KLASA: UP/II-008-07/20-01/69

URBROJ: 401-01/10-20-4

Zagreb, 6. ožujka 2020. godine

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Središnjeg državnog ureda za šport, KLASA: UP/I-008-01/19-01/00001, URBROJ: 518-01-19-0001 od 11. prosinca 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Središnjeg državnog ureda za šport, KLASA: UP/I-008-01/19-01/00001, URBROJ: 518-01-19-0001 od 11. prosinca 2019. godine kao neosnovana.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) kojim je tražila sve naloge, dopise, zabilješke i svu korespondenciju vezano uz nadzore obavljene u Zajednici sportskih udruga grada Siska, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer prvostupanjsko tijelo ne posjeduje tražene informacije niti ima saznanja gdje se informacija nalazi.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je uložila žalbu u kojoj u bitnom navodi da se prvostupanjsko tijelo pogrešno poziva na odredbu članka 28. Zakona o prosvjetnoj inspekciji. Ističe da prihvaćanje puke tvrdnje prvostupanjskog tijela da predmetna dokumentacija ne postoji može dovesti do izigravanja i nedavanja neželjenih informacija. Smatra neprihvatljivom tvrdnju prvostupanjskog tijela da ne postoje radnje koje su prethodile donošenju rješenja od strane inspektora. Citira zakonske ovlasti inspekcije te ističe da postoji niz pojedinosti o kojima inspektor mora voditi računa pri obavljanju nadzora, a o čemu bi trebalo sastaviti bilješke. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je žaliteljica zahtjevom za pristup informacijama od 28. studenog 2019. godine tražila dostavu sljedeće dokumentacije:

1.    svih pisanih prijava vezano uz djelovanje i aktivnost Zajednice sportskih udruga Grada Siska

2.    svih naloga (uključujući dopisa i elektroničke pošte) odgovorne osobe u Središnjem državnom uredu za šport zaposlenicima Samostalne službe športske inspekcije vezano uz obavljanje inspekcije u Zajednici sportskih udruga Grada Siska

3.    sve dopise između Državnog ureda za šport, Samostalne službe športske inspekcije i zaposlenika Samostalne službe sportske inspekcije vezano uz dogovor o sadržaju naredbe i sadržaju optužnog prijedloga protiv Zajednice sportskih udruga Grada Siska i odgovorne osobe u Zajednici sportskih udruga Grada Siska

4.    sve zabilješke sastavljene tijekom nadzora rada Zajednice sportskih udruga Grada Siska

5.    svu korespondenciju između zaposlenika Središnjeg državnog ureda za šport, uključujući zaposlenika Samostalne službe športske inspekcije, s trećim osobama izvan institucije, a vezano uz nadzore obavljane u Zajednici sportskih udruga Grada Siska

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo u prilogu dopisa, KLASA: 008-01/19-01/00012, URBROJ: 518-01-19-0002 od 11. prosinca 2019. godine dostavilo žaliteljici informacije koje su predmet točke 1. zahtjeva za pristup informacijama, pa su predmet žalbenog postupka informacije pod točkama 2., 3., 4. i 5. zahtjeva za pristup informacijama.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljen je spis predmeta na nadležno postupanje.

Prema članku 6. Zakona o pravu na pristup informacijama informacije su dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Iz obrazloženja pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko ne posjeduje zatražene informacije, pozivajući se na odredbe Zakona o sportskoj inspekciji.

Sukladno članku 28. stavku 1. Zakona o sportskoj inspekciji („Narodne novine“, broj: 86/12), inspektor je samostalan u odlučivanju, u vođenju postupka, obavljanju radnji i poduzimanju mjera za koje je ovlašten. Prema stavku 2. navedenog članka, nitko ne smije koristiti se službenim položajem ili na drugi način ometati inspektora u pokretanju postupka, niti smije inspektoru naređivati, sprečavati ga ili ometati u provedbi nadzora.

Međutim navedena odredba sama po sebi ne dovodi do zaključka o tome posjeduje li tijelo javne vlasti, pa se obrazloženje pobijanog rješenja u bitnom svodi na reproduciranje odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako je u prvostupanjskom rješenju bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješavanje stvari.

Člankom 1. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se odredbe navedenog zakona ne primjenjuju na stranke u sudskim, upravnim i drugim na zakonu utemeljenim postupcima, kojima je dostupnost informacija iz tih postupaka utvrđena propisom.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da se kod prvostupanjskog tijela pod KLASOM: UP/I-620-01/19-05/00001 vodio postupak inspekcijskog nadzora nad žaliteljicom, te je dana 01. veljače 2019. godine sačinjen zapisnik o obavljenom inspekcijskom nadzoru, na koji je žaliteljica podnijela očitovanje koje je zaprimljeno kod prvostupanjskog tijela dana 17. svibnja 2019. godine.

Nadalje je utvrđeno da je da dana 18. rujna 2019. godine sačinjen zapisnik o kontrolnom inspekcijskom nadzoru nad žaliteljicom.

Uzimajući u obzir navedeno, kao i činjenicu da iz dopisa prvostupanjskog tijela Povjereniku za infomiranje, KLASA: UP/I-008-01/19-01/00001, URBROJ: 518-01-20-0005 od 31. siječnja 2020. godine jasno proizlazi da je žaliteljica stranka u postupku nadzora, te kao takva ima pravo uvida u cijeli spis nadzora, jasno je da se na žaliteljicu kao stranku u postupku ne primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama.

Naime, žaliteljica traži informacije koje su povezane sa spisom nadzora, a nije svrha Zakona o pravu na pristup informacijama da se strankama, koje imaju pravo uvida u spis predmeta, omogući uvid u informacije koji bi trebale biti povezane s postupkom nadzora za koji je formiran spis predmeta.

U odnosu na pozivanje žaliteljice na odredbu članka 17. stavka 1. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama, ističe se da navedena odredba samo određuje način dostave informacije (ukoliko prvostupanjsko tijelo omogućuje pristup informaciji), te ne predstavlja materijalnopravnu odredbu koja bi obvezivala prvostupanjska tijela na davanje informacija korisnicima.

Posebno se napominje da ovo rješenje ne sprječava žaliteljicu da zatraži uvid u spis predmeta nadzora koji se vodi kod prvostupanjskog tijela.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku, odlučeno je kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU:

Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan