KLASA: UP/II-008-07/18-01/890

URBROJ: 401-01/11-19-4

Zagreb, 6. svibnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Zagreba, ........., izjavljene protiv rješenja Općine Gradac KLASA: 022-05/18-04/633, URBROJ: 2147-04/18-04 od 30. listopada 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Općine Gradac KLASA: 022-05/18-04/633, URBROJ: 2147-04/18-04 od 30. listopada 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 4. svibnja 2018. godine u dijelu u kojem je zatražio projektnu dokumentaciju, građevinsku dozvolu, izvješće nadzornog inženjera za oba objekta i zapisnik tehničkog pregleda, a koji se odnose na izvedbu kolničke konstrukcije asfaltiranja i izvedbu ulične rasvjetne mreže, temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti nema u posjedu u zahtjevu zatražene informacije.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravodobno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da nije točno da ne postoji zapisnik o tehničkom prijemu radova uređenja Ulice ......... u Podaci jer su on osobno, ......... i ......... bili nazočni dok je službenik Općine Gradac ......... s još jednom osobom koncem lipnja 2017. godine premjeravao asfaltirani dio navedene ulice. Nadalje, navodi da je dokumentacija koja mu je dostavljena temeljem rješenja Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/18-01/531, URBROJ: 401-01/06-18-4 od 18. rujna 2018. godine nepotpuna te se većim dijelom ne odnosi na radove obavljene u Ulici ......... u Podaci i to: a) dokumentacija koja se odnosi na radove postavljanja vanjske rasvjete  izvedbi AC-ELEKTRO je nepotpuna jer nedostaje dokumentacija na osnovi koje je izvođač radova napravio troškovnik radova, došao do lokacije i na njoj postavio uličnu rasvjetu u dužini od 145 metara točno poštujući gabarite parcele na kojoj je izvodio radove te je upitno kako se formirala cijena od 85.875,00kuna, putem javne nabave ili izravnom pogodbom; b) dokumentacija koja je dostavljena vezana uz radove rekonstrukcije i asfaltiranja kolnika Ulice ......... odnosi se na radove koji su se izvodili na više lokacija Općine Gradac u 2016. godini i ne mogu se podvesti pod radove izvedene u navedenoj ulici koji su obavljani u periodu travanj-lipanj 2017. godine nakon postavljanja vanjske rasvjete, što je logičan slijed radova te od Povjerenika za informiranje očekuje da Općini Gradac naloži dostavu potpune dokumentacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u dokumentaciju u spisu predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom od 4. svibnja 2018. godine Općini Gradac podnio zahtjev za pristup informacijama dokumentaciju vezanu uz izvedbu kolničke konstrukcije-asfaltiranja i izvedbu ulične rasvjetne mreže u ulici ......... u Podaci i to: 1. odluka općinskog vijeća, 2. projektna dokumentacija, 3. građevinska dozvola, 4. odabir izvođača za navedene radove, 5. izvješće nadzornog inženjera za oba objekta, 6. zapisnik tehničkog pregleda (prijema) izgrađenih objekata, 7. račune (fakture) izvođača radova, 8. dokaz o plaćanju (avans, privremena situacija, konačna situacija), i 9. očitovanja o statusu prometne površine, Jedinstvenog upravnog odjela Općine Gradac za Dalmatinsku ulicu u Podaci, Klasa: 022-05/13-04/989, urbr: 2147-04/13-04 od 30. travnja 2013. godine.

Nadalje je utvrđeno da je Općina Gradac po predmetnom zahtjevu donijela rješenje KLASA: 022-05/18-04/356, URBROJ: 2147-04/18-04 od 4. lipnja 2018. godine kojim je isti odbacila jer ne posjeduje zaražene informacije, s time da je u istom rješenju navedeno da informaciju koja je zatražena po rednim brojem 9 predmetnog zahtjeva ima u svom posjedu te će se ista sukladno članku 23. stavku 1. točki 1. Zakona o pravu na pristup informacijama omogućiti podnositelju zahtjeva. Protiv citiranog rješenja žalitelj je uložio žalbu Povjereniku za informiranje te uvidom u spis predmeta KLASA: UP/II-008-07/18-01/531 utvrđeno da je u drugostupanjskom postupku rješenje Općine Gradac poništeno, žalitelju omogućen pristup informacijama pobrojanima u točki 2. izreke rješenja  KLASA: UP/II-008-07/18-01/531, URBROJ: 401-01/06-18-4 od 18. rujna 2018. godine te je točkom 4. izreke predmet vraćen na ponovni postupak u pogledu odlučivanja o zahtjevu žalitelja u dijelu u kojem je zatražio projektnu dokumentaciju, građevinsku dozvolu, izvješće nadzornog inženjera za oba objekta i zapisnik tehničkog pregleda, a koji se odnose na izvedbu kolničke konstrukcije asfaltiranja i izvedbu ulične rasvjetne mreže.

Također, utvrđeno je da je u ponovljenom postupku Općina Gradac donijela rješenje KLASA: 022-05/18-04/633, URBROJ: 2147-04/18-04 od 30. listopada 2018. godine kojim odbija žaliteljev zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti nema u posjedu u zahtjevu zatraženu informaciju, odnosno projektnu dokumentaciju, građevinsku dozvolu, izvješće nadzornog inženjera za oba objekta i zapisnik tehničkog pregleda, a koji se odnose na izvedbu kolničke konstrukcije asfaltiranja i izvedbu ulične rasvjete u Ulici ......... u Podaci. U obrazloženju rješenja u bitnome se navodi da je u ponovno provedenom postupku, postupajući po rješenju Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/18-01/531, URBROJ: 401-01/06-18-4 od 18. rujna 2018. godine, utvrđeno da Općina Gradac navedene informacije ne posjeduje. Nadalje, navodi se da će se žalitelju, sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama omogućiti pristup preslici grafičkog prikaza dijela Dalmatinske ulice koji je prilog očitovanja Općine gradac KLASA: 022-05/13-04/989, URBROJ: 2147-04/13-04 od 30. travnja 2013. godine.

U drugostupanjskom postupku Općina Gradac je dopisom KLASA: 022-05/18-04/722, URBROJ: 2147-04/18-04 od 13. prosinca 2018. godine dostavila očitovanje u kojem se u bitnome navodi da je postupak jednostavne nabave za javnu rasvjetu u Ulici ......... proveden sukladno članku 15. Zakona o javnoj nabavi („Narodne novine“, broj 120/16) te žaliteljev zahtjev odbačen u pogledu dostave prethodno navedenih informacija iz razloga što Općina Gradac iste ne posjeduje s obzirom da se radi o postupku jednostavne javne nabave. Nadalje, navodi se da za izvedene radove Općina Gradac nije bila obavezna ishoditi građevinsku dozvolu ni zatražiti tehnički pregled od strane nadležnog ureda za prostorno uređenje. Osim toga, navodi se da je sukladno sklopljenom ugovoru između izvođača radova i Općine Gradac količinu i kvalitetu izvedenih radova pregledao komunalni referent, a sami radovi su izvedeni prema proračunu Općine Gradac. Također, navodi se da se ne radi o pogodbi kako žalitelj navodi već o postupku jednostavne nabave, a žalitelj nije tražio informacije vezane uz taj postupak, već informacije koje Općina Gradac ne posjeduje i nije dužna posjedovati. U odnosu na dokumentaciju vezanu uz izvođenje radova asfaltiranja navodi se da je dana 9. listopada 2018. godine žalitelju dostavljena cjelokupna dokumentacija te su predmetni radovi izvedeni sukladno provedenom Javnom natječaju za povjeravanje obavljanja komunalnih poslova asfaltiranja nerazvrstanih cesta u naseljima Općine Gradac na temelju ugovora, pa samim time i Ulica .......... U drugostupanjskom postupku Općina Gradac dopisom KLASA: 022-05/19-04/156, URBROJ: 2147-04/19-04 od 6. ožujka 2019. godine dostavila je očitovanje u kojem se navodi da prilikom pregleda izvedenih radova od strane komunalnog referenta nije sačinjen zapisnik i/ili bilješku.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta i dostavljeno očitovanje od strane Općine Gradac, utvrđeno je da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na drugačije rješenje ove upravne stvari. Izvršivši uvid u spis predmeta, odnosno u osporeno rješenje Općine Gradac, Povjerenik za informiranje je utvrdio da prvostupanjsko tijelo odbija žaliteljev zahtjev temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, a ispravno je, temeljem citirane odredbe, zahtjev rješenjem odbaciti. No, navedeno ne bi dovelo do drugačijeg rješenja u ovoj upravnoj stvari.

Stoga se, sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Naime, tvrdnje žalitelja u predmetnoj žalbi da bi informaciju koju traži tijelo javne vlasti moralo posjedovati ne mogu se prihvatiti, jer pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja, pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno informaciji koja postoji u materijaliziranom obliku u posjedu tijela javne vlasti. Pri navedenom se posebno napominje kako nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje, kao drugostupanjskog tijela u postupku po žalbama korisnika, utvrđivanje obveza po kojima bi tijela javne vlasti morala posjedovati informacije koje korisnici zatraže zahtjevom za pristup informacijama te utvrđivanje da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li prvostupanjsko tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećim informacijama za koje je postojanje kod tijela javne vlasti nedvojbeno utvrđeno.

Također, navodi žalitelja u predmetnoj žalbi da su informacije kojima mu je omogućen pristup rješenjem Povjerenika za informiranje KLASA: UP/II-008-07/18-01/531, URBROJ: 401-01/06-18-4 od 18. rujna 2018. godine nepotpune, ne mogu se prihvatiti. Naime, žalitelj je uložio žalbu protiv rješenja Općine Gradac KLASA: 022-05/18-04/633, URBROJ: 2147-04/18-04 od 30. listopada 2018. godine kojim je odbačen njegov zahtjev u dijelu u kojem je zatražio projektnu dokumentaciju, građevinsku dozvolu, izvješće nadzornog inženjera za oba objekta i zapisnik tehničkog pregleda, a koji se odnose na izvedbu kolničke konstrukcije asfaltiranja i izvedbu ulične rasvjete u Ulici ......... u Podaci, a u samoj žalbi navodi da su informacije kojima mu je u prethodnom postupku omogućen pristup nepotpune. Ako žalitelj smatra da je informacija kojoj mu je temeljem zahtjeva za pristup informacijama omogućen pristup nepotpuna ili netočna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije, sukladno odredbi članka 24. Zakona o pravu na pristup informacijama. O potpunosti odnosno točnosti informacija Povjerenik za informiranje nije ovlašten odlučivati niti navedeno može biti predmet žalbenog postupka.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine”, broj 47/09.) je propisano da će drugostupanjsko tijelo odbiti  žalbu ako utvrdi da je u prvostupanjskom postupku bilo nedostataka, ali da su oni takvi da nisu mogli utjecati na rješenje stvari.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

Napominje se da se ovim rješenjem ne dira u pravo žalitelja tražiti ispravak i dopunu informacije sukladno članku 24. Zakona o pravu na pristup informacijama, kao ni zahtjevom tražiti informacije koje se odnose na postupak jednostavne javne nabave.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan