KLASA: UP/II-008-07/18-01/274

URBROJ: 401-01/11-18-2

Zagreb, 8. lipnja 2018.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13 i 85/15), povodom žalbe ......... iz Ogulina, ........., izjavljene protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-11-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-4 od 22. ožujka 2018. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba ......... izjavljena protiv rješenja Grada Ogulina KLASA: UP/I-11-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-4 od 22. ožujka 2018. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbačen je zahtjev za pristup informacijama ......... (u daljnjem tekstu: žalitelj), temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tijelo javne vlasti utvrdilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Protiv navedenog rješenja žalitelj je pravovremeno uložio žalbu u kojoj u bitnome navodi da tijelo javne vlasti treba i mora posjedovati traženu informaciju, a zahtjevom je zatražio popis osoba (ime i prezime i iznos u kunama za 2015. godinu) koje su u 2015. godini primile naknadu od strane tijela javne vlasti za stručni rad trenera, učitelja i voditelja. Nadalje navodi da je zaprimio akt grada Ogulina KLASA: 011-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-2 od 12. veljače 2018. godine kojim naslov „dostavlja“ traženu informaciju te kako nije bio zadovoljan odgovorom, pričekao je 15+5 dana, i kada nije dobio informaciju od Športske zajednice Grada Ogulina, uputio je dana 6. ožujka 2018. godine Gradu Ogulinu zahtjev za dopunu i ispravak informacije. Predlaže da se uvaži žalba i omogući pristup informacijama.

Žalba je neosnovana.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga Zakona.

Uvidom spis predmeta razvidno je da je tijelo javne vlasti dana 9. veljače 2018. godine zaprimilo žaliteljev zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražio popis osoba (ime i prezime i iznos u kunama) koje su u 2015. godini primile naknadu od strane tijela javne vlasti za stručni rad trenera, učitelja i voditelja, odnosno u skladu s Financijskim planom tijela javne vlasti kojim je predviđeno da četrnaest osoba mjesečno prima 1.500,00kn kroz 12 mjeseci. Nadalje, razvidno je da je Grad Ogulin dopisom KLASA: 011-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-2 od 12. veljače 2018. godine, postupajući po predmetnom zahtjevu, žaliteljev zahtjev  temeljem odredbe članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama ustupilo na nadležno rješavanje Športskoj zajednici Grada Ogulina, o čemu je i obavijestio žalitelja. Također, razvidno je da je tijelo javne vlasti dana 8. ožujka 2018. godine zaprimilo žaliteljev podnesak nazvan „zahtjev za dopunu i ispravak informacije“ u kojem žalitelj navodi da nije zadovoljan odgovorom iz razloga jer postoji sumnja da je informacija netočna i neistinita te navodi da je čekao 15+5 dana i nije dobio od Športske zajednice Grada Ogulina nikakvu informaciju, pa smatra da se tijelo javne vlasti nezakonito htjelo izvući od obveze dostave informacije, a sve kako bi učinilo nedostupnim ili sakrilo dokument koji sadrži informaciju u namjeri da onemogući ostvarivanje prava na pristup informacijama. Tijelo javne vlasti, Grad Ogulin o predmetnom je zahtjevu odlučilo rješenjem KLASA: UP/I-11-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-4 od 22. ožujka 2018. godine koje je žalitelju dostavljeno dana 24. ožujka 2018. godine i protiv navedenog rješenja žalitelj je izjavio žalbu Povjerenici za informiranje.

Predmetnim rješenjem odbijen je žaliteljev zahtjev za dopunu i ispravak informacije temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 3. Zakona o pravu na pristup informacijama jer je tijelo javne vlasti utvrdilo da nema osnove za dopunu ili ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona. U obrazloženju pobijanog rješenja navodi se da je žalitelj dana 8. veljače 2018. godine podnio zahtjev za pristup informacijama u kojem traži popis osoba i iznos u kunama (trenera, učitelja i voditelja) koje su u 2015. godini primile naknadu iz proračuna Grada Ogulina. Nadalje, navodi se da je Grad Ogulin u roku zahtjev ustupio Športskoj zajednici Grada Ogulina, s obzirom da traženom informacijom ne raspolaže, a ima saznanja da Športska zajednica Grada Ogulina istom raspolaže. Nadalje, navodi da je dana 8. ožujka 2018. godine grad ogulin zaprimio žaliteljev zahtjev u kojem bez argumenata tvrdi da se ustupanjem zahtjeva Športskoj zajednici Grada Ogulina, tijelo javne vlasti htjelo izvući iz obveze dostave tražene informacije. Također, navodi se da Grad Ogulin ne posjeduje traženu informaciju jer Športska zajednica Grada Ogulina dobivena sredstava iz proračuna Grada Ogulina za Javne potrebe u športu transferira klubovima koji plaćaju trenere.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako utvrdi da nema osnove za dopunu i ispravak dane informacije iz članka 24. ovog Zakona.

Člankom 24. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako korisnik smatra da informacija pružena na temelju zahtjeva nije točna ili potpuna, može zahtijevati njezin ispravak, odnosno dopunu u roku od 15 dana od dana dobivanja informacije.

Razmatrajući dokumentaciju u spisu ovog predmeta, utvrđeno je da je tijelo javne vlasti, Grad Ogulin, pravilno proveo prvostupanjski postupak te rješenjem KLASA: UP/I-11-02/18-01/8, URBROJ: 2133/02-03/3-18-4 od 22. ožujka 2018. godine odbio zahtjev žalitelja temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama. Tijelo javne vlasti, Grad Ogulin, je žaliteljev zahtjev za pristup informacijama od 8. veljače 2018. godine ustupilo na nadležno rješavanje drugom tijelu javne vlasti, Športskoj zajednici Grada Ogulina, što je u skladu s odredbom članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama kojom je propisano da će tijelo javne vlasti, ako ne posjeduje informaciju, a ima saznanja o tijelu koje je posjeduje, bez odgode, a najkasnije u roku od osam dana od zaprimanja zahtjeva, ustupiti zahtjev tom tijelu, a o čemu će obavijestiti podnositelja. Dostavljanjem navedene obavijesti žalitelju Grad Ogulin ga je obavijestilo da informaciju koju je zatražio ne posjeduje te koje će drugo tijelo javne vlasti odlučiti o njegovom zahtjevu, a žalitelj je, smatrajući da tijelo javne vlasti „treba i mora posjedovati traženu informaciju“, podnio zahtjev za dopunu i ispravak informacije od 8. ožujka 2018. godine, kojim je zapravo zatražio od Grada Ogulina ponovno iste informacije koje je zatražio zahtjevom od 8. veljače 2018. godine, a koje tijelo javne vlasti ne posjeduje, a ima saznanja o tijeku koje ih posjeduje te je predmetni zahtjev, pravilno primjenjujući odredbu članka 21. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, ustupio na nadležno postupanje Športskoj zajednici Grada Ogulina.

Stoga, nije bilo osnove za dopunu i ispravak tražene informacije od strane Grada Ogulina, a žalitelj, ako o njegovom zahtjevu od 8. veljače 2018. godine nije odlučeno od strane Športske zajednice Grada Ogulina kojem je zahtjev ustupljen, može u tom pogledu podnijeti žalbu zbog šutnje uprave Povjereniku za informiranje.

Sukladno svemu navedenome, prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu se prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Posebno se napominje kako nije u nadležnosti Povjerenice za informiranje, kao drugostupanjskog tijela u postupku po žalbama korisnika, utvrđivanje obveze po kojoj bi tijela javne vlasti morala posjedovati informacije koje korisnici zatraže zahtjevom za pristup informacijama te da li je neka dokumentacija tijela javne vlasti u skladu sa zakonskim ili podzakonskim propisima i slično, već da li prvostupanjsko tijelo posjeduje ili ne posjeduje zatraženu informaciju, odnosno može li se korisnicima omogućiti pristup informaciji.

Stoga je na temelju članka 116. stavka 1. točke 2. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“, broj 47/09) odlučeno kao izreci ovog rješenja. 

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

                                                           POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

                                                           dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.