki park Varaždin - Centar kompetencije za obnovljive izvore energije“ prijavio na natječaj „Ulaganje u organizacijsku reformu i infrastrukturu u sektoru istraživanja, razvoja i inovacija“, KK.01.1.1.02, Ministarstva znanosti i obrazovanja te je isti u postupku evaluacije, a da je Studija izvodljivosti dio natječajne dokumentacije i kao takva povjerljiva dok je postupak evaluacije u tijeku.

U žalbenom postupku trgovačko društvo Tehnološki park Varaždin d.o.o. je dostavilo Povjereniku za informiranje spis predmeta po žalbi žaliteljice na nadležno odlučivanje.

U drugostupanjskom postupku je utvrđeno da se prvostupanjsko tijelo u osporenom rješenju, pogrešno navelo kako odbacuje zahtjev žaliteljice, iako je zapravo uskratilo pristup zatraženoj informaciji iz razloga propisanog u članku 15. stavku 3. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama te da nije sukladno svojoj zakonskoj obvezi provelo test razmjernosti i javnog interesa iz članka 16. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naime, u pogledu razloga ograničenja pristupa informacijama u obrazloženju osporenog rješenja je navedeno kako je postupak natječaja na koji je prijavljen projekt, čiji je sastavni dio zatražena Studija, u tijeku odnosno da je u fazi evaluacije prijava, a u spisu predmeta nema dokumentacije iz koje bi proizlazilo da je u odnosu na traženu informaciju proveden test razmjernosti i javnog interesa, pa je navedeni test valjalo provesti u žalbenom postupku.

Stoga je Povjerenik za informiranje provodeći test razmjernosti i javnog interesa razmotrio da je li žaliteljici moguće odobriti pristup u zahtjevu zatraženoj informaciji, a također i utvrdio da li se pristup traženoj informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes.

Ustavom Republike Hrvatske („Narodne novine”, broj 56/90., 135/97., 8/98., 113/00., 124/00., 28/01., 41/01., 55/01., 76/10., 85/10.-pročišćeni tekst i 05/14.), u članku 38. stavku 4. jamči se svakome pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti. Pri tome ograničenja prava na pristup informacijama moraju biti razmjerna naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinom slučaju te nužna u slobodnom i demokratskom društvu i propisana zakonom.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

U slučaju ograničenja prava na pristup određenoj informaciji, tijelo javne vlasti obvezno je u posebnom rješenju navesti o kojoj se kategoriji izuzetka radi, odnosno o razlozima zbog kojih je odlučilo o uskrati informacije.

Ograničenja pristupa informacijama propisana su člankom 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, a stavkom 3. točkom 1. navedenog članka propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako postoje osnove sumnje da bi njezino objavljivanje onemogućilo učinkovito neovisno i nepristrano vođenje sudskog, upravnog ili drugog pravno uređenog postupka, izvršenje sudske odluke ili kazne.

Odredbom članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavku 2., 3. i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. toga Zakona.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

 

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo aktom kojim je dostavljen spis predmeta od 15. rujna 2017. godine, između ostalog, izvijestilo Povjerenika za informiranje o tome da da je 30. lipnja 2017. godine podnijelo prijavu projektnog prijedloga naziva Tehnološki park Varaždin-Centar kompetencije za obnovljive izvore energije (TPV 2) u odnosu na Poziv Ministarstva znanosti i obrazovanja na dostavu projektnih prijedloga naziva Ulaganje u organizacijsku reformu i infrastrukturu u sektoru istraživanja, razvoja i inovacija, koji se nadovezuje na projekt Izrada projektne dokumentacije za Tehnološki park Varaždin (TPV-CKOIE) te da je prijavljeni projekt prošao prvu fazu administrativne provjere i da je dalje u postupku evaluacije, a u prilogu je dostavljen i dopis Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA: 910-08/17-01/00069, URBROJ: 533-19-17-0156 od 18. kolovoza 2017. godine iz kojeg navedeno proizlazi.

Uvidom u citirani akt utvrđeno je da se istim trgovačko društvo Tehnološki park Varaždin d.o.o. obavještava da je u fazi administrativne provjere i provjere prihvatljivosti prijavitelja za Poziv Ulaganje u organizacijsku reformu i infrastrukturu u sektoru istraživanja, razvoja i inovacija njihov projektni prijedlog zadovoljio kriterije administrativne provjere i kriterije prihvatljivosti prijavitelja te je odbran za iduću fazu postupka dodjele bespovratnih sredstava odnosno Provjeru prihvatljivosti projekta i aktivnosti te ocjenu kvalitete.

U žalbenom je postupku uzeta u obzir činjenica da je u zahtjevu zatražena Studija informacija za koju se pretpostavlja javni interes obzirom da se radi o dokumentu koji je financiran javnim sredstvima, ali uzimajući u obzir činjenicu da je žaliteljica podnijela predmetni zahtjev za pristup informacijama dana 25. srpnja 2017. godine, a da je iz gore navedenog akta koji je Ministarstvo znanosti i obrazovanja dostavilo prvostupanjskom tijelu vidljivo da je projektni prijedlog čiji je sastavni dio u njezinom zahtjevu zatražena studija u trenutku podnošenja zahtjeva bio u postupku evaluacije, u žalbenom je postupku zaključeno da je u odnosu na zatraženu informaciju u konkretnom slučaju u trenutku donošenja odluke prvostupanjsko tijelo pravilno odlučilo odbivši zahtjev žaliteljice zbog mogućeg utjecaja na navedeni postupak.

Nakon provedenog žalbenog postupka Povjerenik za informiranje je zaključio da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, obzirom da prije donošenja nije provelo test razmjernosti i javnog interesa, no navedeno nije moglo dovesti do drugačijeg rješenja ove upravne stvari, jer su relevantni razlozi za i protiv odobravanja pristupa traženim informacijama uzeti u obzir u okviru ovog žalbenog postupka.

Posebno se napominje da se ovim rješenjem ne dira u pravo žaliteljice da ponovno zatraži informaciju koja je predmet ovog postupka, s obzirom da je u žalbom postupku, od Ministarstva znanosti i obrazovanja naknadno, dana 22. studenoga 2017. godine, putem elektroničke pošte zaprimljena obavijest o tome da je predmetni postupak evaluacije završio.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09.) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.  

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan