KLASA: UP/II-008-07/17-01/1080

URBROJ: 401-01/06-18-4

Zagreb, 16.3.2018.                

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.), povodom žalbe ......... iz Svetog Križa Začretje, ........., izjavljene protiv rješenja trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. iz Krapine, Frana Galovića 1B, BROJ: 210/24-17-02/02 od 7.11.2017. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama, donosi sljedeće

RJEŠENJE

1.    Poništava se rješenje trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. BROJ: 210/24-17-02/02 od 7.11.2017. godine.

2.    Djelomično se odobrava ......... pravo na pristup preslici:

-        Ugovora o radu na određeno vrijeme od 30.12.2016. godine, sklopljenog između trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. i radnice ........., na način da se na istom prekriju osobni identifikacijski broj i adresa radnice.

3.    Odbacuje se zahtjev ......... u preostalom dijelu.

4.    Nalaže se trgovačkom društvu Zagorska razvojna agencija d.o.o. da u roku od 8 dana od dana primitka ovog rješenja postupi sukladno točki 2.  izreke ovog rješenja.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim rješenjem odbijen je zahtjev ......... (u daljnjem tekstu: žaliteljica) za ostvarivanjem prava na pristup informacijama, kojim je od trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o., pod točkom 1. zatražila sve preslike sklopljenih ugovora o radu i njihove izmjene između trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. i stručne suradnice ......... te pod točkom 2. preslike dokumentacije iz koje su vidljivi troškovi koje je navedeno tijelo javne vlasti podmirilo u korist stručne suradnice ......... i to: službena putovanja, sveučilišni i veleučilišni studiji, edukacije, seminari, predavanja, konferencije, znanstveni skupovi, pozvana predavanja (sve za inozemstvo i tuzemstvo) te preslike dokumentacije koju je ista priložila, a na osnovu koje su joj navedeni troškovi odobreni, temeljem članka 23. stavka 5. točke 2. u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer su informacije koje je žaliteljica zatražila zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

Protiv navedenog rješenja žaliteljica je pravovremeno uložila žalbu u kojoj u bitnome navodi da je trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. donijelo osporeno rješenje u kojem se navode argumenti koji ne odgovaraju činjeničnom stanju. Nadalje, navodi kako je navedeno tijelo javne vlasti osnovano 2006. godine od strane Krapinsko-zagorske županije, pa time postoji javni interes za njezin rad  i rad njezinih djelatnika, budući da se isti financira sredstvima građana Krapinsko-zagorske županije te podaci o načinu trošenja tih sredstava moraju biti javno dostupni. Žaliteljica ističe da zbog toga navodi iz osporenog rješenja  o zaštiti osobnih podataka ne odgovaraju činjenicama, jer podaci o plaćama djelatnika tijela javne vlasti trebaju biti dostupni građanima kako bi se otklonila sumnja u netransparentno i nenamjensko trošenje novaca hrvatskih građana odnosno kako je tražene informacije moguće dostaviti u skladu sa zakonskim okvirima (prekrivanjem minimalne količine zaštićenih osobnih podataka). Vezano za navode iz osporenog rješenja o tome da u predmetnom zahtjevu nije obrazložila u čemu bi se sastojao javni interes za omogućavanjem zatraženih informacija, žaliteljica ističe kako je člankom 18. Zakona o pravu na pristup informacijama jasno navedeno da „podnositelj zahtjeva nije obvezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji, niti je obvezan pozvati se na primjenu ovog Zakona”. Također, žaliteljica ističe da pozivanje na zaštitu osobnih podataka i na ne davanje obrazloženja zbog čega je predmetni zahtjev podnesen ne može biti osnova za odbijanje istog. Od Povjerenice za informiranje traži da poništi osporeno rješenje i da joj omogući pristup preslikama svih traženih informacija. Predlaže da se žalba uvaži.

Žalba je djelomično osnovana.

Uvidom u spise predmeta utvrđeno je da žaliteljica trgovačkom društvu Zagorska razvojna agencija d.o.o., kao tijelu javne vlasti, 20.10.2017. godine podnijela zahtjev za pristup informacijama kojim je zatražila sljedeće informacije: 1. sve preslike sklopljenih ugovora o radu i njihove izmjene između trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. i stručne suradnice ........., i 2. preslike odgovarajućih dokumenata iz kojih su vidljivi nastali troškovi koje je podmirilo trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. u korist stručne suradnice ......... i to: službena putovanja, sveučilišni i veleučilišni studiji, edukacije, seminari, predavanja, konferencije, znanstveni skupovi, pozvana predavanja (sve za inozemstvo i tuzemstvo) te preslike svih dokumenata koje je ista priložila, a na osnovu kojih su joj navedeni troškovi odobreni. Nadalje je utvrđeno da je trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o., nakon provedenog testa razmjernosti i javnog interesa, rješenjem BROJ: 210/24-17-02/02 od 7.11.2017. godine odbilo zahtjev žaliteljice temeljem članka 23. stavka 5. točke 2. u vezi s člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama jer su informacije koje je žaliteljica zatražila zaštićene zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka. Uvidom u spis predmeta utvrđeno je da se u istom nalazi bilješka o provedenom testu razmjernosti i javnog interesa BROJ: 210/24-17-02/03 od 7.11.2017. godine, u kojoj je u bitnome navedeno kako premda postoje razlozi za omogućavanje pristupa zatraženoj informaciji, također postoje i razlozi za ograničenje pristupa zbog zaštite osobnih podataka te je zaključeno kako razlozi za ograničenje pristupa informaciji prevladavaju.

