KLASA: UP/II-008-07/17-01/67

URBROJ: 401-01/06-19-4

Zagreb, 11. lipnja 2019. godine

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ……… iz Goričana, ………, izjavljene protiv obavijesti Općine Goričan, Klasa: 052-01/17-01/01, Urbroj: 2109/08-17-01 od 7. veljače 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se obavijest Općine Goričan, Klasa: 052-01/17-01/01, Urbroj: 2109/08-17-01 od 7. veljače 2017. godine u dijelu u kojem je u točki 2. iste odlučeno o odbijanju zahtjeva za dopunu informacije Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ………

2.    Odobrava se Obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ……… pravo na pristup preslici: Izvoda iz jedinstvenog registra domaćih životinja Hrvatske poljoprivredne agencije od 23. ožujka 2011. godine, izdanog na zahtjev Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ………, u svrhu ostvarivanja prava na sudjelovanje u natječaju za prodaju i zakup poljoprivrednog zemljišta.

3.    Djelomično se odobrava Obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ……… pravo na pristup preslikama sljedeće dokumentacije sudionika natječaja za dodjelu u zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske, Klasa: 021-02/11-01/2, Ur.broj: 210-08-113/4, koji je 2011. godine provela Općina Goričan, i to ………, ………, ………, ………, ………, ………, ……… i ………:

-      Rješenjima o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava na način da se na istima prekriju/zacrne: datumi rođenja sudionika natječaja, imena i prezimena drugih članova Obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i njihov datum rođenja

-      Potvrdama nadležne Porezne uprave o upisu u Registar poreznih obveznika poreza na dohodak ili dobit na način da se na istima prekrije OIB sudionika natječaja

-      Potvrdama transakcije 117 ili 131 Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje na način da se na istima prekrije OIB i datum rođenja sudionika natječaja

-      Diplomama o završenom poljoprivrednom fakultetu ili Svjedodžbama o završenoj drugoj poljoprivrednoj školi, na način da se na istima prekrije OIB, datum rođenja, mjesto rođenja, država rođenja, državljanstvo i imena roditelja sudionika natječaja.

4.    Odbija se žalba Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ……… izjavljena protiv obavijesti Općine Goričan, Klasa: 052-01/17-01/01, Urbroj: 2109/08-17-01 od 7. veljače 2017. godine u preostalom dijelu, kao neosnovana.

5.    Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak u pogledu traženja:

-      Potvrde Hrvatskog stočarskog centra o stočnom fondu za sudionika natječaja ……… i

-      Rješenja o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava za sudionike natječaja ……… i ………

6.    Nalaže se Općini Goričan da postupi sukladno točkama 2., 3. i 5. izreke ovog rješenja u roku od 8 dana od dana pravomoćnosti ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Pod točkom 1. osporene obavijesti koja ima značenje rješenja Obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) je omogućen pristup preslici kompletne natječajne ponude koja se odnosi na njega osobno, a koju je zatražio u točki 1. predmetnog zahtjeva. U točki 2. osporene obavijesti djelomično je odbijen zahtjev za dopunu informacije žalitelja u dijelu koji se odnosi na dokumente i zaštićene osobne podatke za poimenično u istom zahtjevu navedene sudionike natječaja koji su kao najbolji ponuditelji na natječaju iz 2011. godine sklopili ugovor o zakupu poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Općine Goričan.

Protiv osporene obavijesti žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da mu je istom tijelo javne vlasti suprotno zakonskim odredbama odbilo zahtjev za dopunu informacija koji je podnio 23. siječnja 2017. godine, i to neobjektivnom primjenom Zakona o zaštiti osobnih podataka. Nadalje, navodi da istu obavijest osporava zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona, u dijelu u kojem mu je odbijen zahtjev, a vezano za traženje dokumentacije sudionika natječaja koje je u istom poimenično naveo. Također, navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje, jer svojim zahtjevom za pristup informacijama i zahtjevom za dopunu informacija, a sukladno općem i osobnom interesu, smatra da nije ugrozio niti doveo u pitanje zaštitu privatnog života i ostalih ljudskih prava i temeljnih sloboda u zahtjevu navedenih sudionika javnog natječaja. Smatra da se tijelo javne vlasti u osporenoj obavijesti pogrešno pozvalo na odredbe Zakona o zaštiti osobnih podataka te napominje da su podaci koje je zatražio predmetnim zahtjevom već bili javno dostupni, pa ne vidi pravnu osnovu da neki podatak kojeg je svaki sudionik putem natječaja dragovoljno objavio bude zaštićen. Zaključno, pojašnjava da tijelo javne vlasti nije objektivno procijenilo stupanj tajnosti i ugroze izdavanjem zatraženih podataka, pri čemu mu je uskraćeno Ustavom Republike Hrvatske zajamčeno pravo na pristup informacijama. Od Povjerenika za informiranje traži da djelomično poništi osporenu obavijest i omogući mu slobodan pristup svim zatraženim informacijama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj 23. siječnja 2017. godine Općini Goričan kao tijelu javne vlasti podnio zahtjev za dopunu informacije u kojem je naveo da je dana 18. siječnja 2017. godine zaprimio informaciju koja nije ona koju je zatražio odnosno da je ista nepotpuna, pa moli da mu se sukladno odredbi članka 24. stavka 1. i 2. Zakona o pravu na pristup informacijama dostavi dopuna iste odnosno uvid u natječajne dokumente na osnovu kojih je donesena odluka o najboljem ponuđaču. U navedenom zahtjevu žalitelj je zatražio sljedeće: 1. kompletnu presliku sadržaja ponude ………, ………, 40 324 Goričan; 2. za sudionike natječaja - ………, ………, 40 324 Goričan, ………, ………, 40 324 Goričan, ………, ………, Donji Kraljevec, ………, ………, ………, ………, 40 324 Goričan, ………, ………, 40 324 Goričan traži - rješenje o upisu u upisnik obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva, potvrdu nadležne porezne uprave o upisu u registar poreznih obveznika poreza na dohodak ili dobit, potvrdu transakcije 117 ili 131 Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje i ovjerenu presliku diplome o završenom poljoprivrednom fakultetu ili svjedodžbe o završenoj drugoj poljoprivrednoj školi; i 3. za sudionike natječaja ………, ………, Nedelišće i ………, ………, Hodušan traži potvrdu Hrvatskog stočarskog centra o stočnom fondu.

Utvrđeno je nadalje da je Općina Goričan povodom navedenog zahtjeva dostavila žalitelju osporeni odgovor Klasa: 052-01/17-01/01, Urbroj: 2109/08-17-01 od 7. veljače 2017. godine u kojem mu je odgovoreno da je u pogledu traženja pod 1. (kompletne preslike sadržaja ponude ………, ………, 40 324 Goričan) pripremljena preslika kompletne njegove ponude te da je potrebno uplatiti iznos za materijalne troškove dostave istih informacija na poslovni račun Općine Goričan, a u pogledu traženja pod 2. i 3. vezano za imenovane sudionike predmetnog natječaja da mu ne mogu dostaviti zatražene informacije, jer se radi o informacijama koje su zaštićene Zakonom o zaštiti osobnih podataka, s napomenom da je kao sudionik predmetnog natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta iz 2011. godine imao pravo uvida u svu natječajnu dokumentaciju i pravo prigovora do završetka tog natječajnog postupka.

U žalbenom postupku Povjereniku za informiranje dostavljena je u predmetnom zahtjevu zatražena dokumentacija iz postupka natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske koji je raspisan 8. ožujka 2011. godine na području Općine Goričan za k.o Goričan, kako slijedi: za sudionike ………, ………, Donji Kraljevec, ………, ………, ………, ………, 40 324 Goričan, ………, ………, 40 324 Goričan dostavljena su Rješenja o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava, Potvrde nadležne Porezne uprave o upisu u Registar poreznih obveznika poreza na dohodak ili dobit, Potvrde transakcije 117 ili 131 Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, Diplome o završenom poljoprivrednom fakultetu ili Svjedodžbe o završenoj drugoj poljoprivrednoj školi, te Izvod iz jedinstvenog registra domaćih životinja Hrvatske poljoprivredne agencije od 23. ožujka 2011. godine, izdan na zahtjev Obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva ………, a u svrhu ostvarivanja prava na sudjelovanje u natječaju za prodaju i zakup poljoprivrednog zemljišta.

Uvidom u dostavljeni spis predmeta i dostavljene informacije koje su predmet ovog postupka utvrđeno je da u istoj nedostaju u zahtjevu zatražena Potvrda Hrvatskog stočarskog centra o stočnom fondu za sudionika natječaja ……… i Rješenja o upisu u Upisnik obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava za sudionike natječaja ……… i ………

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Odredbom članka 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Odredbom članka 15. stavka 2. točke 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka  koji je važio u vrijeme podnošenja predmetnog zahtjeva te donošenja osporene obavijesti („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki ili mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet. U članku 7. stavku 1. podstavku 1. do 8. istog Zakona propisan je pravni temelj prikupljanja i obrade osobnih podataka. Odredbom članka 11. stavka 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano je da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovog Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Test razmjernosti i javnog interesa je procjena razmjernosti između razloga za omogućavanje pristupa informaciji i razloga za ograničenje te omogućavanje pristupa informaciji ako prevladava javni interes.

U članku 1. Zakona o poljoprivrednom zemljištu (Narodne novine, broj 152/08., 25/09., 153/09., 21/10., 90/10. i 124/10.) koji je bio na snazi u vrijeme kada je Općinsko vijeće Općine Goričan raspisalo Javni natječaj za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području općine Goričan za k.o. Goričan Klasa: 021-02/11-01/2, Ur.broj: 210-08-113/4, a iz kojeg je u žalitelj u konkretnom slučaju tražio dokumentaciju, je bilo propisano da se ovim Zakonom uređuje zaštita, korištenje i promjena namjene poljoprivrednog zemljišta, raspolaganje poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: u vlasništvu države), osnivanje i djelatnost Agencije za poljoprivredno zemljište, promet privatnog poljoprivrednog zemljišta te upravni i inspekcijski nadzor.

Odredbom članka 2. stavka 1. navedenog Zakona o poljoprivrednom zemljištu je bilo propisano da je poljoprivredno zemljište dobro od interesa za Republiku Hrvatsku i ima njezinu osobitu zaštitu.

Člankom 30. stavkom 1. istog Zakona o poljoprivrednom zemljištu je bilo propisano da se poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države raspolaže se na temelju Programa raspolaganja poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države (u daljnjem tekstu: Program). Stavkom 2. istog članka propisano je da Programe donose općinska, odnosno gradska vijeća, odnosno gradska skupština Grada Zagreba uz suglasnost Agencije.

U članku 32. stavku 1. navedenog Zakona o poljoprivrednom zemljištu je bilo propisano da se poljoprivredno zemljište u vlasništvu države prodaje se ili daje u zakup javnim natječajem koji se objavljuje putem javnih glasila i na oglasnoj ploči općine ili grada. Stavkom 2. istog članka je propisano da tekst javnog natječaja mora sadržavati odredbu da se popis svih katastarskih čestica koje su predmet toga natječaja nalazi na oglasnoj ploči općine ili grada i da je isti objavljen u javnom glasilu ili službenom glasilu jedinice lokalne samouprave. U stavku 3. istog članka je propisano da odluku o raspisivanju javnog natječaja za prodaju ili zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države donosi općinsko, odnosno gradsko vijeće, odnosno skupština Grada Zagreba na čijem se području zemljište nalazi. Odredbom stavka 4. istog članka je propisano da odluku o izboru najpovoljnije ponude na temelju natječaja iz stavka 1. ovoga članka donosi općinsko, odnosno gradsko vijeće, odnosno skupština Grada Zagreba na čijem se području zemljište nalazi, uz suglasnost Agencije. U stavku 5. istog članka je propisano da će dokumentaciju potrebnu za donošenje Programa propisat će ministar.

Člankom 36. stavkom 1. navedenog Zakona o poljoprivrednom zemljištu je bilo propisano da sudionik natječaja može biti fizička ili pravna osoba koja je do isteka roka za podnošenje ponuda platila sve obveze s osnova korištenja poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu države i protiv koje se ne vodi postupak radi predaje u posjed poljoprivrednog zemljišta. Stavkom 2. navedenog članka je propisano da prvenstveno pravo kupnje ili zakupa ima fizička ili pravna osoba koja je sudjelovala u natječaju, sljedećim redoslijedom: 1. nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva koji ostvaruje prava iz radnog odnosa radom u poljoprivredi na vlastitom gospodarstvu ili vlasnik poljoprivrednog obrta i upisani su u Upisnik poljoprivrednih gospodarstva (u daljnjem tekstu: Upisnik) najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 2. nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik poljoprivrednog obrta koji ostvaruje prava iz radnog odnosa radom izvan poljoprivrednoga gospodarstva, a poljoprivrednu djelatnost obavlja kao dopunsku djelatnost na vlastitom gospodarstvu i upisani su u Upisnik najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 3. trgovačko društvo registrirano za obavljanje poljoprivredne djelatnosti i upisano je u Upisnik najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 4. ostale fizičke ili pravne osobe koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom i upisane su u Upisnik; 5. ostale fizičke ili pravne osobe. U stavku 3. istog članka je propisano da se, ako je više osoba iz stavka 1. ovoga članka u istom redoslijedu prvenstvenog prava kupnje, odnosno zakupa, prednost utvrđuje prema sljedećim kriterijima: a) dosadašnji zakupnik koji zemljište koristi na osnovi valjanog ugovora o zakupu kojem je prethodio javni natječaj i uredno izvršava svoje ugovorne obveze, b) dosadašnji posjednik koji je stupio u posjed poljoprivrednog zemljišta na temelju valjanog ugovora o zakupu kojem je prethodio javni natječaj, koji je u međuvremenu istekao, ali je ta osoba nastavila koristiti predmetno poljoprivredno zemljište i nakon isteka roka iz ugovora o zakupu na način da zemljište uredno obrađuje, c) nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik poljoprivrednog obrta koji ima prebivalište i pravna osoba koja ima sjedište na području jedinice lokalne samouprave, odnosno Grada Zagreba koja je raspisala natječaj, najmanje dvije godine do objave javnog natječaja, d) pravna ili fizička osoba koja je vlasnik ili posjednik objekta za uzgoj stoke što dokazuje identifikacijskom karticom sljedećim redoslijedom: – za proizvodnju mlijeka, – za proizvodnju mesa i jaja, – za ostale proizvodnje, a ne ispunjava uvjete odnosa broja stoke i poljoprivrednih površina od najmanje 2 uvjetna grla po hektaru poljoprivrednih površina koje ima u posjedu upisanih u Upisnik, a pogodne su za ratarsku i stočarsku proizvodnju, e) poljoprivredno gospodarstvo kojem je završen ili u realizaciji projekt u okviru Operativnog programa koji je donijela Vlada Republike Hrvatske, f) veći broj članova obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva upisanih u Upisnik ili veći broj stalno zaposlenih djelatnika pravne osobe i obrta. Stavkom 4. istog članka je propisano da se, ako je više osoba iz stavka 2. ovoga članka u istom redoslijedu prvenstvenog prava kupnje odnosno zakupa, prednost utvrđuje prema sljedećim kriterijima: a) obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo čiji nositelj ima sljedećim redoslijedom: – završen stručni ili sveučilišni studij poljoprivrednog ili veterinarskog smjera, – završenu srednju poljoprivrednu školu, b) nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik poljoprivrednog obrta koji je hrvatski branitelj iz Domovinskog rata koji je proveo u obrani suvereniteta Republike Hrvatske duže vrijeme, a najmanje 3 mjeseca ili član obitelji smrtno stradalog, zatočenog ili nestaloga hrvatskog branitelja, a koji se bavi poljoprivrednom djelatnošću, c) poljoprivredna gospodarstva upisana u Upisnik ekoloških proizvođača. U stavku 5. istog članka je propisano da se, ako su ponuditelji izjednačeni po svim ranije navedenim kriterijima, izbor najpovoljnijeg ponuditelja utvrđuje se na osnovi najviše ponuđene cijene. Stavkom 6. navedenog članka je propisano da se, ukoliko su svi ponuditelji ponudili istu početnu cijenu izbor najpovoljnijeg ponuditelja utvrđuje se na osnovi Gospodarskog programa. U stavku 7. istog članka je propisano da iznimno od redoslijeda prvenstvenog prava kupnje ili zakupa iz stavka 2., 3., 4. i 5. ovoga članka, kada je premet natječaja za zakup ili prodaju poljoprivredno zemljište u vlasništvu države na kojem je podignut višegodišnji nasad, prvenstveno pravo kupnje ili zakupa ima fizička ili pravna osoba koja je sudjelovala u natječaju, sljedećim redoslijedom: 1. dosadašnji zakupnik koji zemljište koristi na osnovi valjanog ugovora o zakupu kojem je prethodio javni natječaj i uredno izvršava svoje ugovorne obveze; 2. dosadašnji posjednik koji je stupio u posjed poljoprivrednog zemljišta na temelju valjanog ugovora o zakupu kojem je prethodio javni natječaj, koji je u međuvremenu istekao, ali je ta osoba nastavila koristiti predmetno poljoprivredno zemljište i nakon isteka roka iz ugovora o zakupu na način da zemljište uredno obrađuje; 3. nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva koji ostvaruje prava iz radnog odnosa radom u poljoprivredi na vlastitom gospodarstvu ili vlasnik poljoprivrednog obrta i upisan je u Upisnik najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 4. nositelj obiteljskoga poljoprivrednog gospodarstva ili vlasnik poljoprivrednog obrta koji ostvaruje prava iz radnog odnosa radom izvan poljoprivrednoga gospodarstva, a poljoprivrednu djelatnost obavlja kao dopunsku djelatnost na vlastitom gospodarstvu i upisani su u Upisnik najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 5. trgovačko društvo registrirano za obavljanje poljoprivredne djelatnosti i upisano je u Upisnik najmanje 2 godine do objave javnog natječaja; 6. ostale fizičke ili pravne osobe koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom i upisane su u Upisnik; 7. ostale fizičke ili pravne osobe.

