KLASA: UP/II-008-07/18-01/595

URBROJ: 401-01/10-18-2

Zagreb, 23. listopada 2018. godine

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe ......... iz Ogulina, ........., izjavljene protiv rješenja Ministarstva financija, Porezne uprave-Središnjeg ureda, KLASA: UP/I-032-01/18-01/24, URBROJ: 513-07-21-17-18-14 od 09. srpnja 2018. godine u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje Ministarstva financija, Porezne uprave - Središnjeg ureda, KLASA: UP/I-032-01/18-01/24, URBROJ: 513-07-21-17-18-14 od 09. srpnja 2018. godine.

2.    Odobrava se ......... pravo na pristup prijavi poreza na dodanu vrijednost za Športsku zajednicu Grada Ogulina za razdoblje od 01. siječnja 2017. godine do 31. prosinca 2017. godine.

3.    Nalaže se Ministarstvu financija, Poreznoj upravi-Središnjem uredu da postupi sukladno točki 2. izreke ovog rješenja u roku od 30 dana od dana primitka ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama, kojim je tražio presliku posljednjeg obrasca PDV za 2017. godinu za Športsku zajednicu Grada Ogulina, temeljem članka 23. stavka 5. točke 2. u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da prvostupanjsko tijelo smatra da zatražena informacija predstavlja poreznu tajnu sukladno članku 8. Općeg poreznog zakona („Narodne novine“, 115/16).

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnom navodi da je tijelo javne vlasti površno i nepotpuno utvrdilo činjenično stanje. Smatra da u rješenju postoji nesuglasnost izreke i obrazloženja, odnosno da nedostaje nužno obrazloženje vezano za primjenu testa razmjernosti i javnog interesa. Ističe da se na traženu informaciju ne može primijeniti institut porezne tajne. Dalje navodi da je pitanje potrošnje javnog novca od važnog značaja za transparentnost djelovanja tijela javne vlasti. Poziva se na odredbe Zakona o sportu i Zakona o udrugama. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je osnovana.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 27. lipnja 2018. godine tražio preslik posljednjeg obrasca PDV za 2017. godinu za Športsku zajednicu Grada Ogulina.

U žalbenom postupku Povjerenici za informiranje dostavljen je spis na nadležno postupanje, uključujući i informacije koje su predmet postupka.

Odredbom članka 15. stavkom 2. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija porezna tajna sukladno zakonu.

Člankom 16. stavkom 1. istog Zakona propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavaka 3. i 4. ovoga Zakona, dužno je prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Vlasnik informacije iz članka 15. stavka 2. točke 1. ovog Zakona, po prethodno pribavljenom mišljenju Ureda vijeća za nacionalnu sigurnost, dužan je, prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa. Stavkom 2. istog članka Zakona propisano je da je kod provođenja testa razmjernosti i javnog interesa tijelo javne vlasti dužno utvrditi da li se pristup informaciji može ograničiti radi zaštite nekog od zaštićenih interesa iz članka 15. stavaka 2., 3. i 4. Zakona, da li bi omogućavanjem pristupa traženoj informaciji u svakom pojedinom slučaju taj interes bio ozbiljno povrijeđen te da li prevladava potreba zaštite prava na ograničenje ili javni interes. Ako prevladava javni interes u odnosu na štetu po zaštićene interese, informacija će se učiniti dostupnom.

Iz pobijanog rješenja u bitnom proizlazi da prvostupanjsko tijelo smatra da zatražena informacija predstavlja poreznu tajnu.

Navedenu argumentaciju prvostupanjskog tijela nije moguće prihvatiti iz sljedećih razloga.

Člankom 8. Općeg poreznog zakona („Narodne novine“, 115/16) propisano je da je porezno tijelo dužno kao poreznu tajnu čuvati sve podatke koje porezni obveznik iznosi u poreznom postupku, te sve druge podatke u vezi s poreznim postupkom kojim raspolaže, kao i podatke koje razmjenjuje s drugim državama članicama.

Prema članku 85. Zakona o porezu na dodanu vrijednost („Narodne novine“, 73/13, 99/13, 148/13, 153/13, 143/14, 115/16) porezni obveznik mora za obračunsko razdoblje utvrditi obvezu PDV-a i iskazati je u prijavi PDV-a, u kojoj se navode svi podaci potrebni za obračunavanje PDV-a, odnosno ukupnu vrijednost oporezivih transakcija i iznos PDV-a i pretporeza po stopama PDV-a te ukupnu vrijednost oslobođenih transakcija i transakcija koje ne podliježu oporezivanju. a identičnu odredbu sadrži i Pravilnik o porezu na dodanu vrijednost („Narodne novine“, 79/13, 85/13, 160/13, 35/14, 157/14, 130/15, 1/17, 41/17, 128/17).

Uvidom u internetsku stranicu Grada Ogulina, vezano za sjednice Gradskog vijeća, link http://www.ogulin.hr/dokumenti/sgv09/Izvje%C5%A1%C4%87e%20o%20poslovanju-%20%C5%A0portska%20zajednica.pdf utvrđeno je da je Športska zajednica Grada Ogulina dostavila Gradu Ogulinu Izvješće o poslovanju u 2017. godini.

U navedenom izvješću je navedeno da su u 2017. godini prihodi od nefinancijske imovine ostvareni u visini od 806.876,04 kn, te su detaljno specificirani svi prihodi koje je Športska zajednica Grada Ogulina ostvarila u 2017. godini.

Također se u predmetnom izvješću navodi da je tijekom 2017. godine Športska zajednica Grada Ogulina za isporučene usluge fakturirala bez poreza iznos od 806.876,04 kn, te da je na taj iznos obračunat PDV u iznosu od 199.885,41 kn. Dalje se navodi da je po ulaznim računima porezno je priznato 58%, odnosno odbijen je kao pretporez iznos od 34.525,42 kn, a u proračun RH je s tog osnova (razlika između obveze poreza i priznatog poreza) uplaćeno 165.359,99 kn.

Dakle, može se zaključiti da je informacija koju žalitelj traži u bitnom javno objavljena.

Osim toga, navedeno izvješće, kao i podaci sačinjeni u njemu je sastavljeno od strane odgovornih osoba Športske zajednice Grada Ogulina.

Člankom 10. stavkom 1. točkom 12. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su tijela javne vlasti obvezna na internetskim stranicama na lako pretraživ način i u strojno čitljivom obliku objavljivati zaključke sa službenih sjednica tijela javne vlasti i službene dokumente usvojene na tim sjednicama te informacije o radu formalnih radnih tijela iz njihove nadležnosti na kojima se odlučuje o pravima i interesima korisnika.

Uvidom u link http://www.ogulin.hr/povijest/domovinski-rat/10010-novosti/2529-odluke-9-sjednice-gradskog-vijeca-grada-ogulina proizlazi da je na 9. sjednici Gradskog vijeća Grada Ogulina od 07. lipnja 2018. godine donesen zaključak, KLASA: 023-01/18-01/71, URBROJ: 2133/02-02-18-1 od 07. lipnja 2018. godine kojim je prihvaćeno Izvješće o radu i poslovanju Športske zajednice Grada Ogulina za 2017. godinu.

Naime, navedena informacija je objavljena od strane Grada Ogulina kao tijela javne vlasti, kao službeni dokument koji je usvojen na 9. sjednici Gradskog vijeća Grada Ogulina od 07. lipnja 2018. godine.

Slijedom navedenog, a zbog činjenice da su predmetni podaci javno objavljeni, Povjerenica za informiranje smatra da se na iste ne može primijeniti institut porezne tajne iz članka 8. Općeg poreznog zakona.

Uzimajući u obzir navedeno, u konkretnom slučaju se ne može prihvatiti stajalište prvostupanjskog tijela da je bio potreban pristanak Športske zajednice Grada Ogulina u smislu članka 8. stavka 5. točke 4. Općeg poreznog zakona, jer prihvaćanje izvješća o radu Športske zajednice Grada ovlasti predstavlja izvršavanje ovlasti Gradskog vijeća sukladno članku 25. Statuta Grada Ogulina (Glasnik Karlovačke županije, broj 10/18).

Slijedom navedenog, bilo bi bespredmetno tražiti pristanak Športske zajednice Grada Ogulina za objavu navedenog podatka, kad je isti već javno objavljen od strane Grada Ogulina kroz obvezu proaktivne objave informacija sukladno članku 10. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Kako se na traženu informaciju ne može primijeniti zakonsko ograničenje iz članka 15. stavka 2. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, niti neko drugo ograničenje iz članka 15. Zakona o pravu na pristup informacijama, žalitelju se omogućuje pristup istom u cijelosti.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao u izreci.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.