KLASA: UP/II-008-07/19-01/31

URBROJ: 401-01/06-19-2

Zagreb, 6. svibnja 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Drinovaca, ........., izjavljene protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske Broj: 511-12-01-UP/I-2/13-2018 od 19. prosinca 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske Broj: 511-12-01-UP/I-2/13-2018 od 19. prosinca 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave splitsko-dalmatinske (u daljnjem tekstu: PU splitsko-dalmatinska) odbijen je zahtjev za dopunu/ispravak informacije ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 5. prosinca 2018. godine temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu/ispravak informacije. Žalitelj je, nezadovoljan odgovorom PU splitsko-dalmatinske od  23. studenoga 2018. godine, navedenom tijelu javne vlasti dostavio predmetni zahtjev tražeći informacije o svim saznanjima tijela javne vlasti o kriminalu u vojarni „Bribirski knezovi” u Šibeniku.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da isto osporava zbog nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene materijalnog prava. Žalitelj navodi kako u prilogu žalbe dostavlja različite dokumente koji po njegovom mišljenju dokazuju da su neistinite tvrdnje iz osporenog rješenja da PU splitsko-dalmatinska nije nadležna za provođenje kriminalističkih istraživanja na području PU šibensko-kninske, kao i istu dokumentaciju prvostupanjsko tijelo ima u posjedu jer mu je istu on osobno dostavljao. Nadalje, navodi kako prvostupanjsko tijelo nedvojbeno dugi niz godina istražuje u predmetu vojarne „Bribirski knezovi”, na način da rade izvide u odnosu na žalitelja koji je taj kriminal prijavio početkom 2001. godine, pa je u tome postupku izvršena i pretraga njegovog doma. Zaključno, žalitelj predlaže Povjereniku za informiranje da naloži prvostupanjskom tijelu da mu dostavi tražene informacije. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je kako je žalitelj dana 21. veljače 2018. godine PU splitsko-dalmatinskoj, kao tijelu javne vlasti, podnio zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio informaciju o poslovnom broju i oznaci predmeta navodnih nezakonitosti u vojarni „Bribirski knezovi”, odnosno kojeg dana, mjeseca i godine su poduzeli sve njima propisane mjere i radnje sukladno njihovim ovlastima, a s obzirom na javni pogovor o nezakonitostima u vojarni „Bribirski knezovi” u Šibeniku. Također je utvrđeno da je postupivši po rješenju Povjerenika za informiranje UP/II-008-07/18-01/244, URBROJ: 401-01/03-18-5 od 28. rujna 2018. godine, u ponovnom postupku provelo utvrđivanje činjenica po navedenom zahtjevu te je sukladno odredbi članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama aktom Broj: 511-12-01-13317/2018 od 23. studenoga 2018. godine obavijestilo žalitelja da PU splitsko-dalmatinska obzirom na teritorijalnu nadležnost nije nadležna za provođenje kriminalističkog istraživanja na području PU šibensko-kninske. Iz spisa predmeta je nadalje utvrđeno da je žalitelj nakon što je zaprimio gore citirani akt, podnio predmetni zahtjev za dopunom informacije dana 5. prosinca 2018. godine odnosno ponovio svoj zahtjev od 21. veljače 2018. godine, pri tome navodeći da je obavijest koju je zaprimio nezakonita, dvojbena  i suprotna stanju njihovog spisa u kojem se, kako navodi, između ostalog nalazi i njegova osobno privremeno oduzeta imovina i dokumentacija. Uvidom u priloge predmetnog zahtjeva utvrđeno je da se uz isti nalaze: podnesak od 11. svibnja 2001. godine koji je naslovljen na Vrhovnog zapovjednika OS RH Stjepana Mesića, sa prilogom koji sadrži akt naslova „Zapovijed” i akt naslova „Izvješće”, rješenje Državnog odvjetništva Republike Hrvatske kojim su odbijeni prigovori žalitelja te akt Županijskog državnog odvjetništva u Splitu koji je naslovljen na žalitelja vezano za njegovu predstavku.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je i da je PU splitsko-dalmatinska povodom predmetnog zahtjeva, donijela rješenje o odbijanju zahtjeva Broj: 511-12-01-UP/I-2/13-2018 od 19. prosinca 2018. godine, kojim je odbila isti kao neosnovan, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije.

U obrazloženju osporenog rješenja PU splitsko-dalmatinska navela je kronologiju postupanja po zahtjevu žalitelja od 21. veljače 2018. godine te da je nakon zaprimljenog predmetnog zahtjeva za dopunu ili ispravak informacije proveden postupak utvrđivanja svih činjenica u cilju donošenja odluke, da je obavljen pregled cjelokupnog spisa i dokumentacije koju je uz svoje podneske prvostupanjskom tijelu dostavio žalitelj te da je utvrđeno kako u konkretnom slučaju nema osnove za dopunu ili ispravak informacije, s obzirom da je žalitelju u obavijesti koja mu je upućena 23. studenoga 2018. godine dana potpuna informacija.

Daljnjim uvidom u spis predmeta i razmotrivši sve prethodno navedeno te žaliteljev zahtjev za dopunu ili ispravak informacije, Povjerenik za informiranje zaključuje kako je žalitelj navedenim zahtjevom zapravo ponovio svoje ranije traženje, pretpostavljajući da isto tijelo postupa vezano za njegovu prijavu nezakonitosti u vojarni „Bribirski knezovi”, s obzirom da je isto izvršilo pretragu njegovog doma odnosno dovodeći u vezu razloge za provođenje izvida koji su se provodili u odnosu na njega s navedenom prijavom.

Međutim, to što su se izvidi od strane PU splitsko-dalmatinske vršili u odnosu na žalitelja ne znači da je isto tijelo nadležno i za postupanje na području drugih Policijskih uprava, bez obzira što je žalitelj u nekom slučaju prijavitelj mogućih nezakonitosti.

Iz predmetnog zahtjeva za dopunu informacije utvrđeno je da je žalitelj u istom ponovio svoj zahtjev od 21. veljače 2018. godine, uz navođenje svog tumačenja o zaprimljenoj informaciji po istom, a povodom kojeg je doneseno osporeno rješenje jer je utvrđeno da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije. Iz informacije da PU splitsko-dalmatinska nije nadležna za postupanje proizlazi da ista ne posjeduje informacije o postupanju u vezi s žaliteljevom prijavom. Osim navedenog se ističe da je iz rješenja Državnog odvjetništva Republike Hrvatske Broj: PPI-DO-32/2018-7 od 11. rujna 2018. godine, a koje je sam žalitelj priložio uz predmetni zahtjev, razvidno da je žalitelju kao podnositelju kaznene prijave vezane za nezakonitosti u vojarni „Bribirski knezovi” dostupnost informacija iz kaznenog predmeta propisana Zakonom o kaznenom postupku, pa nije razvidno zbog čega žalitelj isti zahtjev podnosi drugim institucijama kada je istu kaznenu prijavu podnio Državnom odvjetništvu republike Hrvatske.

Odredbom članka 23. stavka 1. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da tijelo javne vlasti ne donosi rješenje o zahtjevu kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji.

Odredbom članka 24. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ukoliko korisnik  smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njen ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije. Tijelo javne vlasti obvezno je odlučiti o zahtjevu za ispravak odnosno dopunu informacije u roku od 15 dana od dana zaprimanja zahtjeva, sukladno odredbama članka 23. ovog Zakona.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

S obzirom na sve navedeno te na navode predmetne žalbe, u kojoj žalitelj zapravo ponavlja svoj zahtjev navodeći svoje viđenje o postupanju prvostupanjskog tijela po njegovom zahtjevu  smatrajući da isto postupa po njegovoj prijavi, predmetna žalba ne može se prihvatiti.

Posebno se napominje da nije u nadležnosti Povjerenika za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji u slučaju kada je njezino postojanje kod istog tijela javne vlasti nedvojbeno utvrđeno.

Također se ističe da je u žalbenom postupku, u odnosu na sadržaj žaliteljevih podnesaka utvrđeno da se na nekoliko mjesta u istima navode neprimjereni uvredljivi sadržaji kojima nije mjesto u službenoj komunikaciji i koji nisu sukladni načelu međusobnog poštovanja i suradnje koje je propisano člankom 9.a Zakona o pravu na pristup informacijama i u kojem se navodi da se odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom uvažavanju i poštivanju dostojanstva ljudske osobe.

Razmatrajući sve prethodno navedeno te predmetni zahtjev žalitelja, Povjerenik za informiranje zaključuje kako je žalba žalitelja protiv osporenog rješenja neosnovana, s obzirom da je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti o predmetnom zahtjevu  ispravno odlučilo odbivši isti kao neosnovan te je navedeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine”, broj 47/09.) je propisano da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.  

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan