KLASA: UP/II-008-01/19-01/789

URBROJ: 401-01/03-19-2

Zagreb, 29. studenog 2019. godine

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... iz Jastrebarskog, Gornji Desinec, ........., izjavljene protiv rješenja Grada Jastrebarskog, KLASA: UP/I-008-01/19-01/11, URBROJ: 238-12-03/7-19-2 od 16. listopada 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Jastrebarskog, KLASA: UP/I-008-01/19-01/11, URBROJ: 238-12-03/7-19-2 od 16. listopada 2019. godine kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pravo na pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica), od dana 07. listopada 2019. godine, kojim je tražila informacije vezane za problematična križanja, za izgradnju nogostupa, za raskrčivanje šikare, za sanaciju ulica koje su bile obuhvaćene radovima na kanalizaciji, zahtjeva češću košnju trave i kažnjavanje vlasnika zbog ne održavanja livada, predlaže postavljanje usporivača brzine ili semafora, zahtjeva izradu detaljne pisane analize troškova intelektualnih usluga, postavlja pitanje koliko grad Jastrebarsko troši na savjetnike ukoliko ih ima.

Prvostupanjsko tijelo odbilo je navedeni zahtjev za pravo na pristup informacijama pozivajući se na odredbu članka 5. stavak 1. točka 3., a u svezi s člankom 23. stavak 5. točka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je uložila žalbu u kojoj navodi da joj je pobijanim rješenjem uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Ujedno ističe da rješenje pobija u cijelosti, da nije utvrđeno činjenično stanje, da je pogrešno primijenjen Zakon o pravu na pristup informacijama jer u članku 15. su navedena sva ograničenja na pristup informacijama i da njen upit niti po jednoj točki spomenutog članka ne bi trebao biti ograničen.

Predlaže da se žalba usvoji.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica zahtjevom za pravo na pristup informacijama  od dana 07. listopada 2019. godine tražila informaciju na koji način riješiti i u kojem roku problematično križanje u Donjem Desincu (Donji Desinec-Stankovska ullica-Ulica Ante Starčevića), kada će se izgraditi nogostup uz Stankovsku ulicu, zahtjeva raskrčivanje šikare na križanju Stankovske ulice i Livadarske ulice, moli da se košnja trave uz prometnice na području Desinca vrši češće, a ukoliko se radi o privatnom posjedu da pokose travu ili upozore i kazne vlasnika za ne održavanje livade. Nadalje, žaliteljica postavlja upit kada se očekuje završetak sanacije (asfaltiranja) ulica u Gornjem Desincu koje su bile zahvaćene radovima na kanalizaciji, apelira na Grad Jastrebarsko da se pješački prijelaz kod osnovne škole u Jastrebarskom na križanju ulica Franje Tuđmana i Ante i Davida Starčevića dodatno osigura usporivačima brzine ili da se na spomenutom križanju postave semafori. Ujedno zahtjeva i izradu detaljne pisane analize troškova intelektualnih usluga za period 2017.-2019. godine, te odgovor na pitanje koliko grad Jastrebarsko troši na savjetnike ukoliko ih ima.

Uvidom u pobijano rješenje utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo odbilo navedeni zahtjev za pristup informacijama pozivajući se na odredbu članka 5. stavak 1. točka 3., a u svezi s člankom 23. stavak 5. točka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Daljnjim uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je prvostupanjsko tijelo dopisom, KLASA: 363-05/19-01/11, URBROJ: 238/12-04/1-19-2 od dana05. studenog 2019. godine, obavijestilo žaliteljicu danije u nadležnosti Grada Jastrebarskogrekonstrukcija raskrižja državne ceste Dl, županijske ceste ŽC 3105 (Stankovska ulica) i lokalne ceste LC 31140 (Ulica A. Starčevića), te postava prometne signalizacije na državnoj cesti Dl; obilježavanje pješačkih prijelaza na županijskoj cesti ŽC 3105 (Stankovska ulica) i lokalnoj cesti LC 31140 (Ulica A. Starčevića), te prvostupanjsko tijelo upućuje žaliteljicu na nadležna tijela navodeći koja su to tijela i njihove adrese. Vezano za upit  o nogostupu navodi da je, eventualna izgradnja nogostupa uz Stankovsku ulicu, uvjetovana izradom potrebne projektne dokumentacije, rješavanjem imovinsko-pravnih odnosa, ishođenjem potrebnih dozvola i sredstvima osiguranim u proračunu Grada Jastrebarskoga. U odnosu na korov, te košnju trave uz prometnice na području Desinca, prvostupanjsko tijelo obavještava žaliteljicu da će komunalni redar Grada Jastrebarskog poduzet odgovarajuće radnje protiv vlasnika nekretnina u cilju uništavanja korova i raslinja u skladu sa odredbama Odluke o agrotehničkim mjerama i mjerama za uređenje i održavanje poljoprivrednih rudina te mjerama zaštite od požara na poljoprivrednom zemljištu („Službeni vjesnik Grada Jastrebarskog“ broj 12/18). Što se tiče  završetak radova na sanaciji nerazvrstanih cesta nakon izgradnje sustava odvodnje aglomeracije Jastrebarsko u naselju Gornji Desinec, prvostupanjsko tijelo obavještava žaliteljicu kako se završetak radova planira krajem prosinca 2019.godine, a sve zavisno od vremenskih uvjeta. Iz navedenog je vidljivo da je prvostupanjsko  tijelo u okviru korektnog i etički ispravnog odnosa prema građanima, u ovom slučaju prema žaliteljici, a u skladu sa aktima koji uređuju njegovo postupanje odgovorio na upit žaliteljice i dao joj je određena objašnjenja, ali to ne spada u domenu Zakona o pravu na pristup informacijama.

Prema odredbi članka 23. stavka 5. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti rješenjem će odbiti zahtjev ako se traži informacija koja se ne smatra informacijom u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. ovog Zakona.

Nadalje, člankom 5. stavak1. točka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 18. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da se ne smatra zahtjevom za pristup informacijama traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanje obveze, izrade analize ili tumačenja nekog propisa, kao niti stvaranje nove informacije.

Pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, dakle informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku, odnosno zakonska definicija informacije ne uključuje obvezu tijela javne vlasti da izrađuje analize, izvješća i sastavlja odgovore na pitanja, sastavlja izjave, pokreće postupke ili da obavlja dodatne aktivnosti. Drugim riječima, pristup informacijama u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama uključuje dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje u trenutku podnošenja zahtjeva, npr. određenog dokumenta, ili drugog zapisa podataka, odnosno do koje bi moglo doći jednostavnim pretraživanjem elektroničke baze podataka.Osim toga, pravo na pristup informaciji uključuje pravo na pristup onoj dokumentaciji iz koje su razvidne informacije koje žalitelj traži, odnosno presliku više dokumenata iz kojih bi žalitelj samostalnom obradom došao do traženih podataka.

Uvidom u zahtjev za pravo na pristup informacijama žaliteljice od dana 07. listopada 2019.  godine utvrđeno je da žaliteljica navedenim zahtjevom ne traži točno određene informacije u smislu članka 5. stavka 1. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacija, već navedenim zahtjevom traži odgovore na upite i detaljnu analizu troškova intelektualnih usluga za period 2017.-2109. godine.

Slijedom navedenog, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog Rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan