KLASA: UP/II-008-07/18-01/497

URBROJ: 401-01/03-18-2

Zagreb, 13. rujna 2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15) i članka 114. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09), povodom žalbe ......... iz Pićana, ............, izjavljene protiv dopisa Općine Gračišće KLASA: 008-02/18-01/04, URBROJ: 2163/02-03-02-18-2 od 28. svibnja 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbacuje se žalba ......... izjavljena protiv dopisa Općine Gračišće KLASA: 008-02/18-01/04, URBROJ: 2163/02-03-02-18-2 od 28. svibnja 2018. godine, kao nedopuštena.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim dopisom Općine Gračišće KLASA: 008-02/18-01/04, URBROJ: 2163/02-03-02-18-2 od 28. svibnja 2018. godine tijelo javne vlasti je obavijestilo ............(u daljnjem tekstu: žalitelj)vezano za zahtjev za pristup informacijama kojim traži audio zapis s održane 6. sjednice Općinskog vijeća Općine Gračišće održane 23. ožujka 2018. godine dostavom audio-zapisa na CD poštom na kućnu adresu, sukladno Poslovniku Općinskog vijeća Općine Gračišće da vijećnik ima pravo uvida u tonsku snimku te je pozvan u Jedinstveni upravni odjel Općine Gračišće gdje će mu biti omogućen uvid u tonsku snimku.

Žalitelj u žalbi u bitnome navodi da izjavljuje žalbu zbog pogrešne primjene zakona i zbog nepoštivanja načina na koji želi pristupiti traženoj informaciji. Navodi da je tražio audio zapis s održane  6. sjednice Općinskog vijeća Općine Gračišće održane 23. ožujka 2018. godine s dostavom traženog audio zapisa na CD-u poštom te da je tijelo javne vlasti odbilo zahtjev za pristup informacijama, odnosno onemogućilo pristup traženoj informaciji dostavom audio-snimke s navedene sjednice na CD-u poštom. Navodi da je i kao vijećnik Općine Gračišće, koji je bio nazočan navedenoj sjednici, tražio dostavu audio zapisa navedene sjednice na CD-u dostavom na kućnu adresu temeljem Statuta Općine Gračišće, te da mu je i kao vijećniku Općine Gračišće onemogućen pristup informaciji na traženi način. Navodi da mu treba čitav radni dan da presluša sjednicu nekoliko puta i da ručno zapiše bitno što smatra da treba ući u zapisnik. Smatra da onemogućavanjem pristupa traženoj informaciji na traženi način na koji ima pravo i kao običan građanin i kao vijećnik Općine Gračišće, službenica za informiranje tijela javne vlasti nastoji da žalitelj ne dođe do te snimke te da u zapisnik ne uđu bitne stvari koje je izrekao. Predlaže se žalba uvaži i omogući pristup traženim informacijama.

Žalba je nedopuštena.

Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da je dana 14. svibnja 2018. godine žalitelj podnio zahtjev za pristup informacijama kojim traži audio zapis s održane 6. sjednice Općinskog vijeća Općine Gračišće održane 23. ožujka 2018. godine na način da mu se dostavi audio-zapis na CD-u poštom na kućnu adresu. Nadalje, žalitelj je i kao vijećnik u Općinskom vijeću Općine Gračišće temeljem članka102. Statuta Općine Gračišće zatražio dostavu audio-zapisa sa 6. sjednice Općinskog vijeća Općine Gračišće održane 23. ožujka 2018. godine na CD-u poštom na njegovu kućnu adresu.

Iz spisa predmeta proizlazi da je dopisom tijela javne vlastiKLASA: 008-02/18-01/04, URBROJ: 2163/02-03-02-18-2 od 28. svibnja 2018. godine žalitelj obaviješten kako sukladno Poslovniku Općinskog vijeća Općine Gračišće (Službene novine Grada Pazina 05/2013) vijećnik ima pravo uvid u tonsku sjednicu, te da sukladno članku 23. Zakona o pravu na pristup informacijama tijelo javne vlati ne donosi rješenje o zahtjevu kad korisniku omogućuje pristup traženoj informaciji te se poziva u Jedinstveni upravni odjel Općine Gračišće gdje će mu biti omogućen uvid u tonsku snimku, uz prethodnu najavu na e-mail tajnica@gracisce.hr.

Iz spisa predmeta proizlazi da je rješenjem Općinskog vijeća Općine Gračišće o stavljanju mandata člana Općinskog vijeća Općine Gračišće u mirovanje i verifikaciji mandata člana Općinskog vijeća Općine Gračišće KLASA: 013-03/17-01/10, URBROJ: 2163/02-02-02-17-5 od 18. listopada 2017. godine (Službene novine Grada Pazina i općina Cerovlje, Gračišće, Karojba, Lupoglav, Motovun i Sv. Petar u Šumi, broj 38/2017) verificiran mandat člana Općinskog vijeća Općine Gračišće za vijećnika Zvonimira Štrucelja.

Člankom 37. stavkom 5. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi („Narodne novine“, broj 33/01, 60/01, 129/05, 109/07, 125/08, 36/09, 150/11, 144/12, 19/13 - pročišćeni tekst, 137/15 - ispravak i 123/17) propisano je da će se poslovnikom oradu predstavničkog tijela urediti osiguranje praćenja rasprave i sudjelovanje u radu i odlučivanju.

Prema članku 37. Statuta Općine Gračišće (Službene novine Grada Pazina i općina Cerovlje, Gračišće, Karojba, Lupoglav, Motovun i Sv. Petar u Šumi, broj 05/2013, 21/13 i 3/18), koji je bio na snazi kada je tijelo javne vlasti obavijestilo žalitelja o mogućnosti uvida u tonsku snimku sjednice, vijećnik ima prava i dužnosti: sudjelovati na sjednicama Općinskog vijeća, raspravljati i glasovati o svakom pitanju koje je na dnevnom redu sjednice Vijeća, predlagati Vijeću donošenje akata, podnositi prijedloge akata i podnositi amandmane na prijedlog akata, postavljati pitanja iz djelokruga rada Općinskog vijeća, postavljati pitanja općinskom načelniku i zamjeniku načelnika, sudjelovati na sjednicama radnih tijela Općinskog vijeća i na njima raspravljati, a u radnim tijelima kojih je član i glasovati, prihvatiti se članstva u najviše dva radna tijela u koje ga izabere Općinsko vijeće, tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine te u vezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge te uvida u registar birača dok obavlja dužnost.

Prema članku 102. stavku 5. Poslovnika Općinskog vijeća Općine Gračišće (Službene novine Grada Pazina i općina Cerovlje, Gračišće, Karojba, Lupoglav, Motovun i Sv. Petar u Šumi, broj 05/2013, 21/13 i 3/18), koji je bio na snazi kada je tijelo javne vlasti obavijestilo žalitelja o mogućnosti uvida u tonsku snimku sjednice, ako se sjednice Vijeća tonski snimaju vijećnik ima pravo uvida u tonsku snimku. Tonske snimke se čuvaju do iduće sjednice odnosno do potvrđivanja zapisnika sa dotične sjednice.

Iz predmetne žalbe i njezinih priloga proizlazi da je žalitelj kao vijećnik u Općinskom vijeću Općine Gračišće zatražio dostavu audio-zapisa sa 6. sjednice Općinskog vijeća Općine Gračišće održane 23. ožujka 2018. godine na način da mu se dostavi na CD-u poštom na njegovu kućnu adresu.

S obzirom na to da je odredbom članka 102. Poslovnika Općinskog vijeća  Općine Gračišće propisano pravo vijećnika na uvid u tonsku snimku, tijelo javne vlasti je dopisom KLASA gornja od 28. svibnja 2018. godine pozvalo žalitelja ujedno i općinskog vijećnika da izvrši uvid u tonsku snimku predmetne sjednice.

Sukladno svemu navedenom, proizlazi da je u konkretnom slučaju riječ da žalitelj kao općinski vijećnik ima pravo tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika, od tijela Općine Gračišće te u vezi s tim koristiti njihove stručne i tehničke usluge sukladno odredbi članka 37. Statuta Općine Gračišće te da je tražio uvid u tonsku snimku sjednice na način da mu se ista dostavi na CD-u poštom na njegovu kućnu adresu, a što je suprotno odredbi 102. Poslovnika Općinskog vijeća Općine Gračišće koja propisuje pravo vijećnika na uvid u tonsku snimku sjednice. Stoga se zahtjev žalitelja ne može smatrati zahtjevom za pristup informacijama, već vijećničkim traženjem tonskog zapisa sjednice u svrhu obavljanja dužnosti vijećnika koje mu je tijelo javne vlasti omogućilo dopisom KLASA gornja od 28. svibnja 2018. godine.

Člankom 114. stavkom 1. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da će drugostupanjsko tijelo ispitati je li žalba dopuštena, pravodobna i izjavljena od ovlaštene osobe. Ako žalba nije dopuštena ili pravodobna ili izjavljena od ovlaštene osobe, odbacit će je rješenjem.

S obzirom da se u ovom predmetu ne primjenjuju odredbe Zakona o pravu na pristup informacijama jer se ne radi o zahtjevu za pristup informacijama, sukladno članku 114. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku, riješeno je kao u izreci ovog rješenja.

Također, uzimajući u obzir odredbu članka 1. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama te žalbene navode žalitelj da je predmetne informacije zatražio vezano za funkciju koju obnaša, posebno se naglašava da općinski vijećnici u svom radu mogu tražiti i dobiti podatke potrebne za obavljanje dužnosti vijećnika te bi im traženi podaci iz djelokruga rada tijela javne vlasti trebali biti dostupni temeljem odredbi općih akata Općine Gračišće odnosno Poslovnika Općinskog vijeća Općine Gračišće, a ukoliko su im po takvom propisu isti nedostupni posebno se ističe da za područje primjene propisa koji se odnose na rad lokalne i područne (regionalne) samouprave nije nadležna Povjerenica za informiranje već Ministarstvo uprave. Isto tako, posebno se naglašava da nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje da utvrđuje obvezu tijelima javne vlasti na posjedovanje ili neposjedovanje informacija te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično.

Osim navedenog posebno se ističe da sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama općinski vijećnici ne mogu biti stavljeni u povoljniji položaj u odnosu na ostale korisnike sukladno načelu javnosti i slobodnog pristupa iz članka 6. navedenog Zakona. Tijela javne vlasti su po zahtjevu za pristup informacijama korisnika u obvezi utvrditi posjeduju li ili ne zatraženu informaciju odnosno može li se ista sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama omogućiti svim korisnicima koji bi je zatražili, bez iznimke, a koju isti ukoliko im je pristup informaciji omogućen, ako to žele, dobivenu informaciju mogu javno iznositi, sukladno načelima jednakosti iz članka 8. i raspolaganja informacijom iz članka 9. istog Zakona.

Posebno se ukazuje i da je Povjerenik za informiranje u pogledu Vijećničkih pitanja općenito i zahtjeva za pristup informacijama, koji se podnose sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama, na internetskoj stranici Povjerenika za informiranje www.pristupinfo.hr, u rubrici Pravni okvir, Upute i smjernice, na poveznici http://www.pristupinfo.hr/pravni-okvir/ objavio Smjernice za provedbu Zakona o pravu na pristup informacijama: Vijećnička pitanja i Zakon o pravu na pristup informacijama.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.