KLASA: UP/II-008-07/19-01/319

URBROJ: 401-01/06-19-2

Zagreb, 30. rujna 2019. godine

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... iz Đurmanca, ........., izjavljene protiv rješenja Opće bolnice Zabok i bolnice hrvatskih veterana ur. br. 01-1379/4-19 od 28. ožujka 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Opće bolnice Zabok i bolnice hrvatskih veterana ur. br. 01-1379/4-19 od 28. ožujka 2019. godine, u dijelu u kojem se sukladno točki 1., u točki 2. djelomično omogućuje pristup informacijama prekrivanjem određenih osobnih podataka.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup preslici:

-        Odluke o imenovanju Povjerenstva za odabir kandidata ur.broj: 01-898/1-19 od 21. veljače 2019. godine;

-        Odluke o imenovanju Povjerenstva za odabir kandidata Broj: 01-1129/1-19 od 6. ožujka 2019. godine

-        Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslikama natječajne dokumentacije izabrane kandidatkinje ........., na način:

-        da se na Domovnici prekriju datum,mjesto i država rođenja te adresa prebivališta;

-        da se na Elektroničkom zapisu Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje prekriju OIB, osobni broj i datum rođenja;

-        da se na diplomi prekriju datum, mjesto i država rođenja;

-        da se na preporuci poslodavcu Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje prekrije datum rođenja izabrane kandidatkinje.

3.    Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslikama natječajne dokumentacije izabrane kandidatkinje ........., na način:

-        da se na Svjedodžbi prekriju OIB, imena roditelja, datum, mjesto i država rođenja;

-        da se na Diplomi prekriju datum, mjesto i država rođenja;

-        da se na Elektroničkom zapisu Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje prekriju OIB, osobni broj i datum rođenja;

-        da se na Uvjerenju o nevođenju kaznenog postupka prekriju OIB, datum i država rođenja.

4.    Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslikama natječajne dokumentacije, na način:

-        da se na Prijedlogu Povjerenstva za odabir kandidata ur. broj: 01-898/2-19 od 4. ožujka 2019. godine prekriju potpisi članova povjerenstva te paraf na dokumentu;

-        da se na aktu  Povjerenstva za odabir kandidata ur. broj: 01-1129/2-19 od 15. ožujka  2019. godine prekriju imena i prezimena neizabranih kandidata, potpisi članova povjerenstva te paraf na dokumentu;

-        da se na Odluci o odabiru kandidata/kandidatkinja Broj: 01-420/5-19 od 20. ožujka  2019. godine prekriju adrese prebivališta izabranih kandidata.

5.    Odbija se žalba ......... u preostalom dijelu kao neosnovana.

6.    Nalaže se Općoj bolnici Zabok i bolnici hrvatskih veterana da postupi sukladno točki 2., 3., 4, i 5. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

U izreci osporenog rješenja pod točkom 1. djelomično je odbijen zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 25. ožujka 2019. godine, od strane Opće bolnice Zabok i bolnice hrvatskih veterana (dalje u tekstu: Bolnica), u dijelu koji se odnosi na dijelove dokumenata koji sadrže zaštićene osobne podatke izabranih kandidata prijavljenih na natječaje za radna mjesta „Viši informatički referent/referentica, 1 izvršitelj /ica, na određeno vrijeme, povećan opseg posla, puno radno vrijeme”, i „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno, zamjena, puno rado vrijeme”, temeljem odredbe članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer su navedene informacije zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

