KLASA: UP/II-008-07/17-01/910

URBROJ: 401-01/11-18-4

Zagreb, 22. listopada 2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Koprivnice, ........., izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Piškornica – sanacijsko odlagalište d.o.o. Urbroj: PSO-287/17-164 od 11. listopada 2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja trgovačkog društva Piškornica – sanacijsko odlagalište d.o.o. Urbroj: PSO-287/17-164 od 11. listopada 2017. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju, odnosno podatak o količinama procjednih voda na odlagalištu Piškornica po mjesecima za period od 1. siječnja 2016. godine do 31. kolovoza 2017. godine.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da mu je pobijanim rješenjem uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama te da rješenje osporava u cijelosti. Nadalje, navodi da je tijelo javne vlasti nepotpuno utvrdilo činjenično stanje iz razloga što je prema Građevinskom projektu, Glavnom projektu sanacije odlagališta Piškornica od 2001. godine, Glava 8. Monitoring, dužno vršiti ispitivanje sastava i količine kontrolnih tvari procjednih voda svaka tri mjeseca te da je na tako utvrđeno činjenično stanje pogrešno primijenilo Zakon o pravu na pristup informacijama jer traženu informaciju mora imati, s obzirom da ona proistječe iz obveza definiranih glavnim projektom. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 27. rujna 2017. godine, zatražio da mu se dostavi podatak o količinama procjednih voda na odlagalištu Piškornica po mjesecima za period od 1. siječnja 2016. godine do 31. kolovoza 2017. godine. Nadalje, utvrđeno je da je trgovačko društvo Piškornica – sanacijsko odlagalište d.o.o. rješenjem Urbroj: PSO-287/17-164 od 11. listopada 2017. godine temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju.

U drugostupanjskom postupku trgovačko društvo Piškornica – sanacijsko odlagalište d.o.o., na traženje Povjerenice za informiranje, očitovalo se dopisom br. PSO-400/17-MJ-221 od 2. studenoga 2017. godine vezano uz navode iz pobijanog rješenja navodeći da prema prilogu IV, točki 3., stavku 3.2. Pravilnika o načinima i uvjetima odlaganja otpada, kategorijama i uvjetima rada za odlagališta otpada propisano je da se Opseg mjerenja parametara procjedne vode određuje prema posebnom propisu o zaštiti voda i/ili prema posebnom propisu o zaštiti okoliša, a navedeni propis za odlagalište Piškornica izdan je u vidu Okolišne dozvole te pripadajuće Knjige uvjeta okolišne dozvole za postojeće postrojenje odlagalište otpada „Piškornica“. Nadalje, navodi se da navedeni dokumenti propisuju sva praćenja stanja okoliša i zaštitu okoliša za navedeno odlagalište otpada te da tijelo javne vlasti sukladno navedenim dokumentima provodi propisane mjere praćena stanja okoliša i emisija te su ista i dostavljena žalitelju. Također, navodi se da nijednom mjerom propisnom navedenim dokumentima nije propisano mjeriti količine procjedne vode jer se iste ne ispuštaju u okoliš ili kanalizacijski sustav, već se iste recirkuliraju u tijelo odlagališta (sve procjedne vode skupljaju se u vodonepropusnim lagunama te se nakon toga posebnim pumpama vraćaju natrag u tijelo odlagališta zbog ubrzavanja procesa razgradnje otpada i hlađenja tijela odlagališta) te zbog uspostavljenog sustava recirkulacije nije moguće točno izmjeriti količinu procjednih voda jer bi se ista količina mjerila više puta, a osim navedenog glavnim projektom i izdanim dozvolama nije predviđeno postavljanje sustava vodomjera kojima bi bilo moguće izmjeriti količinu procjednih voda.

Člankom 5. stavkom 1. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da je informacija svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Stoga, pristup informaciji u smislu Zakona o pravu na pristup informacijama pretpostavlja pristup već gotovoj i postojećoj informaciji, odnosno dobivanje preslike gotove informacije koju tijelo javne vlasti posjeduje, npr.  određenog dokumenta, fonograma, crteža i slično.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, trgovačko društvo Piškornica – sanacijsko odlagalište d.o.o., pravilno provelo prvostupanjski postupak te rješenjem Urbroj: PSO-287/17-164 od 11. listopada 2017. godine odbacilo zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer tijelo javne vlasti ne posjeduje u zahtjevu traženu informaciju, odnosno iz navedenih spisa predmeta proizlazi da prvostupanjsko tijelo ne posjeduje traženu informaciju o količinama procjednih voda na odlagalištu Piškornica po mjesecima za period od 1. siječnja 2016. godine do 31. kolovoza 2017. godine.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Također, u pogledu navoda žalitelja iz predmetne žalbe, da tijelo javne vlasti mora posjedovati traženu informaciju, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno ukoliko istu ima u svom posjedu može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Člankom 116. stavkom 1. točkom 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09) propisano je da će drugostupanjsko tijelo odbiti žalbu ako utvrdi da je postupak koji je rješenju prethodio pravilno proveden i da je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Slijedom navedenog, temeljem članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku riješeno je kao u izreci.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.