KLASA: UP/II-008-07/18-01/523

URBROJ: 401-01/06-18-7

Zagreb, 24.9.2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.) povodom žalbe ......... iz Vrgorca, ........., izjavljene protiv rješenja Osnovne škole Vrgorac KLASA: UP/I-008-07/18-01/02, URBROJ: 2195-216-18-02 od 30.5.2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ........., izjavljena protiv rješenja Osnovne škole Vrgorac KLASA: UP/I-008-07/18-01/02, URBROJ: 2195-216-18-02 od 30.5.2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) od 24.5.2018. godine, kojim je od Osnovne škole Vrgorac tražila presliku dokumenta koji sadrži informaciju - iz obavijesti Ministarstva znanosti i obrazovanja o zatraženim dodatnim informacijama od kandidata ili zatraženoj dopuni dokumentacije od pedagoginje škole ......... i informaciju o odgodi donošenja rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja uz navođenje razloga odgode i vremenskog roka u kojem će nadležno tijelo donijeti rješenje sve sukladno odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija , temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje traženu informaciju.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je tijelo javne vlasti suprotno zakonskim odredbama odbacilo njezin zahtjev iz razloga neposjedovanja traženih informacija, jer smatra da tijelo javne vlasti posjeduje zatraženu informaciju, i navodeći da je ista nastala u suradnji Osnovne škole Vrgorac i Ministarstva znanosti i obrazovanja u vezi s organizacijom nastavka stažiranja i radom navedene škole. Žaliteljica smatra da je traženu informaciju Osnovna škola Vrgorac dobila od kandidata (pedagoginje škole) ili od nadležnog tijela (Ministarstva znanosti i obrazovanja), pri čemu navodi i da ako je navedena informacija podnesena usmeno ili telefonom iz Ministarstva znanosti i obrazovanja da je o tome sastavljena službena bilješka u Osnovnoj školi Vrgorac. Žaliteljica tvrdi da je zatražena informacija nastala 2013. godine u razdoblju od mjesec dana prije prvog zapošljavanja pedagoginje u OŠ Vrgorac 2.9.2013. godine sukladno odredbama Zakona o odgoju i obrazovanju. Nadalje, žaliteljica iznosi svoja tumačenja postupanja Osnovne škole Vrgorac, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Agencije za odgoj i obrazovanje, u bitnome iznoseći sumnje u krivotvorenje dokumentacije,  navodeći koje su bile zakonske obveze navedenih tijela javne vlasti i imenovane pedagoginje, te razmatrajući je li ista ispunjavala uvjete za polaganje stručnog ispita u jesenskom roku 2014. godine. Zaključno žaliteljica navodi da iz njezinih navoda proizlazi da Osnovna škola Vrgorac ima saznanja o informaciji koju je u zahtjevu zatražila. Žaliteljica ističe da joj je osporenim rješenjem uskraćeno pravo na pristup informaciji te isto osporava u cijelosti zbog nepotpuno i pogrešno utvrđenog činjeničnog stanja i pogrešne primjene zakona. Navodi da je tijelo javne vlasti u postupku nepotpuno i pogrešno utvrdilo činjenično stanje zbog pogrešne primjene Zakona o odgoju i obrazovanju i Pravilnika koji reguliraju polaganje stručnog ispita učitelja i stručnih suradnika u Osnovnoj i Srednjoj školi, Poslovnika o radu komisije za stažiranje i komisije za polaganje stručnog ispita te na tako pogrešno utvrđeno činjenično stanje pogrešno primijenilo Zakon o pravu na pristup informacijama, jer nije ustupilo predmetni zahtjev nadležnom tijelu Ministarstvu znanosti i obrazovanja. S obzirom na navedeno predlaže Povjerenici za informiranje da uvaži njezinu žalbu poništi osporeno rješenje i omogući joj pristup zatraženoj informaciji. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Članak 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom propisuje kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok članak 5. stavak 1. točka 3. navedenog Zakona propisuje kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazana (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo javne vlasti izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je žaliteljica dana 24.5.2018. godine Osnovnoj školi Vrgorac podnijela zahtjev za pristup informacijama, kojim je zatražila sljedeće: presliku dokumenta koji sadrži informaciju - iz obavijesti Ministarstva znanosti i obrazovanja o zatraženim dodatnim informacijama od kandidata ili zatraženoj dopuni dokumentacije od pedagoginje škole ......... i informaciju o odgodi donošenja rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja uz navođenje razloga odgode i vremenskog roka u kojem će nadležno tijelo donijeti rješenje sve sukladno odredbama Zakona o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih stručnih kvalifikacija. Također je utvrđeno da je Osnovna škola Vrgorac postupivši po predmetnom zahtjevu donijela osporeno rješenje KLASA: UP/I-008-07/18-01/02, URBROJ: 2195-216-18-02 od 30.5.2018. godine, kojim je isti zahtjev odbačen temeljem odredbe članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, jer tijelo javne vlasti ne posjeduje i ne raspolaže traženom informacijom.

Osim navedenog, Osnovna škola Vrgorac je na traženje Povjerenice za informiranje iz dopisa KLASA: UP/II-008-07/18-01/523, URBROJ: 401-01/06-18-5 od 13.9.2018. godine, u drugostupanjskom postupku, dana 21.9.2018. godine dostavila kao nadopunu spisa predmeta pojašnjenje, u kojem je navedeno kako je žaliteljica u predmetnom slučaju od njih tražila informaciju koju ne posjeduju i o kojoj nemaju saznanja. U istom se dopisu navodi da je traženje žaliteljice vezano za stručni ispit i zasnivanje radnog odnosa ......... u Osnovnoj školi Vrgorac prema natječaju, pri čemu se ističe sljedeće: da je .........započela stručno osposobljavanje bez zasnivanja radnog odnosa u OŠ Otrić-Dubrave u Otrić-Seocima i prekinula isto kada je njihova škola tražila pedagoga na određeno vrijeme, što je bilo od 14.5.2013. do 11.7.2013. odnosno rad do 60 dana te da je zbog ljetnih praznika nastao prekid; da se imenovana ponovno zapošljava na određeno vrijeme do okončanja natječajne procedure od 2.9.2013. godine kada je škola prijavljuje kao pripravnicu da nastavi stažiranje; da je po raspisanom natječaju na prijedlog ravnatelja i date suglasnosti Školskog odbora ponovno s imenovanom sklopljen ugovor, sada na neodređeno vrijeme bez prekida uz obvezu da ista u zakonskom roku mora položiti stručni ispit; da se na isti natječaj javila i žaliteljica koja se nezadovoljna ishodom obratila prosvjetnoj inspekciji koja je izvršila uvid u kompletan predmet i nije našla ništa sporno; kako gđa ........., budući da je započela rad u Republici Hrvatskoj prije ulaska u Europsku uniju nije trebala imati rješenje diplome od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja, već samo rješenje Agencije za odgoj i obrazovanje; kao i da žaliteljica od dovršetka tog natječaja traži od njih informacije vezane za isti, no da su joj sve informacije koje su imali već omogućili.

Razmotrivši dokumentaciju u spisu predmeta, Povjerenica za informiranje je zaključila kako je tijelo javne vlasti u prvostupanjskom postupku utvrdilo da ne posjeduje informaciju koja se tražila predmetnim zahtjevom za pristup informacijama. Stoga se ne mogu prihvatiti žalbeni navodi žaliteljice, jer iz njih proizlazi da je žaliteljica podnijela predmetni zahtjev smatrajući da bi u Osnovnoj školi Vrgorac morao postojati dokument odnosno službena bilješka o tome da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja tražilo od pedagoginje škole dopunu dokumentacije sukladno Zakonu o reguliranim profesijama i priznavanju inozemnih kvalifikacija, jer tako proizlazi iz njezinih tumačenja propisa iz područja odgoja i obrazovanja, međutim to ne znači da ta i takva informacija zaista i postoji u posjedu tijela javne vlasti, jer se navedena nadopuna mogla tražiti, ali nije i morala, a također se ista mogla tražiti od imenovane pedagoginje osobno a ne preko Osnovne škole Vrgorac.

Pri navedenom se posebno napominje i to da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li navedeno tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup postojećoj informaciji za koju je utvrđeno da jest u posjedu tijela javne vlasti.

Osim navedenog, a s obzirom na navode žaliteljice iz predmetne žalbe, posebno se naglašava da se, ukoliko smatra da postoje određeni nedostaci u radu određenih tijela javne vlasti, ista može obratiti nadležnim institucijama, dok Povjerenica za informiranje nije nadležna za utvrđivanje postupa li tijelo javne vlasti sukladno drugim propisima, već je ista nadležna samo za područje primjene Zakona o pravu na pristup informacijama.

Razmatrajući sve prethodno navedeno te predmetni zahtjev žaliteljice, Povjerenica za informiranje zaključuje kako je žalba žaliteljice protiv osporenog rješenja neosnovana, s obzirom da je u drugostupanjskom postupku utvrđeno da je tijelo javne vlasti po predmetnom zahtjevu u osporenom rješenju ispravno odlučilo odbacivši zahtjev žaliteljice iz razloga što ne posjeduje traženu informaciju te je rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.