KLASA: UP/II-008-07/18-01/43

URBROJ: 401-01/11-18-5

Zagreb, 25. listopada 2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Karlobaga, ........., izjavljene protiv rješenja Općine Karlobag KLASA: UP/I-008-01/17-01/02, Ur.broj: 2125/05-17-01 od 12. prosinca 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama donosi sljedeće

RJEŠENJE

Oglašava se ništavim rješenje Općine Karlobag KLASA: UP/I-008-01/17-01/02, Ur.broj: 2125/05-17-01 od 12. prosinca 2017. godine.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 14. studenoga 2017. godine kojim je, temeljem članka 34. Statuta Općine Karlobag („Županijski glasnik Ličko-senjske županije“, br. 14/09), zatražio sljedeće financijske kartice: 32 373 Usluge odvjetnika i pravnog savjetovanja, R0084 34 349 Financijska pomoć komunalnim društvima u vlasništvu Općine Karlobag, R0115 38 612 Kapitalna pomoć komunalnom društvu Vegium d.o.o., 681 Kazne i upravne mjere, 711 Prihodi od prodaje materijalne imovine – prirodnih bogatstava, 323 Rashodi za usluge, 329 Ostali nespomenuti rashodi poslovanja, 343 Ostali financijski rashodi, 951 Subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru te financijske kartice utrošenih sredstava za održavanje i izgradnju komunalne infrastrukture od prihoda komunalne naknade i komunalnog doprinosa, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je utvrđeno da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da je da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje te rješenje osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja, pogrešne primjene materijalnog prava i pogrešne primjene zakona. Nadalje, navodi da je kao član, odnosno vijećnik Općinskog vijeća Općine Karlobag, temeljem članka 34. Statuta Općine Karlobag („Županijski glasnik Ličko-senjske županije“, br. 14/09), od općinske uprave zatražio dodatna pojašnjenja točke dnevnog reda sa sjednice Općinskog vijeća održane dana 27. srpnja 2017. godine, Obračuna proračuna za 2016. godinu, dostavom točno navedenih kartica proračunskih pozicija iz razloga što su sve pozicije u Obračunu proračuna za 2016. godinu navedene u ukupnom iznosu iz kojih nije vidljiv tijek pojedinih transakcija. Također, navodi da se Općina Karlobag neosnovano poziva na Zakon o pravu na pristup informacijama i rješenjem odbija zahtjev, usprkos činjenici da rješavanje predmetnog zahtjeva nije niti traženo po navedenoj osnovi jer za to nema razloga.  Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj podneskom od 10. studenoga 2017. godine zatražio od Općine Karlobag, na temelju članka 34. Statuta Općine Karlobag („Županijski glasnik Liško-senjske županije“, broj: 14/09) zatražio da mu dostavi presliku sljedeće financijske kartice: 32 373 Usluge odvjetnika i pravnog savjetovanja, R0084 34 349 Financijska pomoć komunalnim društvima u vlasništvu Općine Karlobag, R0115 38 612 Kapitalna pomoć komunalnom društvu Vegium d.o.o., 681 Kazne i upravne mjere, 711 Prihodi od prodaje materijalne imovine – prirodnih bogatstava, 323 Rashodi za usluge, 329 Ostali nespomenuti rashodi poslovanja, 343 Ostali financijski rashodi, 951 Subvencije trgovačkim društvima u javnom sektoru te financijske kartice utrošenih sredstava za održavanje i izgradnju komunalne infrastrukture od prihoda komunalne naknade i komunalnog doprinosa. U predmetnom podnesku žalitelj se poziva na sjednicu Općinskog vijeća Općine Karlobag održanu 27. srpnja 2017. godine na kojoj je usmeno zatražio da mu se dostavi prethodno navedeno radi dodatnog pojašnjenja proračunskih pozicija glede Obračuna proračuna za 2016. godine i na kojoj je upućen da predmetno zatraži pisanim putem.

Člankom 128. stavkom 1. točkom 5. Zakona o općem upravnom postupku je propisano da će se rješenje oglasiti ništavim ako je doneseno bez prethodnog zahtjeva stranke, a na koje stranka naknadno izričito ili prešutno nije pristala.

U žalbenom postupku Povjerenica za informiranje utvrdila je da žaliteljev podnesak od 14. studenoga 2017. godine nije podnesen temeljem odredaba Zakona o pravu na pristup informacijama, već je predmetnim podneskom žalitelj, u svojstvu člana Općinskog vijeća Općine Karlobag, zatražio dostavu podataka potrebnih za obavljanje dužnosti vijećnika, što je sukladno odredbi članka 34. Statuta Općine Karlobag. Naime, člankom 34. Statuta Općine Karlobag propisano je da općinski vijećnik, između ostalih, ima i pravo tražiti i dobiti podatke, potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u svezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge.

Zakon o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13, 137/15, 123/17) uređuje samoupravni djelokrug općina, gradova i županija kao i pravo vijećnika na postavljanje vijećničkih pitanja i na traženje materijala i podataka za obavljanje vijećničke dužnosti. Citirani Zakon u članku 35.a propisuje da članovi predstavničkog tijela mogu općinskom načelniku, gradonačelniku, odnosno županu postavljati pitanja o njegovu radu. Pitanja mogu biti postavljena usmeno na sjednicama predstavničkog tijela ili u pisanom obliku posredstvom predsjednika predstavničkog tijela sukladno odredbama poslovnika predstavničkog tijela jedinice lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave.

Stoga je tijelo javne vlasti, Općina Karlobag, u ovom slučaju, donijela ništavno rješenje jer je odlučivala o zahtjevu za pristup informacijama koji uopće nije bio podnesen od strane žalitelja. Na predmetni podnesak Općina Karlobag trebala je primijeniti odredbe Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, odnosno odredbe članka 34. Statuta Općine Karlobag.

S obzirom da je prvostupanjsko tijelo donijelo rješenje bez prethodnog zahtjeva stranke, Povjerenica za informiranje je po žalbi žalitelja i po službenoj dužnosti, temeljem članka 128. stavka 1. točke 5. Zakona o općem upravnom postupku, riješila kao u izreci rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske, u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc Anamarija Musa, dipl. iur.