KLASA: UP/II-008-07/19-01/218

URBROJ: 401-01/11-19-1

Zagreb, 13. ožujka 2019.

Povjerenik za informiranje na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ........., ........., Stony Brook, NY 11790, USA, izjavljene protiv rješenja Općine Primošten KLASA: 008-04/18-01/28, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Općine Primošten KLASA: 008-04/18-01/28, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine.

2.    Predmet se dostavlja prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev za pristup informacijama ......... (dalje u tekstu: žalitelji) od 29. studenoga 2018. godine kojim su zatražili tonsku snimku javne rasprave povodom VII. IDPPUO Primošten održane 24. srpnja 2018. godine, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Protiv osporenog rješenja žalitelji su pravovremeno izjavili žalbu u kojoj u bitnome navode da je argument iznesen u rješenju da se tonski zapis koristio za potrebe što vjerodostojnijeg sastavljanja zapisnika te da ovlaštena osoba nakon sastavljanja zapisnika nije u obvezi čuvati tonsku snimku, neprihvatljiv i služi isključivo skrivanju informacija. Nadalje, navode da je zapisnik sa javne rasprave dostupan na internetskoj stranici Općine Primošten te se u istome, na strani 10. navodi da je tijekom rasprave vođen audio zapis. Nadalje, navodi da budući da je tijekom rasprave vođen audio zapis, sigurno je da je on i sačuvan, obzirom na važnost te javne rasprave i neslaganja oko značajnih pitanja. Također, navode i da je audio snimka izuzetno značajna za K-292/2018 jer pokazuje pravi tok diskusije te traže od Povjerenika za informiranje da zatraži audio snimku i očitovanje g. Milana Ercega, savjetnika za prostorno planiranje koji potpisuje zapisnik sa javne rasprave VII. IDPPU. Predlažu da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da su žalitelji zahtjevom za pristup informacijama od 29. studenoga 2018. godine zatražili od Općine Primošten tonsku snimku javne rasprave povodom VII. IDPPUO Primošten održane dana 24. srpnja 2018. godine. S obzirom da tijelo javne vlasti nije u zakonskom roku iz članka 20. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama nije odlučilo o predmetnom zahtjevu, žalitelji su podnijeli žalbu Povjereniku za informiranje koji je rješenjem KLASA: UP/II-008-07/08-07/19-01/59, URBROJ: 401-01/11-19-1 od 22. siječnja 2019. godine naložio Općini Primošten da u roku od 8 dana od zaprimanja riješi predmetni zahtjev sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama.

Daljnjim uvidom u spis predmeta je utvrđeno da je Općina Primošten žaliteljima dostavila dopis Klasa: UP/I-008-04/19-03/01, Ur.broj: 281/02-02/19-2 od 5. veljače 2019. godine u kojem se u odnosu na predmetni zahtjev u bitnome navodi da se tonska snimka koristila za potrebe što vjerodostojnijeg sastavljanja zapisnika i poslije toga ovlaštena osoba nije u obvezi čuvati tonsku snimku. Nadalje, navodi se da s obzirom na protek vremena, istu nije bilo moguće pronaći. Također, navodi se da je poznato da se kopija spomenutog zapisa nalazi u sudskom spisu u predmetima P-98/2018 i K-292/2018 koji se vode na Općinskom sudu u Šibeniku.

Postupajući po predmetnom zahtjevu Općina Primošten donijela je i rješenje KLASA: 008-04/18-03/28, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine kojim se zahtjev žalitelja obija temeljem odredbe članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, a u obrazloženju rješenja ponavlja se prethodno navedeno u dopisu Općine Primošten Klasa: UP/I-008-04/19-03/01, Ur.broj: 281/02-02/19-2 od 5. veljače 2019. godine.

U žalbenom postupku utvrđeno je da je tijelo javne vlasti donijelo pobijano rješenje jer je utvrdilo da ne posjeduje traženu informaciju, no pogrešno je primijenilo zakonsku osnovu donošenja rješenja. Naime, umjesto članka 23. stavka 5. Zakona o pravu na pristup informacijama, tijelo javne vlasti trebalo je primijeniti odredbu članka 23. stavka 4. citiranog Zakona kojom je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje traženu informaciju te nema saznanja gdje se navedena informacija nalazi. No, prije donošenja rješenja tijelo javne vlasti trebalo je uzeti u obzir članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano da ako tijelo javne vlasti ne posjeduje informaciju, a ima saznanja o tijelu koje je posjeduje, dužno je bez odgode, a najkasnije u roku od osam dana od zaprimanja zahtjeva, ustupiti zahtjev tome tijelu, a o čemu će obavijestiti podnositelja.

Naime, Općina Primošten u obrazloženju pobijanog rješenja navodi da se tražena informacija nalazi u spisima predmeta Općinskog suda u Šibeniku P-98/2018 i K-292/2018, odnosno iz navedenog proizlazi da Općina Primošten ima saznanja gdje se tražena informacija nalazi te je stoga u rješavanju predmetnog zahtjeva trebalo postupiti u skladu s odredbom članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama i zahtjev ustupiti na nadležno rješavanje tijelu javne vlasti koje posjeduje traženu informaciju, odnosno Općinskom sudu u Šibeniku.

U postupku prije donošenja rješenja nadležno tijelo mora utvrditi pravo stanje stvari i u tu svrhu utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, pridržavajući se pri tome pravila koja vrijede za dokazni postupak.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno kao u izreci rješenja, a predmet se zbog prirode upravne stvari dostavlja na ponovni postupak prvostupanjskom tijelu.

U ponovnom postupku prvostupanjsko tijelo dužno je utvrditi sve činjenice koje su važne za donošenje zakonitog i pravilnog rješenja, činjenice prikazati u spisima predmeta i potkrijepiti ih odgovarajućim dokazima, te utvrditi mogu li se preslike zatraženih informacija ili određenih dijelova zatraženih informacija temeljem odredbi Zakona o pravu na pristup informacijama dostaviti žalitelju i na temelju tako utvrđenog činjeničnog stanja, nakon primitka rješenja u zakonskom roku  riješiti ovu upravnu stvar.

Prilikom rješavanja predmetnog zahtjeva za pristup informacijama,  tijelo javne vlasti treba uzeti u obzir odredbu članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama te s obzirom da ima saznanja da navedene informacije posjeduje drugo tijelo javne vlasti, što proizlazi iz obrazloženja rješenja Općine Primošten KLASA: 008-04/18-01/28, URBROJ: 2182/02-02-19-1 od 18. veljače 2019. godine, dužno je zahtjev ustupiti tom drugom tijelu javne vlasti na nadležno rješavanje. Tijelo javne vlasti nije dužno utvrđivati posjeduje li drugo tijelo javne vlasti faktički traženu informaciju, nego je ukoliko već ima saznanja da neko drugo tijelo javne vlasti posjeduje traženu informaciju, dužno postupiti sukladno članku 21. stavku 2. Zakona o pravu na pristup informacijama.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENIK ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Zoran Pičuljan