KLASA: UP/II-008-07/16-01/511

URBROJ: 401-01/05-17-2

Zagreb, 3. 11. 2017.

Povjerenica za informiranje na temelju članka 35. stavka. 3. Zakona o pravu na pristup informacijama („Narodne novine“, broj 25/13, 85/15), povodom žalbe trgovačkog društva PP ORAHOVICA d.o.o. iz Orahovice, ………, zastupanog po direktoru ………,  izjavljene protiv rješenja Agencije za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, KLASA: UP/I-008-01/16-08/0005, URBROJ: 343-1302/01-16-001 od 9. 9. 2016. godine, u predmetu ostvarivanja prava na pristup informacijama,  donosi sljedeće

RJEŠENJE

Odbija se žalba trgovačkog društva PP ORAHOVICA d.o.o, zastupanog po direktoru ………, izjavljena protiv rješenja Agencije za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju, KLASA: UP/I-008-01/16-08/0005, URBROJ: 343-1302/01-16-001 od 9. 9. 2016. godine, kao neosnovana.

O b r a z l o ž e n j e

Osporenim  rješenjem Agencije za plaćanje u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju (u daljnjem tekstu: Agencija) usvojen je zahtjev trgovačkog društva PP ORAHOVICA d.o.o, zastupanog po direktoru ……… (dalje u tekstu: žalitelj)  u dijelu koji se odnosi na dostavu „Zamolbe za izdavanje upute o postupanju tijekom administrativne obrade Zahtjeva za potporu zaprimljenih na 1. natječaj, mjera M04 Ulaganja u fizičku imovinu  - uputa, daje se“, dok je žaliteljev zahtjev za dopunom rang liste s iznosima potpore po korisniku odbijen kao neosnovan, temeljem odredbe članka 23. stavka 5. točke 2., a u vezi s člankom 15. stavkom 4. točkom 1.  Zakona o pravu na pristup informacijama,  jer je zatražena informacija u postupku izrade unutar jednog ili među više tijela javne vlasti, a njezino bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

Protiv pobijanog rješenja Agencije žalitelj je pravovremeno izjavio žalbu u kojoj u bitnom navodi kako izjavljuje žalbu protiv točke 2. predmetnog rješenja zbog nepotpuno i pogrešnog utvrđenog činjeničnog stanja i zbog pogrešne primjene zakona, s obzirom na to da je pobijano rješenje pravno i logički neodrživo. Žalitelj smatra kako tijelo javne vlasti nije u konkretnom slučaju napravilo test razmjernosti i javnog interesa, stoga je Zakon o pravu na pristup informacijama procesualno povrijeđen. Osim toga, žalitelj smatra kako je zatražena informacija izrađena, da postoji te da je Agencija posjeduje, a to što su određeni subjekti izjavili pravne lijekove Agenciji na njezino postupanje, ne mijenja na stvari da je žalitelju trebalo dopustiti pristup traženoj informaciji. Žalitelj predlaže da se njegova žalba uvaži.

Žalba je neosnovana.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je žalitelj zahtjevom za pristup informacijama od 11. 8. 2016. godine, vezano za Natječaj za provedbu podmjere 4.1. „Potpora za ulaganje u poljoprivredna gospodarstva“ – provedba operacije 4.1.1. „Restrukturiranje, modernizacija i povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava“,  zatražio od Agencije dostavu dopune Rang liste s iznosima potpore po korisniku i Naputak ministra poljoprivrede vezano uz obradu projekata iz prvog natječaja za operaciju 4.1.1.

Uvidom u obrazloženje pobijanog rješenja je utvrđeno kako Agencija u bitnom navodi kako je u odnosu na prvi dio žaliteljevog zahtjeva Agencija javno objavila Rang listu korisnika kojima je izdana odluka o privremenoj raspodjeli sredstava u postupku po Natječaju za provedbu operacije 4.1.1. Rang lista je također poslana svim sudionicima natječajnog postupka kao prilog Odluke o privremenoj raspodjeli sredstava, a svakom pojedinačnom korisniku u Odluci je izrijekom navedena njegova trenutačna pozicija na Rang listi. U obrazloženju se ujedno navodi kako Rang lista ne sadrži kumulativ potpore u financijskom iznosu za svakog pojedinog korisnika jer je, kao što je navedeno u nazivu Odluke, riječ o privremenoj raspodjeli sredstava. Naime, u tijeku je žalbeni postupak po navedenom natječaju u kojem povjerenstvo Ministarstva poljoprivrede (kao drugostupanjsko tijelo) odlučuje o prigovorima onih sudionika natječaja koji su se, sukladno uputi o pravnom lijeku, žalili na odluku o odbijanju zahtjeva za potporu ili na odluku o privremenoj dodjeli sredstava.  Tek po okončanju tog žalbenog postupka, a slijedom odluka povjerenstva za prigovore u Ministarstvu poljoprivrede u svakom pojedinačnom postupku, Agencija može izdati konačne odluke o raspodjeli sredstava korisnicima koji su sudjelovali u natječajnom postupku, koje će onda sadržavati kumulativ potpore.

Člankom 23. stavkom 5. točkom 2. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da će tijelo javne vlasti rješenjem odbiti zahtjev ako se ispune uvjeti propisani u članku 15. stavcima 2. , 3. i 4., a u vezi s člankom 16. stavkom 1. ovog Zakona.

Odredbom članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama je propisano da tijela javne vlasti mogu ograničiti pristup informaciji ako je informacija u postupku izrade unutar jednog ili među više tijela javne vlasti, a njezino bi objavljivanje prije dovršetka izrade cjelovite i konačne informacije moglo ozbiljno narušiti proces njezine izrade.

Sukladno članku 16. stavku 1. Zakona o pravu na pristup informacijama,  propisano je da je tijelo javne vlasti nadležno za postupanje po zahtjevu za pristup informaciji iz članka 15. stavka 2. točke 2., 3., 4., 5., 6. i 7. i stavka 3. ovog Zakona, dužno prije donošenja odluke, provesti test razmjernosti i javnog interesa.

U žalbenom postupku je utvrđeno kako je prvostupanjsko tijelo ispravno primijenilo odredbu članka 15. stavka 4. točke 1. Zakona o pravu na pristup informacijama, s obzirom da zatražena informacija u trenutku podnošenja zahtjeva bila  u postupku izrade.

Uvidom u spis predmeta je utvrđeno kako je Agencija provela test razmjernosti i javnog interesa prije donošenja pobijanog rješenja, budući da je zapisnik o provedbi predmetnog testa dostavljen  Povjerenici za informiranje zajedno sa ostatkom spisa.

U žalbenom postupku je izvršen uvid u Pravilnik o provedbi Mjere M04 "Ulaganja u fizičku imovinu", Podmjere 4.1. "Potpora za ulaganja u poljoprivredna gospodarstva" iz Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje 2014. - 2020. („Narodne novine“, broj 7/15), u čijem članku 38. stoji kako korisnik može na Odluku o odbijanju zahtjeva za potporu i Odluku o privremenoj raspodjeli sredstava podnijeti prigovor u roku od 8 dana od preuzimanja odluke u AGRONET-u ili od dana objave na Oglasnoj ploči Agencije, a koji se podnosi Povjerenstvu za rješavanje po prigovorima.

Slijedom navedenog, u žalbenom postupku je utvrđeno kako je u tijeku podnošenja zahtjeva za pristup informacijama bio u tijeku žalbeni postupak u kojem je Ministarstvo poljoprivrede odlučivalo o prigovorima onih sudionika natječaja koji su se žalili na odluku o odbijanju zahtjeva za potporu ili na odluku o privremenoj dodjeli sredstava.

U žalbenom postupku je ujedno izvršen uvid u internetske stranice Agencije, gdje je na poveznici  http://www.apprrr.hr/izdane-odluke-za-mjeru-4-1621.aspx u trenutku podnošenja zahtjeva objavljena Rang lista korisnika kojima je izdana odluka o privremenoj raspodjeli sredstava u postupku po Natječaju za provedbu operacije 4.1.1.

Naknadnim uvidom u internetske stranice Agencije, utvrđeno je kako je na navedenoj poveznici objavljena konačna Rang lista koja sadrži kumulativ potpore u financijskom iznosu za svakog pojedinog korisnika, što znači da su okončani  žalbeni postupci te da je Agencija tek po okončanju žalbenih postupaka raspolagala sa konačnom i izrađenom informacijom koju je javno objavila. Javnom objavom zatražena informacija dostupna je svim korisnicima, pa tako i žalitelju.

Agencija je u trenutku podnošenja zahtjeva raspolagala sa informacijom koja je bila u postupku izrade, stoga je Agencija postupila ispravno i u skladu s načelom pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija kada je rješenjem odbila žaliteljev zahtjev.

Povjerenik za informiranje je stoga utvrdio da je prvostupanjski postupak pravilno proveden, a o zahtjevu stranke je prvostupanjsko tijelo odlučilo sukladno odredbama Zakona o pravu na pristup informacijama, stoga se prigovori i navodi iznijeti u žalbi ne mogu  prihvatiti niti utjecati na drugačije rješenje u ovoj upravnoj stvari.

Slijedom navedenog je na temelju članka 116. stavka 1. točke 1.  Zakona o općem upravnom postupku odlučeno kao u izreci ovog rješenja.

UPUTA O PRAVNOM LIJEKU: Protiv ovog rješenja nije dopuštena žalba, ali se može pokrenuti upravni spor pred Visokim upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od 30 dana od dana dostave rješenja.

POVJERENICA ZA INFORMIRANJE

dr. sc. Anamarija Musa, dipl. iur.