U točki 2. izreke osporenog rješenja djelomično je omogućen pristup informacijama koje su se tražile u zahtjevu od 25. ožujka 2019. godine, osim dijelova koji su izuzeti u točki 1. izreke na način da se dostavljaju preslike Odluke o raspisivanju natječaja broj: 01-420/2-19 od 29. siječnja 2019. godine; obrasca prijave i potrebe za radnikom; Odluke o imenovanju Povjerenstva za odabir kandidata po natječaju za radno mjesto „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno, zamjena, puno rado vrijeme” od 6. ožujka 2019. godine, broj: 01-1129/1-19; dokumentacija odabranog kandidata po natječaju za radno mjesto „Viši informatički referent/referentica, 1 izvršitelj/ica, na određeno vrijeme, povećan opseg posla, puno radno vrijeme” od 8. veljače 2019. godine, broj: 01-661/1-19 (zamolba, životopis, domovnica, elektronički zapis o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje KLASA: 034-04/19-03/6, UR.BROJ: 341-25-05/8-19-26748, Zagreb od 4. veljače 2019. godine, Uvjerenje Općinskog kaznenog suda u Zagrebu, Poslovni broj: Su-Ukpe-11004/2019 od 4. veljače 2019. godine, diploma Sveučilišta u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike Varaždin, No. 1136 od 26. listopada 2016. godine, preporuka poslodavcu); dokumentacija odabranog kandidata po natječaju za radno mjesto „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno, zamjena, puno rado vrijeme” od 4. veljače 2019. godine, broj: 01-578/1-19 (zamolba, životopis, elektronički zapis iz knjige državljana, 3172727180115104797423400081040426951118, broj 2019-0000-21231, od 1. veljače 2019. godine, svjedodžba Srednje škole Zabok, Klasa: 602-03/13-01/495, Urbroj: 2197/01-380/1-7-13-11, Matični broj 129/II U, diploma, Sveučilišta u Rijeci, Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu u Opatiji, broj: 2731DZ17, Opatija, od 10. prosinca 2018. godine, elektronički zapis o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, klasa: 034-04/19-03/6, ur. broj: 341-25-05/8-19-24573, Zagreb od 1. veljače 2019. godine, uvjerenje Općinskog kaznenog suda u Zagrebu, Poslovni broj: Su- Ukpe-10138/2019 od 1. veljače 2019. godine); prijedlog Povjerenstva po natječaju za radno mjesto „Viši informatički referent/referentica, 1 izvršitelj/ica, na određeno vrijeme, povećan opseg posla, puno radno vrijeme” od 8. veljače 2019. godine, broj: 01-898/2-19 od 4. ožujka 2019. godine; prijedlog Povjerenstva po natječaju za radno mjesto „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno, zamjena, puno radno vrijeme”, broj: 01-1129/2-19 od 15. ožujka 2019. godine; i Odluke o izboru kandidata broj 01-420/5-19 od 20. ožujka 2019. godine; na način da su na preslikama dokumenata prekriveni osobni podaci za koje je utvrđeno da su zaštićeni.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da na dokumentaciji koja mu je dostavljena nisu zatamnjene informacije u zakonom propisanom obliku, odnosno jer su iste gotovo potpuno zacrnjene. S obzirom da smatra kako ima pravo na pristup traženim informacijama u zakonom propisanom obliku, od Povjerenika za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i izda novo s točno navedenim dijelovima koje je temeljem zakona potrebno zaštititi te mu na takav način omogući pristup informacijama i omogući transparentnost javnog natječaja za zapošljavanje osoba u tijelu javne vlasti. Također traži da se sankcionira odgovorna osoba prvostupanjskog tijela zbog nedostavljanja navedene dokumentacije u zakonom propisanom obliku te navodi kako je bio onemogućen u izvršavanju uvida u natječajnu dokumentaciju od strane prvostupanjskog tijela. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 21. ožujka 2019. godine, a koji je Bolnica zaprimila 25. ožujka 2019. godine, od navedenog tijela javne vlasti, zatražio sljedeće informacije: 1. moli da mu se dostavi kompletnu dokumentaciju za javni natječaj i provođenje natječajnog postupka te svu natječajnu dokumentaciju za odabranog kandidata po njihovom raspisanom javnom natječaju za radno mjesto „Viši informatički referent/referentica, 1 izvršitelj /ica, na određeno, povećan opseg posla, puno radno vrijeme”, a koji je objavljen 1. veljače 2019. godine na službenoj mrežnoj stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje; i 2. moli da mu se dostavi kompletnu dokumentaciju za javni natječaj i provođenje natječajnog postupka te svu natječajnu dokumentaciju za odabranog kandidata po njihovom raspisanom javnom natječaju za radno mjesto „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno vrijeme, puno radno vrijeme”, a koji je objavljen 1. veljače 2019. godine na službenoj mrežnoj stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.

Također je utvrđeno da je postupajući po navedenom zahtjevu žalitelja Bolnica donijela osporeno rješenje ur. br. 01-1379/4-19 od 28. ožujka 2019. godine, kojim je u točki 1. djelomično odbila zahtjev a u točki 2. djelomično omogućila žalitelju pristup traženim informacijama, temeljem odredbe članka 23. stavka 3. i stavka 5. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što su pojedini podaci na natječajnoj dokumentaciji zaštićeni osobni podaci.

U obrazloženju osporenog rješenja je navedeno kako je prvostupanjsko tijelo u postupku po zahtjevu žalitelja donijelo odluku da je žaliteljev zahtjev djelomično osnovan nakon što je provelo test razmjernosti i javnog interesa te da mu se može omogućiti pristup informacijama na način da se prekriju određeni osobni podaci.

U žalbenom postupku Bolnica je dopisom Ur. br.: 01-1379/6-19 od 25. travnja 2019. godine dostavila Povjereniku za informiranje kompletan spis po žalbi žalitelja na nadležno postupanje.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Sukladno članku 99. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. godine o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka), ista je u cijelosti obvezujuća i izravno se primjenjuje u državama članicama od 25.5.2018. godine.

Člankom 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da su osobni podaci svi podaci koji se odnose na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi („ispitanik“): pojedinac čiji se identitet može utvrditi jest osoba koja se može identificirati izravno ili neizravno, osobito uz pomoć identifikatora kao što su ime, identifikacijski broj, podaci o lokaciji, mrežni identifikator ili uz pomoć jednog ili više čimbenika svojstvenih za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet tog pojedinca.

Uvodnom odredom broj 4. Opće uredbe o zaštiti podataka propisano je da bi obrada osobnih podataka trebala biti osmišljena tako da bude u službi čovječanstva. Dalje se navodi da pravo na zaštitu osobnih podataka nije apsolutno pravo, te da ga se mora razmatrati u skladu s načelom proporcionalnosti, odnosno da se predmetnom Uredbom poštuju sva temeljna prava i uvažavaju slobode i načela priznata Poveljom koja su sadržana u ugovorima, uključujući slobodu izražavanja i informiranja.

U uvodnoj odredbi broj 14. Opće uredbe o zaštiti podataka je propisano da bi se zaštita koja se pruža ovom Uredbom u vezi s obradom osobnih podataka trebala odnositi na pojedince bez obzira na njihovu nacionalnost ili boravište. Ovom se Uredbom ne obuhvaća obrada osobnih podataka koji se tiču pravnih osoba, a osobito poduzetnika koji su ustanovljeni kao pravne osobe, uključujući ime i oblik pravne osobe i kontaktne podatke pravne osobe.

 U članku 22. Opće uredbe o zaštiti podataka je propisano da bi se svaka obrada osobnih podataka u Uniji s obzirom na djelatnosti poslovnog nastana voditelja obrade ili izvršitelja obrade trebala bi obavljati u skladu s ovom Uredbom, neovisno o tome obavlja li se sama obrada u Uniji. Poslovni nastan podrazumijeva djelotvorno i stvarno obavljanje djelatnosti putem stabilnih aranžmana. Pravni oblik takvih aranžmana, bilo kroz podružnicu ili društvo kćer s pravnom osobnošću, nije odlučujući čimbenik u tom pogledu.

Člankom 39. Opće uredbe o zaštiti podataka je, između ostalog, propisano da bi svaka obrada osobnih podataka trebala bi biti zakonita i poštena.

U članku 40. Opće uredbe o zaštiti podataka je propisano da bi kako bi obrada bila zakonita, osobne podatke trebalo obrađivati na temelju privole dotičnog ispitanika ili neke druge legitimne osnove, bilo propisane u ovoj Uredbi bilo u drugom pravu Unije ili pravu države članice na koji upućuje ova Uredba, uključujući obvezu poštovanja pravne obveze kojoj podliježe voditelj obrade ili obvezno izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik jedna od stranaka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora.

Dakle, i nakon stupanja na snagu Opće uredbe o zaštiti podataka potrebno je provodit test razmjernosti i javnog interesa, te prema okolnostima pojedinog slučaja utvrđivati prevladava li potreba zaštite prava na ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama ili prevladava javni interes za određenom informacijom.

Uvidom u dostavljenu dokumentaciju od strane prvostupanjskog tijela utvrđeno je da se u istoj nalazi originalna dokumentacija koja se odnosi na provođenje natječajnog postupka, čiji je sastavni dio dokumentacija izabranih kandidata na natječajima za radna mjesta „Viši informatički referent/referentica, 1 izvršitelj /ica, na određeno, povećan opseg posla, puno radno vrijeme”, i „Stručni referent/referentica u financijama, 1 izvršitelj/ica, na određeno vrijeme, puno radno vrijeme”. Od prvostupanjskog tijela je uz originalnu natječajnu dokumentaciju dostavljena i dokumentacija sa zatamnjenim podacima, onako kako je dostavljena žalitelju sukladno izreci osporenog rješenja. Nadalje, utvrđeno je da je sastavni dio spisa predmeta i Službena bilješka - Zapisnik sa sastanka Komisije za provedbu testa razmjernosti i javnog interesa, održanog 27. ožujka 2019. godine u prostorijama Bolnice. Iz navedenog zapisa o provođenju testa razmjernosti i javnog interesa je vidljivo da je prvostupanjsko tijelo zaključilo da je u konkretnom slučaju moguće odobriti djelomičan pristup traženim informacijama na način da se dostavi natječajna dokumentacija iz koje će biti vidljivi podaci o imenu i prezimenu, zanimanju i radnom iskustvu izabranih kandidata, a da se prekriju podaci o datumu rođenja, prebivalištu, osobnom identifikacijskom broju, razdobljima obrazovanja te drugim osobnim podacima koji nisu relevantni za radna mjesta na koja su isti primljeni zbog zaštite osobnih podataka kandidata.

Ispitujući zakonitost osporenog rješenja te provodeći test razmjernosti u žalbenom postupku Povjerenik za informiranje je izvršio uvid u informacije koje su predmet ovog postupka te je uzeo u obzir da iste sadrže moguće razloge za ograničenje pristupa informacijama te odredbu članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, kojom je propisano da ako informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavaka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim. Nadalje, zakonitost osporenog rješenja razmatrana je uvidom u tekst predmetnih natječaja vezano za koji su se tražile informacije te usporedbom originalne dokumentacije s dokumentacijom koja je sukladno izreci osporenog rješenja dostavljena žalitelju, a uzimajući u obzir činjenicu da u osporenom rješenju nije točno specificirano koji će se podaci prekriti zbog zaštite osobnih podataka.

Pri navedenom se također imalo u vidu činjenicu da sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama podnositelj zahtjeva koji traži informacije vezano za postupak natječaja u kojem je bio kandidat ima pravo dobiti samo one informacije koje bi se omogućile bilo kojoj trećoj osobi, koja nije bila kandidat u natječajnom postupku, a zbog načela jednakosti propisanog člankom 8. navedenog Zakona.

S obzirom da će se sredstva za rad izabranih kandidata financirati iz javnih sredstava, Povjerenik za informiranje smatra da javnost ima pravo biti upoznata s činjenicom ispunjavaju li izabrani kandidati uvjete iz natječaja. Stoga je izvršen uvid u tekst natječaja Bolnice Broj: 01-420/2-19 od 29. siječnja 2019. godine, koji se nalazi u spisu predmeta, te je utvrđeno da se u istom pod točkom 2., između ostalog, navodi da su za radna mjesta „Viši informatički referent - 1 izvršitelj” te „Stručni referent u financijama - 1 izvršitelj”, kandidati trebali priložiti sljedeće dokumente: zamolbu, životopis, domovnicu, diplomu/svjedodžbu, dokaz o radnom stažu (potvrdu nadležne službe Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje ili presliku radne knjižice), i dokaz o nekažnjavanju, sukladno članku 156. Zakona o zdravstvenoj zaštiti.

Izvršenim uvidom u dokumentaciju koja je po predmetnom zahtjevu dostavljena žalitelju, utvrđeno je da su na istoj prekriveni sljedeći osobni podaci izabranog kandidata: datum, mjesto i država rođenja, adresa prebivališta, osobni broj, OIB, razdoblje obrazovanja, broj mobitela, adresa elektroničke pošte, potpisi te na nekima od dokumenata državljanstvo te ime i prezime izabranih kandidata. Nadalje, utvrđeno je da je na pojedinim dokumentima prvostupanjsko tijelo prekrilo podatke o imenima i prezimenima te nazivima radnih mjesta zaposlenika Bolnice koji su bili članovi Povjerenstva za provođenje natječajnog postupka, paraf na aktima navedenog povjerenstva, imenima i prezimenima te potpisima osoba ovlaštenih za zastupanje pravnih osoba, kao i imenima i prezimenima zaposlenika tijela javne vlasti koja su navedena u natječajnoj dokumentaciji koju su uz prijavu priložili izabrani kandidati (razrednica, dekan i sl.). Također, iz navedene dokumentacije proizlazi da je prvostupanjsko tijelo žalitelju dostavilo odluku o odabiru kandidata/kandidatkinja Broj: 01- 420/5-19 od 20. ožujka 2019. godine u cijelosti, bez prekrivanja osobnih podataka, a uvidom u internetske stranice prvostupanjskog tijela vidljivo je da je ista u navedenom obliku i javno objavljena.

Nastavno na navedenu zakonsku odredbu, Povjerenik za informiranje je u žalbenom postupku utvrdio kako je Bolnica prilikom rješavanja zahtjeva, u dijelu nepotpuno utvrdila činjenično stanje te posljedično pogrešno primijenila pravni propis. Naime, uzimajući u obzir da je u gore citiranoj uvodnoj odredbi broj 14. Opće uredbe o zaštiti podataka jasno navedeno da navedena Uredba ne obuhvaća obradu osobnih podataka koji se tiču pravnih osoba, a time niti podataka o imenu i prezimenu osoba koje su ovlaštene za zastupanje istih, i koji su javno dostupni podaci, razvidno je da je prvostupanjsko tijelo prekrivanjem tih podataka pogrešno primijenilo materijalno pravo. Osim navedenog, ističe se da je  prvostupanjsko tijelo istovrsne podatke na nekima od dokumenata prekrivalo, a na nekima nije. Također, vidljivo je da je prvostupanjsko tijelo na nekima od dokumenata koji su dio natječajne dokumentacije izabranih kandidata prekrivalo njihovo ime i prezime te na taj način pogrešno primijenilo izreku vlastite odluke u konkretnom slučaju. Posebno se ističe da je prvostupanjsko tijelo na dokumentaciji prekrivalo podatak o adresi izabranih kandidata, a kako je to navedeno i u testu razmjernosti i javnog interesa prvostupanjskog tijela, no da je žalitelju dostavilo odluku o izboru kandidata na natječaju, sa vidljivim navedenim podatkom te je istu u tom obliku objavilo i na internetskoj stranici, pa je iz navedenog također razvidno da u tom dijelu nije postupilo sukladno zakonskoj odredbi te izreci osporenog rješenja.

S obzirom na sve navedeno je u žalbenom postupku zaključeno da je točku 2. izreke rješenja prvostupanjskog tijela u kojem je žalitelju omogućen pristup informacijama dostavom dokumentacije sa prekrivenim određenim podacima potrebno djelomično poništiti te žalitelju odobriti pristup informacijama na način da na natječajnoj dokumentaciji izabranih kandidata budu vidljivi podaci kako je to navedeno u izreci ovog rješenja.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao u točkama 1., 2., 3., 4. i 5. izreke ovog rješenja.

U odnosu na točku 1. osporenog rješenja kojom je odbijen predmetni zahtjev u pogledu dostave osobnih podataka koji su navedeni u natječajnoj dokumentaciji, a koji se odnose na adresu, OIB, osobni broj, datum, mjesto i državu rođenja, adresu elektroničke pošte, broj telefona/mobitela, kao i imena i prezimena kandidata koji nisu izabrani, potpisa izabranih kandidata te službenih osoba koje nisu ovlaštene za zastupanje i parafa na aktima, u žalbenom je postupku zaključeno da u odnosu na navedene osobne podatke ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje. Naime, u konkretnom slučaju interes javnosti je zadovoljen dostavom žalitelju dokumenata koji su se tražili na natječaju iz kojih je vidljivo ime i prezime kandidata te njihove kvalifikacije i radno iskustvo, jer će isti biti plaćeni iz javnih sredstava, a dostava drugih osobnih podataka istih osoba, a koji su u dijelu i zacrnjeni na dostavljenoj mu dokumentaciji, predstavljala bi nepotrebno zadiranje u njihov privatni život.

Naime, svaka fizička osoba ima pravo na zaštitu osobnih podataka, a njih ne čini samo ime, prezime, adresa i slično, već i određeni čimbenici svojstveni za fizički, fiziološki, genetski, mentalni, ekonomski, kulturni ili socijalni identitet te osobe, omogućavanje pristupa osobnim podacima u konkretnom slučaju predstavljalo bi nepotrebno zadiranje u tuđi privatni život, osobito imajući u vidu da sukladno članku 9. Zakona o pravu na pristup informacijama, korisnik koji raspolaže informacijom sukladno ovom Zakonu, ima pravo tu informaciju javno iznositi, stoga razlozi koje žalitelj navodi nisu dovoljan pravni temelj za omogućavanje pristupa traženoj informaciji za koju ne postoji širi javni interes. Osim toga, iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezano zatraženu informaciju, niti da se ista odnosi na pitanje javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša ili na pitanje raspolaganja javnim sredstvima, a niti je vjerojatno da bi objava tražene informacije doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnih načela funkcioniranja tijela javne vlasti kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet i slično.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09.) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

S obzirom na navedeno Povjerenik za informiranje je u drugostupanjskom postupku zaključio da je u navedenom dijelu u točki 1. izreke osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno je kao pod točkom 6. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan