KLASA: UP/II-008-07/18-01/404

URBROJ: 401-01/04-18-2

Zagreb, 19. rujna 2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... iz Splita, ........., izjavljene protiv rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA: UP/I-008-01/18-01/00022, URBROJ: 533-01-18-0001 od 9. travnja 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Ministarstva znanosti i obrazovanja KLASA: UP/I-008-01/18-01/00022, URBROJ: 533-01-18-0001 od 9. travnja 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem Ministarstva znanosti i obrazovanja u točki I. izreke rješenja odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj) od 25. ožujka 2018. godine, kojim je tražio rang listu s dodijeljenim bodovima, te pojašnjenje samog postupka  bodovanja škola za eksperimentalni program „Škola za život“, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne posjeduje tražene informacije. U točki II. izreke rješenja navodi se kako se omogućava pristup informaciji o kriterijima odabira škola za eksperimentalni program „Škola za život“.

Protiv osporenog rješenja žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnome navodi kako je od Ministarstva znanosti i obrazovanja tražio informaciju o kriterijima odabira škola za eksperimentalni program „Škola za život“, a budući da je u rezultatima objavljenim na mrežnim stranicama Ministarstva i u medijima objavljena samo tablica u kojoj su navedene odabrane škole tražio je uvid u rang listu s dodijeljenim bodovima, kao i  objašnjenje samog postupka bodovanja prijavljenih škola. Nadalje navodi kako je Ministarstvo znanosti i obrazovanja odbilo njegov zahtjev zbog neposjedovanja traženih informacija, pa mu je odbijanjem zahtjeva uskraćeno zakonsko ostvarenje prava na pristup informacijama. Također navodi kako rješenje osporava u cijelosti, te izjavljuje žalbu jer je rješenje opterećeno bitnim povredama postupka, te je izreka rješenja kontradiktorna razlozima  rješenja. Žalitelj ističe kako je točkom 1. odbačen njegov zahtjev, a u razlozima rješenja se navodi da Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne posjeduje takve informacije i uz rješenje  dostavlja javni poziv Ministarstvo znanosti i obrazovanja koji se odnosni na eksperimentalni program „Škola za život“. Nadalje ističe kako je kontradiktoran navod Ministarstva znanosti i obrazovanja da ne posjeduje informacije o rang listi kandidata za eksperimentalni program „Škola za život“, kada iz dostavljenog javnog poziva proizlazi da je upravo to tijelo objavilo javni poziv za podnošenje zahtjev, a štoviše iz sadržaja dostavljenog javnog poziva proizlazi da se prijave zaprimaju elektroničkim putem na mail adresu Ministarstva, te se u sadržaju  javnog poziva navodi da će Ministarstvo o zahtjevima odlučiti rješenjem. Žalitelj iz navedenog zaključuje kako je očito da sadržaj osporavanog rješenja nije istinit. Vezano za točku 2. žalitelj navodi kako iz sadržaja dostavljenog javnog poziva nije razvidan ocjenjivački kriterij ni način odabira  podnositelja zahtjeva. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno da je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama dana 25. ožujka 2018. godine, zatražio od Ministarstva znanosti i obrazovanja informaciju o kriterijima odabira škola za eksperimentalni program „Škola za život“, kao i da mu se omogući uvid u rang listu s dodijeljenim bodovima, te objašnjenje samog postupka  bodovanja prijavljenih škola. Nadalje je utvrđeno da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo rješenje KLASA: UP/I-008-01/18-01/00022, URBROJ: 533-01-18-0001 od 9. travnja 2018. godine, kojim je u točki I. izreke rješenja odbacilo zahtjev za pristup informacijama žalitelja u dijelu kojim je tražio rang listu s dodijeljenim bodovima, te pojašnjenje samog postupka bodovanja škola za eksperimentalni program „Škola za život“, temeljem članka 23. stavka 4. Zakona o pravu na pristup informacijama, iz razloga što Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne posjeduje tražene informacije. U točki II. izreke rješenja navodi se kako se omogućava pristup informaciji o kriterijima odabira škola za eksperimentalni program „Škola za život“.

Iz obrazloženja pobijanog rješenja razvidno je da Ministarstvo znanosti i obrazovanja u istome navodi kako ne posjeduje rang listu s dodijeljenim  bodovima te postupak bodovanja škola za eksperimentalni program „Škola za život“. Nadalje navodi kako posjeduje informaciju o kriterijima odabira škola za eksperimentalni program „Škola za život“ koji su napisani u sklopu javnog poziva za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnog programa „Škola za život“ KLASA: 602-02/18-05/00004, URBROJ: 533-26-18-0001 od 16. veljače 2018. godine, te istu žalitelju dostavlja.

Nadalje, iz odgovora Ministarstva znanosti i obrazovanja, danog žalitelju putem elektroničke pošte dana 20. travnja 2018. godine, razvidno je da se u istome navodi kako se Povjerenstvo  za prijedlog odabira škola koje će izvoditi eksperimentalni program „Škola za život" vodilo kriterijima navedenim u Javnom pozivu školama, kako se u eksperimentalni program moglo uključiti najviše 50 osnovnih i najviše 30 srednjih škola, a pri odabiru vodilo se računa o ispunjenosti formalnih uvjeta natječaja, geografskoj zastupljenosti, veličini škola te ravnomjernoj raspoređenosti u urbanim i ruralnim područjima, a sukladno tome (ne)odabir pojedine škole nije ovisio samo o njoj nego i o ostalim školama koje su se prijavile unutar županije kao i broju sličnih profila škola po ostalim županijama. Nadalje se navodi kako sukladno tome nije rađena rang lista s bodovima, pa mu istu ne mogu dostaviti. Također se navodi kako je bilo je primjera škola koje su po određenim kriterijima jedinstvene u županiji pa one zapravo i nisu imale konkurenciju za odabir, a bilo je i dijelova Hrvatske u kojima je stiglo mnogo prijava, često i vrlo sličnih škola, te je u tim situacijama posebna pažnja posvećena motivacijskom pismu. Svjesni ograničenog broja škola koje se mogu odabrati i tri puta većeg broja prijavljenih škola, Povjerenstvo je više puta analiziralo odabrane škole, popis se širio i skraćivao i na kraju je odluka pala na 72 škole za koje smatraju da predstavljaju reprezentativni uzorak koji će omogućiti kvalitetnu evaluaciju eksperimentalnog programa „Škola za život".

Člankom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama u bitnom je propisano kako se ovim Zakonom uređuje pravo na pristup informacijama koje posjeduju tijela javne vlasti, dok je člankom 5. stavkom 1. točkom 3. navedenog Zakona propisano kako je „informacija“ svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra ili u bilo kojem drugom obliku, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

Budući da iz spisa predmeta proizlazi kako Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne posjeduje rang listu s dodijeljenim bodovima, pa stoga niti pojašnjene samog postupka bodovanja, a žalitelju je dostavljen Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izvođenje eksperimentalnog programa „Škola za život“ KLASA: 602-02/18-05/00004, URBROJ: 533-26-18-0001 od 16. veljače 2018. godine, koji sadrži kriterije odabira škola, te mu je pojašnjeno na koji način su izabrane 72 škole kao reprezentativni uzorak, koji bi trebao omogućiti kvalitetnu evaluaciju eksperimentalnog programa „Škola za život", prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Na temelju provedenog žalbenog postupka Povjerenica za informiranje je utvrdila da je prvostupanjski postupak pravilno provedeni da je osporeno rješenje pravilno i na zakonu osnovano.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.