Uvidom u tekst Javnog natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu Republike Hrvatske na području Općine Goričan za k.o. Goričan Klasa: 021-02/11-01/2, Ur.broj: 210-08-113/4, koji je kako se u tekstu natječaja navodi objavljen u listu Međimurje 8. ožujka 2011. godine, utvrđeno je da je dokumente koje je žalitelj zatražio u svom zahtjevu, između ostalih, trebalo priložiti uz ponudu, kao dokaz o ostvarivanju prvenstvenog prava na zakup poljoprivrednog zemljišta.

U odnosu na dokumentaciju koju je žalitelj zaprimio temeljem traženja iz točke 1. zahtjeva utvrđeno je da se radi o njegovoj vlastitoj ponudi na predmetnom natječaju, a kojoj mu je omogućen pristup u cijelosti, no kako se njegova žalba ne odnosi na osporenu obavijest u tom dijelu, ista dokumentacija nije bila predmet razmatranja u žalbenom postupku.

S obzirom na u tekstu navedene odredbe relevantnih propisa, Povjerenik za informiranje je u drugostupanjskom postupku izvršio uvid u sadržaj preslika informacija koje su mu u istom postupku dostavljene i uzeo u obzir eventualne moguće razloge za ograničenje pristupa u  zahtjevu zatraženim informacijama te je utvrdio da djelomično omogućavanje pristupa istima, uz zaštitu određenih osobnih podataka neće dovesti do kršenja odredbi Zakona o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130 /11. i 106/12., - pročišćeni tekst), kao niti odredbi drugih propisa. Provodeći test razmjernosti i javnog interesa u žalbenom postupku, Povjerenik za informiranje je zaključio da nema zapreke omogućavanju pristupa imenima i prezimenima, adresama i Matičnim brojevima Obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava osoba koje su bile sudionici predmetnog natječaja odnosno da osporenu obavijest koja ima značenje djelomično odbijajućeg rješenja, treba djelomično poništiti u pogledu odbijanja pristupa imenima i prezimenima, adresama i Matičnim brojevima Obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava u zahtjevu imenovanih sudionika natječaja. Naime, s obzirom da se u konkretnom slučaju radi o informacijama na temelju kojih se davalo u zakup poljoprivredno zemljište odnosno nekretnine u vlasništvu Republike Hrvatske, Povjerenik za informiranje smatra da javnost ima pravo biti upoznata s činjenicom da li su odabrani sudionici na predmetnom natječaju imali pravo prvenstva odnosno da li su o istome priložili potrebnu dokumentaciju. Slijedom navedenog, Povjerenik za informiranje smatra da u odnosu na podatke iz kojih je vidljivo da se dokumentacija koja je predmet ovog postupka odnosi na točno određene sudionike natječaja odnosno na njihova imena i prezimena i adresu prevladava javni interes odnosno da se u konkretnom slučaju interes javnosti može zadovoljiti omogućavanjem pristupa dokumentima iz kojih se može vidjeti jesu li u zahtjevu navedene osobe priložile u istom navedene dokumente u postupku natječaja za zakup poljoprivrednog zemljišta.

Daljnjim uvidom u sadržaj u zahtjevu zatraženih informacija utvrđeno je da iste sadržavaju i druge osobne podatke, kao što su imena roditelja imenovanih sudionika natječaja, OIB, JMBG, datum, mjesto i državu rođenja te podatak o njihovoj narodnosti te državljanstvu. U pogledu odbijanja zahtjeva za pristup informacijama u dijelu koji se odnosi na navedene osobne podatke sudionika predmetnog natječaja, provodeći test razmjernosti i javnog interesa u žalbenom postupku Povjerenik za informiranje je zaključio da u odnosu na iste ne prevladava javni interes, već prevladava potreba zaštite prava na ograničenje pristupa informacijama. Naime, o natječaju za zakup poljoprivrednog zemljišta Općine Goričan iz 2011. godine ne vode se šire javne rasprave, i nije utvrđen interes javnosti za pristup navedenim informacijama, nego u ovom slučaju postoji samo osobni interes žalitelja za dobivanjem istih, pa je stoga odlučeno je kao u točki 4. izreke ovog rješenja. Osim toga, napominje se da je žalitelj predmetnim zahtjevom, od cjelokupne natječajne dokumentacije zatražio točno određene dokumente, a ne i druge dokumente kojima su se u nekom od stadija natječajne procedure dokazivale činjenice temeljem kojih se utvrđivalo pravo prvenstva pri odluci o zakupu poljoprivrednog zemljišta, pa se u drugostupanjskom postupku odlučivalo u granicama zahtjeva žalitelja.

Člankom 15. stavkom 5. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da ako tražena informacija sadrži podatak koji podliježe ograničenju sukladno stavcima 2. i 3. navedenog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao u točkama 1. 2., 3., 4., i 6. izreke ovog rješenja.

U odnosu na dokumente koji su navedeni u točki 5. izreke ovog rješenja, a koji su također predmet žaliteljevog zahtjeva, u drugostupanjskom postupku isti nisu dostavljeni Povjereniku za informiranje od stvarne prvostupanjskog tijela, a iz spisa predmeta nije se moglo utvrditi da li isti postoje ili ne, pa se iz tog razloga, u tom dijelu predmet vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku riješeno kao u točki 1., 5. i 6. izreke rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti ih odgovarajućim dokazima, te utvrditi mogu li se preslike zatraženih informacija ili određenih dijelova zatraženih informacija temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti žalitelju i na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, nakon primitka rješenja u zakonskom roku  riješiti ovu upravnu stvar.

Pri rješavanju zahtjeva tijelo javne vlasti prije svega mora razmotriti da li posjeduje u zahtjevu zatražene informacije te obratiti pažnju na činjenicu da ostvarivanje prava na pristup informacijama znači dostavu preslike zatraženih informacija. Također, pri navedenom je potrebno uzeti u obzir da bi informacije koje se odnose na raspolaganje javnim sredstvima trebale biti javno dostupne, sukladno odredbi članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Ukoliko zatražene informacije iz zahtjeva sadrže osobne podatke fizičkih osoba odnosno ako postoji neki drugi razlog za ograničenje informacija, prvostupanjsko tijelo bi trebalo postupiti sukladno odredbi članka 15. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama kojim je propisano da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim. Kada nema razloga za ograničenje iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlasti treba omogućiti slobodan pristup zatraženoj informaciji. U slučaju kada tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu zatraženu informaciju te nema saznanja gdje se ista nalazi, u obvezi je obrazloženim rješenjem odbaciti zahtjev, sukladno odredbi članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan