KLASA: UP/II-008-07/19-01/406

URBROJ: 401-01/05-19-2

Zagreb, 10. lipnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15) povodom žalbe ……… iz Ičića, ………, izjavljene protiv rješenja Grada Opatije, KLASA: UP/I-023-01/19-01/02, URBROJ: 2156/01-06/01-19-4 od 25. ožujka 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ……… izjavljena protiv rješenja Grada Opatije, KLASA: UP/I-023-01/19-01/02, URBROJ: 2156/01-06/01-19-4 od 25. ožujka 2018. godine, kao neosnovana

O b r a z l o ž e n j e

Pobijanim rješenjem  Grada Opatije odbačen je zahtjev za pristup informacijama ……… (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 14. siječnja 2019. godine  temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju niti ima saznanja gdje se informacija nalazi.

Žalitelj je  na pobijano rješenje pravovremeno izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, u kojoj u bitnom navodi kako izjavljuje žalbu zbog pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, prešućivanja podataka koje posjeduje, pogrešne primjene Zakona o državnoj izmjeri i katastru nekretnina, pogrešne primjene Odluke o katastarskoj izmjeri na području Grada Opatije od 19. ožujka 2008., povrede Zakona o cestama te povrede Ustava i zakona u smislu jednakosti svih građana pred Ustavom i zakonima. Žalitelj u žalbi također spominje novi zahtjev za pristup informacijama od 7. ožujka 2019. godine, ponovljen 2. travnja 2019. godine, na koji nije dobio odgovor.  Predlaže da se njegova žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacija od 14. siječnja 2019. godine  zatražio od Grada Opatije ugovor Grada Opatije sa geodetskom tvrtkom koja je izradila geodetski elaborat izvedenog stanja nerazvrstane ceste Ribarski put, Dionica 1., 2. i 3.; dokument kojim je navedeni elaborat dostavljen Katastru u Opatiji; izrađeni geodetski elaborat koji je dostavljen Katastru; potvrđeni geodetski elaborat od strane Katastra te dokument kojim je Katastar dostavio Zemljišnoknjižnom odjelu ovjereni geodetski elaborat; rješenje Zemljišnoknjižnog suda o potvrdi dobivene dokumentacije i dokument kojim je javnom glasilu dostavljen za objavu „Javni poziv nositeljima prava na nekretninama koje neposredno graniče sa zemljištem na kojim je izvedena nerazvrstana cesta“.

Budući da Grad Opatija nije riješio zahtjev za pristup informacijama u roku i na način koji je propisan Zakonom o pravu na pristup informacijama, žalitelj je izjavio žalbu Povjereniku za informiranje, koji je rješenjem, KLASA: UP/II-008-07/19-01/206, URBROJ: 401-01/11-19-1 od 14. ožujka 2019. godine, u točki 1. izreke naložio Gradu Opatiji da u roku od 8 dana od zaprimanja rješenja riješi zahtjev za pristup informacijama Krešimira Sirovca od 14. siječnja 2019. godine. Grad Opatija je potom donio rješenje, KLASA: UP/I-023-01/19-01/02, URBROJ: 2156/01-06/01-19-4 od 25. ožujka 2018. godine, kojim je odbacio žaliteljev zahtjev za pristup informacijama.

U obrazloženju pobijanog rješenja tijelo javne vlasti navodi kako je povodom podnesenog zahtjeva Upravni odjel za komunalni sustav i zaštitu okoliša Grada Opatije dopisom, KLASA: 363-01/19-01/10, URBROJ: 2156/01-06/01-19-2 od 26. veljače 2019. godine, odgovorio da Grad Opatija nema niti može imati  traženu dokumentaciju s obzirom da je u dogovoru s Državnom geodetskom upravom utvrđeno da se za potrebe provedbe Zakona o cestama ne trebaju raditi posebni geodetski elaborati izvedenog stanja, već će se sve utvrditi u postupku nove katastarske izmjere i formiranja zemljišne knjige za k.o. Ičići, što je i učinjeno.

Odredbom članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom  spis predmeta, a pogotovo u navode iz žaliteljeve žalbe, Povjerenik za informiranje je u žalbenom postupku utvrdio kako niti jednim dokazom ili argumentom nije potkrijepljena tvrdnja da Grad Opatija posjeduje zatražene informacije, odnosno da ima saznanja gdje se iste nalaze, štoviše Grad Opatija je dao obrazloženje zbog čega ne posjeduje zatražene informacije. Nadalje, Grad Opatija u dopisu, KLASA: UP/I 023-01/19-01/02, UR.BROJ: 2156/01-06/01-19-4 od 22. svibnja 2019. godine, uz koji je Povjereniku za informiranje dostavljen  spis predmeta, navodi kako je žalitelju dodatno pojašnjeno da je dogovoreno s Državnom geodetskom upravom da se za provedbu Zakon o cestama ne moraju raditi posebni geodetski elaborati izvedenog stanja, već da će se to stanje utvrditi na osnovu ortofoto snimka iz 2008. godine i izrađenog prijedloga katastarskog operata za novu k.o. Ičići u postupku javnog izlaganja nove katastarske izmjere i formiranja zemljišne knjige za k.o. Ičići. Grad Opatija naglašava kako ne raspolaže pisanim dokumentom o ovom dogovoru koji se provodi u praksi provedbe nove katastarske izmjere za četiri katastarske općine na području Grada Opatije, te dodano ističe kako je ovo i redovita praksa Državne geodetske uprave na cijelom području Republike Hrvatske gdje su u tijeku nove katastarske izmjere.

Osim toga, Povjerenik za informiranje nije nadležan utvrditi postupa li tijelo javne vlasti sukladno odredbama Zakona o cestama, već je u žalbenom postupku jedino pitanje posjeduje li tijelo javne vlasti izrađene informacije koje su zatražene zahtjevom.

Nadalje, predmet ovog žalbenog postupka je rješenje Grada Opatije, KLASA: UP/I-023-01/19-01/02, URBROJ: 2156/01-06/01-19-4 od 25. ožujka 2018. godine, a žaliteljev zahtjev od 7. ožujka 2019. godine, kojeg on naziva zahtjev za dopunu informacije, predstavlja potpuno novi zahtjev za pristup informacijama čije nerješavanje nije predmet ovog žalbenog postupka.

Povjerenik za informiranje je utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a prvostupanjsko tijelo je stoga o zahtjevu stranke odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, tako da se  prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

Uputa o pravnom lijeku: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred  Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Zoran Pičuljan