Cilj Zakona o pravu na pristup informacijama je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog prava na pristup informacijama, kao i ponovnu uporabu informacija, fizičkim i pravnim osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Člankom 6. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da su informacije dostupne svakoj domaćoj ili stranoj fizičkoj i pravnoj osobi u skladu s uvjetima i ograničenjima ovoga zakona.

Odredbom članka 23. stavka 5. točke 2. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavcima 2., 3., i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. ovog Zakona.

Člankom 16. stavkom 3. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da su informacije o raspolaganju javnim sredstvima dostupne javnosti i bez provođenja postupka iz stavka 1. ovog članka, osim ako informacija predstavlja klasificirani podatak.      

Trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. je kao nadopunu spisa predmeta, a slijedom traženja Povjerenice za informiranje iz dopisa KLASA: UP/II-008-07/17-01/1080, URBROJ: 401-01/06-17-02 od 4.12.2017. godine, dopisom BROJ: 210/24-17-02/07 od 11.12.2017. godine dostavilo Povjerenici za informiranje Ugovor o radu na određeno vrijeme od 30.12.2016. godine, sklopljen između trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. i radnice ......... te se očitovalo kako nisu imali troškove koji bi se odnosili na službena putovanja, sveučilišne i veleučilišne studije, edukacije, seminare, predavanja, konferencije, znanstvene skupove, pozvana predavanja, niti u inozemstvu niti u tuzemstvu vezano za radnicu ......... Izvršenim uvidom u dostavljeni ugovor utvrđeno je da isti sadrži osobne podatke fizičkih osoba.

Naime, člankom 15. stavkom 2. točkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano kako tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija zaštićena zakonom kojim se uređuje područje zaštite osobnih podataka.

U članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da ako tražena informacija sadrži i podatak koji podliježe ograničenju iz stavka 2. i 3. ovog članka, preostali dijelovi informacije učinit će se dostupnim.

Člankom 2. stavkom 1. točkom 1. Zakona o zaštiti osobnih podataka („Narodne novine“, broj 103/03., 118/06., 41/08., 130/11., 106/12. – pročišćeni tekst) propisano je da je osobni podatak svaka informacija koja se odnosi na identificiranu fizičku osobu ili fizičku osobu koja se može identificirati (ispitanik); osoba koja se može identificirati je osoba čiji se identitet može utvrditi izravno ili neizravno, posebno na osnovi identifikacijskog broja ili jednog ili više obilježja specifičnih za njezin fizički, psihološki, mentalni, gospodarski, kulturni ili socijalni identitet. Odredbom članka  7. stavka 1. podstavka 1. do 8. istog Zakona propisani su  pravni temelji prikupljanja i obrade osobnih podataka, dok je u članku 11. stavku 3. Zakona o zaštiti osobnih podataka propisano da je zabranjeno davanje osobnih podataka na korištenje drugim primateljima za čiju obradu, odnosno korištenje nisu ovlašteni prema odredbama članka 7. i članka 8. stavka 2. ovoga Zakona te ako je svrha za koju se osobni podaci traže na korištenje suprotna odredbi članka 6. stavka 2. i 3. ovoga Zakona.

Ispitujući pravilnost testa razmjernosti i javnog interesa provedenog u prvostupanjskom postupku, Povjerenica za informiranje je u žalbenom postupku razmotrila mogućnost djelomičnog pristupa zatraženoj informaciji, te je utvrđeno da je žaliteljici moguće odobriti djelomičan pristup istoj traženim informacijama, budući da iste sadrže osobne podatke koje je potrebno zaštititi, kao što su adresa i osobni identifikacijski broj radnice ......... Dakle, radi se o djelomičnom pristupu traženim dokumentima, a koji je opisan u članku 15. stavku 5. Zakona o pravu na pristup informacijama. Naime, uvidom u test razmjernosti i javnog interesa koji je provelo prvostupanjsko tijelo, zaključeno je da u istom tijelo javne vlasti uopće nije bilo uzelo u obzir odredbe članka 15. stavka 5. te članka 16. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama, a u drugostupanjskom postupku je zaključeno da neće doći do kršenja odredbi Zakona o zaštiti osobnih podataka ako se dostave podaci kao što su ime i prezime osobe s kojom je tijelo javne vlasti zaključilo ugovor od 30.12.2016. godine, opis poslova radnog mjesta, datum početka i završetka rada, i ostala prava  radnice sadržana u navedenom ugovoru. Naime,  riječ je o informacijama  za koje bi žaliteljica, kao i svaka druga osoba imala pravo saznanja jer se radi o tijelu javne vlasti u vlasništvu jedinice regionalne (područne) samouprave, čiji bi podaci o zapošljavanju kao i trošenju sredstva zbog transparentnosti njegova rada trebali biti dostupni javnosti u skladu s ciljem Zakona o pravu na pristup informacijama. Budući da su opis poslova radnog mjesta, i ostala prava radnice koja se navode u ugovoru podaci koji su vezani za radno mjesto u tijelu javne vlasti čiji rad treba biti otvoren i javan, očito je da otvorenosti i javnosti rada tijela pridonosi i transparentnost takvih podataka. Otkrivanjem osobnih podataka iz Ugovora o radu na određeno vrijeme od 30.12.2016. godine, sklopljenog između trgovačkog društva Zagorska razvojna agencija d.o.o. i radnice ........., u dijelu koji se odnosi na adresu i osobni identifikacijski broj došlo bi do povrede osobnih podataka neovlaštenim korištenjem od strane trećih osoba u svrhu koja nije podudarna sa svrhom s kojom je trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. prikupilo osobne podatke, i moguće zloporabe tih podataka, te u odnosu na iste prevladava potreba zaštite osobnih podataka u odnosu na javni interes.

Osim toga, također se ističe da iz spisa predmeta ne proizlazi da su se vodile bilo kakve javne rasprave vezano za predmetnu informaciju, da se ista ne odnosi na pitanje javnog zdravlja, javne sigurnosti ili zaštite okoliša, niti na pitanje raspolaganje javnim sredstvima te nije vjerojatno da bi objava tražene informacije doprinijela javnom interesu u smislu ostvarivanja temeljnih vrijednosti društvenog poretka i specifičnim načelima funkcioniranja tijela javne vlasti (kao što su dobro upravljanje, zakonitost, odgovornost, integritet), pa se ne mogu niti prihvatiti žalbeni navodi žaliteljice u kojima se poziva na zaštitu javnog interesa.

Člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama propisano je da kad utvrdi da je žalba osnovana, Povjerenik će rješenjem korisniku omogućiti pristup informaciji.

Slijedom navedenog, valjalo je sukladno članku 117. stavku 1. Zakona o općem upravnom postupku („Narodne novine“ 47/09.) u vezi s člankom 25. stavkom 7. Zakona o pravu na pristup informacijama riješiti kao u točkama 1., 2. i 4.  izreke ovog rješenja.

U pogledu preostalog dijela predmetnog zahtjeva izvršenim uvidom u očitovanje tijela javne vlasti u spisu predmeta, utvrđeno je kako iz iste proizlazi da tijelo javne vlasti ne posjeduje zatražene informacije. Naime, trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o., se u dopisu BROJ: 210/24-17-02/07 od 11.12.2017. godine očitovalo kako navedeno tijelo javne vlasti nije imalo troškove koji bi se odnosili na službena putovanja, sveučilišne i veleučilišne studije, edukacije, seminare, predavanja, konferencije, znanstvene skupove, pozvana predavanja, niti u inozemstvu niti u tuzemstvu vezano za radnicu .........

Člankom 23. stavkom 4. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbaciti zahtjev ako ne posjeduje informaciju te nema saznanja gdje se informacija nalazi.

S obzirom na navedeno Povjerenica za informiranje je zaključila kako u dijelu predmetnog zahtjeva u kojem je žaliteljica zatražila preslike odgovarajućih dokumenata iz kojih su vidljivi nastali troškovi koje je podmirilo trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. u korist stručne suradnice ......... i to: službena putovanja, sveučilišni i veleučilišni studiji, edukacije, seminari, predavanja, konferencije, znanstveni skupovi, pozvana predavanja (sve za inozemstvo i tuzemstvo) te preslike svih dokumenata koje je ista priložila, a na osnovu kojih su joj navedeni troškovi odobreni, isti valja odbaciti s obzirom da trgovačko društvo Zagorska razvojna agencija d.o.o. kao tijelo javne vlasti navedene informacije ne posjeduje.

Stoga je na temelju članka 117. stavka 1. Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u točki 3. izreke ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.    

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.