KLASA:  008-08/14-01/126

URBROJ:  401-01/06-14-02

Zagreb, 13.05.2014.                                                 

 

Korisnik

Povodom Vašeg upita u kojem Vas zanima postoji li, kada je riječ podnošenju zahtjeva za pristup informacijama usmenim putem preko telefona, odnosno osobnim dolaskom u prostorije tijela javne vlasti, obveza sastavljanja službene bilješke od strane službene osobe u tijelu javne vlasti te da li istu kao korisnik morate potpisati, dajemo sljedeći odgovor:

Odredbom članka 18. stavka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13.) propisano je da korisnik ostvaruje pravo na pristup informaciji podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva nadležnom tijelu. Stavkom 2. istoga članka propisano je da ako je zahtjev podnesen usmeno ili putem telefona, sastavit će se službena bilješka, a ako je podnesen putem elektroničke komunikacije, smatrat će se da je podnesen pisani zahtjev.

Člankom 20. stavkom 1. Zakona o pravu na pristup informacijama  propisano je da će na temelju zahtjeva za pristup informaciji tijelo javne vlasti odlučiti najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja urednog zahtjeva.

Kako bi se po zahtjevu za pristup informacijama moglo postupati, isti treba sadržavati minimalne podatke: naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi, podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije te ime i prezime i adresu podnositelja zahtjeva, kako bi mu se mogle dostaviti tražene informacije.

U odnosu na potpisivanje službene bilješke, razvidno je da ako podnosite zahtjev putem telefona to ne bi bilo niti moguće, a budući da zahtjev možete podnijeti i putem elektroničke pošte, iz navedene činjenice proizlazi da nije propisano da službenu bilješku o podnošenju zahtjeva za pristup informacijama morate potpisati.