KLASA: UP/II-008-07/20-01/142

URBROJ: 401-01/10-20-2

Zagreb, 02. ožujka 2020. godine

 

Povjerenik za informiranje na temelju članka 18. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) povodom žalbe ......... izjavljene protiv rješenja Ureda državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji, KLASA: UP/I-080-01/19-01/1, URBROJ: 2158-1-19-02 od 28. siječnja 2019. godine, donosi sljedeće

 

RJEŠENJE

 

1.    Povjerenik za informiranje oglašava se stvarno nenadležnim.

2.    Predmet se dostavlja Osječko-baranjskoj županiji na nadležno postupanje.

 

O b r a z l o ž e n j e

 

Dana 24. veljače 2020. godine Povjerenik za informiranje zaprimio je od Odbora za državnu službu žalbu ......... (dalje u tekstu: žaliteljica) od 18. veljače 2019. godine, izjavljenu protiv rješenja Ureda državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji, KLASA: UP/I-080-01/19-01/1, URBROJ: 2158-1-19-02 od 28. siječnja 2019. godine.

Uvidom u rješenje Ureda državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji, KLASA: UP/I-080-01/19-01/1, URBROJ: 2158-1-19-02 od 28. siječnja 2019. godine utvrđeno je da je navedenim rješenjem odbijen zahtjev žaliteljice za razgledavanjem spisa predmeta i umnožavanjem sljedećih akata iz spisa: 1. rješenje o rasporedu službenika ......... na radno mjesto voditelja Službe za društvene djelatnosti , 2. rješenje o rasporedu službenika ......... na radno mjesto voditelja Odjela za skrb o hrvatskim braniteljima i članovima njihovih obitelji, 3. rješenje o ocjenjivanju službenika ......... za godine 2014., 2015., 2016. i 2017.

Povjerenik za informiranje nije stvarno nadležan za odlučivanje o žalbi žaliteljice iz sljedećih razloga.

Člankom 35. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj: 25/13, 85/15) propisano je da Povjerenik obavlja poslove drugostupanjskog tijela u rješavanju žalbi o ostvarivanju prava na pristup informacijama i prava na ponovnu uporabu informacija.

Sukladno članku 18. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama ne smatra se zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.

Prema članku 84. Zakona o općem upravnom postupku, stranke i druge osobe koje dokažu pravni interes imaju pravo obavijestiti se o tijeku postupka i razgledati spis predmeta te o svom trošku umnožiti akte iz spisa, osim zapisnika o vijećanju i glasovanju članova kolegijalnih tijela, nacrta rješenja i drugih akata koji su propisima označeni određenim stupnjem tajnosti ili ako je to protivno interesu stranke ili trećih osoba. Sukladno stavku 4. navedenog članka o odbijanju zahtjeva za razgledavanje i umnožavanje spisa donosi se rješenje.

Imajući u vidu navedeno, jasno je da u konkretnom slučaju žaliteljica nije podnijela zahtjev za pristup informacijama, već je podnijela zahtjev za razgledavanje spisa i umnožavanje određenih akata iz spisa predmeta, a kojem zahtjevu je prvostupanjsko tijelo odlučilo rješenjem u smislu članka 84. stavka 4. Zakona o općem upravnom postupku.

U takvoj situaciji, Povjerenik za informiranje nije stvarno nadležan za odlučivanje o žalbi žaliteljice, jer Povjerenik za informiranje u žalbenom postupku ne ispituje je li određena osoba stranka u postupku, odnosno ima li druga osoba pravni interes za razgledavanjem spisa predmeta, jer zahtjev za uvid u spis predmeta ne predstavlja zahtjev za pristup informacijama.

Temeljem članka 67. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, broj 66/19) propisano je da uredi državne uprave u županijama, ustrojeni na temelju Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“, 150/11, 12/13, 93/16, 104/16) nastavljaju s radom do stupanja na snagu posebnih zakona kojim će se pojedini poslovi državne uprave iz nadležnosti ureda državne uprave povjeriti županijama. Sukladno stavku 2. navedenog članka, županije iz stavka 1. navedenog članka, razmjerno povjerenim poslovima, preuzimaju državne službenike, uključujući predstojnike, namještenike, pismohranu i drugu dokumentaciju, te opremu i sredstava za rad mjesno nadležnih ureda državne uprave.

Uvidom u internetsku stranicu Ureda državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji https://www.udu-obz.hr/ utvrđeno je da Ured državne uprave u Osječko-baranjskoj županiji prestaje s radom dana 01. siječnja 2020. godine, pa je poslove navedenog ureda preuzela Osječko baranjska županija.

S obzirom na navedeno, državni službenici zaposleni u uredu državne uprave postaju službenici jedinice regionalne samouprave.

Slijedom navedenog potrebno je razmotriti odredbe Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj samoupravi („Narodne novine“, broj 86/08, 61/11, 4/18, 112/19).

Člankom 5. stavkom 1. navedenog Zakona propisano je da se o prijmu u službu, rasporedu na radno mjesto, te o drugim pravima i obvezama službenika, kao i o prestanku službe, odlučuje rješenjem.

Sukladno članku 6. stavku 1. navedenog Zakona propisano je se protiv rješenja iz članka 5. stavka 1. navedenog Zakona može izjaviti žalba općinskom načelniku, gradonačelniku i županu u roku od 15 dana od dana dostave rješenja.

 

                                               POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

 

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan